۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

قاضی اسرائیلی: در این کشور علیه اعراب تبعیض می شود

کودک فلسطینی

نوجوانان فلسطینی به علت پرتاب سنگ به سوی پلیس بازداشت شده بود

یک قاضی اسرائیلی گفته است که در این کشور قانون در دو سطح کاملا متفاوت و بسته به این که جرم توسط یک عرب یا یک یهودی صورت گرفته به اجرا در می آید.

قاضی یووال شمدی، این سخنان را در جریان یک جلسه دادگاه بیان کرد. در این جلسه دادگاه، او پرونده ای را که علیه یک نوجوان عرب به علت پرتاب سنگ به سوی خودروی پلیس مطرح شده بود، رد کرد.

دادستان خواهان آن شده بود که مجازات زندان برای این نوجوان عرب درنظر گرفته شود.

این قاضی اسرائیلی در حکم خود گفت که اسرائیل نمی تواند بزهکاران عرب را به شدت تنبیه کند در حالی که با همسن و سالان یهودی آنها با مدارا رفتار می کند.

این نوجوان عرب در ناصره دستگیر شده بود.

او با وثیقه پنج هزار شکل جدید (واحد پول اسرائیل) آزاد شده و متعهد شده که طی دو سال آینده دیگر در فعالیت های خشونت آمیز علیه پلیس شرکت نمی کند. او همچنین باید برای دویست ساعت، خدمات اجتماعی انجام دهد.

دادگاه همچنین این نوجوان را از دریافت گواهی نامه رانندگی به مدت دو سال منع کرده است.

این نوجوان عرب یک هفته پس از پایان عملیات نظامی اسرائیل در غزه بازداشت شد. او به همراه چند تن از دوستانش، به طرف خودروی پلیس که از ناصره رد می شد، سنگ پرتاب کردند.

دادستان خواهان آن شده بود تا با در نظر گرفتن مجازات زندان برای این نوجوان عرب، درسی به دیگران داده شود.

وکیل مدافع این نوجوان در جلسه دادگاه گفت که اسرائیل قوانین تبعیض آمیزی علیه نوجوانان عرب دارد که این به خصوص در مواردی که مربوط به "حملات و اقدامات عقیدتی" مرتبط می شود، مشاهده شده است.

قاضی در حکم خود با پذیرفتن ادعای وکیل مدافع، رای داد که در نظر گرفتن مجازات زندان برای این نوجوان اهل ناصره، بر خلاف اصول قضایی اسرائیل است.

هیچ نظری موجود نیست: