۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

پیکر امیر ارشد تاجمیر تحت تدابیر شدید امنیتی و در ساعت تعطیلی بهشت زهرا به خاک سپرده شد


shahididigar.blogspot :

امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش کسوت رادیو و تلویزیون و شهید عاشورایی میدان ولیعصر که توسط خودروهای نیروی انتظامی زیر گرفته شده بود به خاک سپرده شد. عصر روز شنبه ۱۲ دی و پس از یکهفته پیگیری خانواده شهید تاجمیر برای دریافت پیکر فرزندشان، این جوان برومند در ساعتی غیر معمول که در بهشت زهرا خاکسپاری صورت نمیگیرد، بصورتی سریع و با عجله به خاک سپرده شد.

روز شنبه ۱۲ دی هم مانند تمام روزهای بعد از عاشورا، خانواده شهید امیر ارشد تاجمیر پیگیر دریافت پیکر فرزندشان بودند که نزدیک ساعت ۳ بعدازظهر و در پزشکی قانونی کهریزک از طرف مامورین به ایشان اعلام میشود که میتوانند پیکر فرزندشان را دریافت کرده و به خاک سپارند. ابتدا تصور میشود که پیکر تحویل سردخانه‌ی بهشت زهرا داده میشود تا صبح یکشنبه مراسم خاکسپاری انجام شود اما خیلی سریع و صریح به ایشان اعلام میشود که خاکسپاری باید تا ساعت ۴/۵ همانروزانجام شده و پایان پذیرد. خانواده‌ی این شهید باید در این فاصله‌ی کوتاه هم اقوام و آشنایان را خبر میکردند و هم با فرزند و جگر گوشه‌شان وداع مینمودند. به آنها سفارش اکید هم میشود که جز اقوام نزدیک کسی را خبر ننمایند و مراقب باشند تا مراسم در نهایت آرامش و بی سر و صدا انجام شود. بدین ترتیب در ساعتی که تمام بخشهای بهشت زهرا اعم از اداری و غسالخانه برای عموم تعطیل شده بود و طبیعتا اطراف غسالخانه هم کاملا خلوت بود پیکر این شهید را شستشو داده و کفن کرده و با همراهی مامورین لباس شخصی بیرون آوردند. محل دفن هم از پیش تعیین و آماده شده بود و امکانی برای تصمیم گیری خانواده نبود. سه خودروی نیروی انتظامی و تعداد زیادی مامور لباس شخصی مشایعت کنندگان را همراهی میکردند. هنگام خاکسپاری نیز مامورین لباس شخصی در میان و همچنین پیرامون حاضرین ایستاده و از همه عکس و فیلم تهیه میکردند. تعدادی سرباز باتوم بدست هم در میان آن جمعیت کوچک مستقر شده بودند. چند مامور زن هم میان بستگان زن این شهید ایستاده بودند که با یکی از زنان جوان حاضر که به شدت بیقراری میکرد و در آن حال روسری‌اش به پشت سرش سُر خورده بود برخورد ناشایستی داشتند و الفاظ بسیار زشت و زننده‌ای را نسبت به او به زبان ‌آوردند. حتی تصور اینکه یک زن بتواند چنین دریده و رکیک ناسزا بگوید هم خیلی عجیب بود اما خواهران امنیتی بخاطر اینکه این بانوی عزادار روسری‌اش افتاده بود و در عین حال بیتابی میکرد با الفاظی رکیک و خیابانی نسبتهای ناپسندی به او دادند.

همچنین خیلی سعی شده بود آثار دهشتناک ناشی از زیر گرفته شدن این جوان برومند را بر روی صورتش بپوشانند. میزان مواد رنگدار و سفید کننده بر روی صورت او بوضوح نشان میداد که سعی زیادی شده تا آثار شدید و فراوان جراحات پیدا نگردد. مامورین دفن به توصیه مامورین امنیتی خیلی سریع مراسم را انجام داده و روی پیکر این عزیز را پوشاندند و فرصت عزاداری به خانواده و بستگان داغدار داده نشد. با پوشاندن و پر کردن قبر از حاضرین و عزاداران خواسته شد تا سریع محل را ترک کنند. جوانی که از مراسم عکسبرداری میکرد توسط لباس شخصیها دستگیر شد ولی پس از مدتی و با چند سئوال و جواب و همچنین خالی کردن حافظه دوربینش رها شد.

ساعت ۴/۵ بعد از ظهر پیکر این جوان برومند به خاک سپرده شده بود و خانواده‌اش ناچار به ترک آرامگاه او بودند. امیر ارشد تاجمیر در قطعه ۳۰۲، ردیف ۱۶۶، شماره ۷ به خاک سپرده شده است.

هنوز از امکان و نحوه برگزاری مجلس ترحیم و یادبود این عزیز خبری نیست. چنانچه مجلسی باشد همینجا اعلام میشود تا آزادگان ایران با حضور آرام و سبز خود یاد این عزیز سفر کرده را گرامی دارند و تسلای خاطر بازماندگانش باشند.

امیر ارشد تاجمیر فرزند ایرج تاجمیر و شهین مهین فر (گوینده و مجری پیش کسوت رادیو وتلویزیون) در هجوم وحشیانه‌ی خودروهای نیروهای انتظامی به میان مردم در میدان ولیعصر تهران مورد اصابت شدید قرار گرفت و سپس توسط همان خودروها از روی بدن نیمه جان او رد شدند. وی پس از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرده است. او ۲۵ ساله و از صدابرداران رادیو بوده است.

عمال حکومت با توجه به خانواده هنرمند این جوان قصد اجرای سناریوی عوام فریبانه‌ای برای این شهید داشتند که با مخالفت خانواده‌اش به اجرا نرسید. همینجا و در فرصت مقتضی جزئیات این ماجرا منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: