۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

گزارش تصویری از برگزاری مراسم سال نو در مقابل بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه



شماره ۱۳۱۳-۲۰۱۰

1 فروردین 1389

کليد واژه ها : زندانيان سياسي , جامعه

English

کمیته گزارشگران حقوق بشر - خانواده‌ی کاوه قاسمی کرمانشاهی، فعال حقوق بشر به همراه جمعی از فعالین مدنی کرمانشاه و سنندج، سفره‌ی هفت‌سین را مقابل بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه پهن کردند.

کاوه کرمانشاهی، عضو سازمان حقوق بشر کردستان، فعال کمپین یک میلیون امضا و از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت، روز ۱۴ بهمن‌ماه در منزلش دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد.

پس از ۲۷ روز، مادر این فعال مدنی موفق به ملاقات کوتاهی با فرزندش گردید. پس از آن بازداشت موقت کاوه کرمانشاهی برای ماه دوم تمدید شد. در تمام این مدت وکیل پرونده، مصطفی احمدیان، اجازه‌ی مطالعه‌ی پرونده‌ی موکلش را پیدا نکرده است.

گفتنی است با وجود نامه‌ی قاضی پرونده مبنی بر دستور ملاقات خانواده پیش از عید، اداره‌ی اطلاعات این اجازه را به خانواده‌ی کرمانشاهی نداد.

لازم به ذکر است خانواده‌ی کاوه قاسمی کرمانشاهی و فعالین مدنی، سپس به سر مزار کیانوش آسا رفتند و از این دانشجوی نخبه‌ی دانشگاه علم و صنعت که در حوادث پس از انتخابات کشته شد، دیدن کردند. این دیدار مصادف با تولد کیانوش بود و خانواده‌اش با قرار دادن کیک و گل بر روی مزار این دانشجوی شهید، تولد وی را برگزار کردند.


کميته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: