۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

انتقال لیلا سلطان پناه به بیمارستان / گزارشی از سومین روز اعتصاب غذای خانواده پناهجوی ایرانی در ترکی


بعد از گذشت بیش از ۶۵ ساعت از اعتصاب غذای خشک لیلا سلطان پناه و اقبال بی نیاز برای گرفتن جواب از کمسیاریای عالی پناهندگان در کشور ترکیه، حال جسمانی این دو پناهجو رو به وخامت گذاشت و خانم سلطان پناه دچار تشنج شد و نیروهای امداد او را به بیمارستانی در مرکز شهر وان منتقل کردند. بعد از گذشت چند ساعت بستری بودن در بیمارستان خانم سلطان پناه به همراه همسرشان اعتصاب غذا در مقابل کمیساریای عالی پناهندگان در شهر وان ترکیه از سر گرفتند.
لازم به ذکر است از صبح روز سه شنبه ۶/۱/۲۰۱۰ لیلا سلطان پناه وهمسرش اقبال بی نیاز به همراه دختر ۷ ساله شان دریا در مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان شهر وان -ترکیه دست به اعتصاب غذای خشک زدند

در همین رابطه امروز جمعی از فعالین حقوق بشر، رسانه های آزاد، اشخاصی که در این روزها با پیگیری هایشان باعث دلگرمی این پناهجویان بودند، از آنها درخواست کردند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند. اقبال بی نیاز در آخرین تماسی که از طرف سایت اشتراک با ایشان برقرار شد اعلام داشت که یوان تا کنون هیچ جوابی به ما ارائه نداده و ما تا رسیدن به برسمیت شناخت حق پناهندگی مان از سوی این سازمان به اعتصاب غذا ادامه می دهیم و از مدافعین دفاع از حقوق انسان رسانه ها و نهادهای دفاع از حقوق بشر درخواست داریم از ما حمایت کنند .

http://www.eshterak.info/news/2010/06/post-521.html

SDC12241.JPG
DSC00057.JPGDSC00061.JPGSDC12261.JPGSDC12260.JPG


+ نوشته شده در جمعه چهاردهم خرداد 1389ساعت 1:54 توسط پناهجو | نظر بدهید

گفتگوي راديو ندا با پناهجويان اعتصابي در وان تركيه

http://radioneda.wordpress.com/2010/06/02/8-14/

اقبال بي نياز كه به همراه همسرش ليلا سلطان پناه و دختر 7 ساله شان دريا در مقابل دفتر كميسارياي عالي پناهندگان شهر وان تركيه دست به اعتصاب غذا زده اند در گفتگو با راديو ندا گفت: كساني كه صداي مرا مي شنوند مارا حمايت كنند تا از اينجا نجات پيدا بكنيم. بعنوان يك انسان دنبال حق خودمان، حق زندگي كردن، هستيم.

شماره تلفن دفتر كميسارياي عالي پناهندگان- آنكارا 00903124097000
شماره فاكس دفتر كميسارياي عالي پناهندگان- آنكارا 00903124412173
شماره تلفن دفتر كميسارياي عالي پناهندگان- وان 00904322155470 و 00904322143630
شماره فاكس دفتر كميسارياي عالي پناهندگان-وان 00904322148404

براي شنيدن گفتگو لطفاً اينجا را كليك كنيد

+ نوشته شده در پنجشنبه سیزدهم خرداد 1389ساعت 3:20 توسط پناهجو | یک نظر

گزارش رادیو زمانه / «به ما می‏گویند صدای‏تان به جایی نمی‏رسد»

اعتصاب غذای خانواده ایرانی پناهجوی ساکن ترکیه در گفت‌وگو با آنان

«به ما می‏گویند صدای‏تان به جایی نمی‏رسد»

شکوفه منتظری
shokoofeh.montazeri@gmail.com

از صبح دیروز سه‏‌شنبه، اول ماه ژوئن ۲۰۱۰، لیلا سلطان‏‌پناه و همسرش، اقبال بی‏نیاز به‌همراه دختر هفت‏ ساله‏‌شان دریا، در مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان شهر وان ترکیه، دست به اعتصاب غذای خشک زده‏‌اند.

http://zamaaneh.com/humanrights/2010/06/post_608.html

+ نوشته شده در پنجشنبه سیزدهم خرداد 1389ساعت 3:16 توسط پناهجو | نظر بدهید

فراخوان سایت گزارشگران: نگذاریم دریا تنها بماند

دریا نمونه ای است از دریای انسانی مچاله شده در کشورمان که راه خروج از جهنم حاکم را بهمراه خانواده خود برگزیده است و هم اکنون در دوزخی دیگر بنام شهر وان بسر می برد و ناگزیر از خود زنی شده است. اعتصاب غذای خشک آخرین راهکاری است که خانواده جوانی پس از پنج سال بلاتکلیفی و استیصال و در هراس از دیپورت اختیار کرده است. دریا کوچولو، اما، امروز تجربه ی سهمگین و تلخی را تحمل میکند. از فرار از کوههای پرمخاطره مرزی به نا کجاآباد پناهندگی در ترکیه تا زندان سوریه و بلاتکلیفی دراز مدت و امروزهم بهمراه مادر و پدرش در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در شهر وان دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در پنجشنبه سیزدهم خرداد 1389ساعت 2:32 توسط پناهجو | نظر بدهید

اعتصاب غذا تنها چاره ما است / نامه لیلا سلطان پناه به مدافعین حقوق انسان

وجدانهای بیدار ، مدافعین حقوق انسان ، سازمانها و نهادهای امور پناهندگی

پنج سال زندگی در بدترین و سخت ترین شرایط، بی حقوقی کامل در برابر اجتماع خود و تبعیض در کشوری که به عنوان راه فرار به آن پناه برده ایم، بی تفاوتی کمسیاریای عالی پناهندگان نسبت به سرنوشت ما و جواب دادن های سر بالا به ما، آخرین راه را برای ما باز گذاشت که با اعتصاب غذا صدای خودمان را به وجدانهای بیدار دنیا، هم وطنان مان در سراسر دنیا، سازمانهای مدافع حقوق انسانها و ... برسانیم.

5 سال پیش بعد از فرار از دست رژیم جمهوری اسلامی خود را به دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان شهر وان ترکیه معرفی کردیم بعد از ۶ ماه از معرفی به این سازمان با جواب استیناف (ردی اول) مواجه شدیم ۲۲ ماه بعد از ردی اول پرونده مان در سازمان ملل بسته اعلام شد.


هیچ نظری موجود نیست: