۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

25 درصد مطالبات معوق یک بانک‌ دولتی در اختیار 8 نفر است
این افراد هیچ میلی برای باز پس دهی تسهیلات دریافتی ندارند


فارس : عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه ضوابط قانونی برای ارائه تسهیلات بانکی رعایت نمی‌شود، گفت: تنها در یکی از بانک‌های دولتی، 25 درصد مطالبات معوقه در اختیار 8 نفر است.

غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری مطالبات معوقه بانک‌ها در این کمیسیون، گفت: کمیسیون، پیگیری مطالبات معوقه بانک‌ها را در دستور کار دارد و در هیمن راستا گزارش دقیقی از سوی برخی نهادها تهیه شده بود که بر اساس آن مشخص شد تنها در یکی از بانک‌های دولتی، 25 درصد معوقات مربوط به 8 نفر است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد که در این بانک دولتی 75 درصد باقیمانده هم مربوط به تعداد زیادی از افراد جامعه است، البته در ارائه این تسهیلات بسیاری از ضوابط قانونی رعایت نشده بود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد:‌ در ارائه این تسهیلات ضوابط قانونی همچون اخذ وثایق، صرف تسهیلات دریافتی در محل خود، عدم وجود کارشناسی لازم برای ارائه تسهیلات مناسب نسبت به درخواست افراد و پرداخت تسهیلات بیشتر از نیاز طرح به فرد درخواست کننده، وجود داشت.

اسداللهی با بیان اینکه این افراد علی‌رغم ارسال پرونده‌هایشان به دستگاه قضایی، هیچ میلی برای باز پس دهی تسهیلات دریافتی ندارند، تاکید کرد: حتی برخی‌ بانک‌ها هم اراده‌ای برای اخذ و بازپس‌گیری تسهیلات ارائه شده ندارد.

در همين زمینه :
حکم قطع دست متهم به سرقت در یزد اجرا شد

هیچ نظری موجود نیست: