۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

درگیری پلیس اسرائیل با معترضان عرب در شهر ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الفحم

همزمان با راهپیمایی فعالان دست راستی اسرائیل در شهر عرب نشین ام الفحم در شمال این کشور، پلیس از درگیری با اعراب معترض در این شهر خبر داده است.

در جریان این درگیری ها نیروهای امنیتی اسرائیل اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده است. در جریان این درگیری چندین نفر از معترضان دستگیر شدند.

براساس گزارش ها، پلیس اسرائیل برای متفرق کردن معترضان عرب که قصد داشتند با یهودیان حامی جنبش دست راستی "کاچ " مقابله کنند ، وارد عمل شد.

آمریکا گروه افراطی "کاچ" را در سال 1994 در فهرست گروه های حامی تروریسم قرار داد.

این گروه دست راستی یهودی خواستار اخراج اعراب از اسرائیل و کرانه باختری است.

در حدود ۳۰ تظاهرکننده یهودی ، تحت تدابیر شدید امنیتی برای شرکت در این راهپیمایی به شهر ام الفحم در شمال اسرائیل آمده بودند. این شهر مقر یکی از جنبش های اسلامی است که رهبر آن، شیخ رائد صالح مدعی است که اسرائیل با اقداماتش مکان های مذهبی را در این کشور به خطر انداخته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از میکی روزنفلد یکی از سخنگویان پلیس اسرائیل گزارش داده است پس از آن که دادگاهی در اسرائیل به فعالان دست راستی اجازه راهپیمایی در شهر ام الفحم را داد، پلیس برای جلوگیری از هر گونه برخورد بین دو طرف وارد عمل شد.

معترضان یهودی خواستار آن هستند که مقامات اسرائیلی مانع از فعالیت جنبش اسلامی وابسته به شیخ رائد صالح بشوند.

باروخ مارزل، یکی از سازمان دهندگان این راهپیمایی به حامیانش گفته است:" ما به این شهر که در قلب اسرائیل است آمده ایم تا دست به راهپیمایی بزنیم."

در سال گذشته میلادی هم، در جریان یک راهپیمایی مشابه، درگیری هایی میان اعراب و اسرائیلی های ساکن این شهر رخ داد که به مجروح شدن دهها نفر منجر شد.

شیخ صالح رائد که یکی از شهروندان شهر ام الفحم است به دلیل درگیری با نیروهای پلیس در جریان مقابله پلیس با معترضان عرب در سال ۲۰۰۷ میلادی به زندان افتاد.

در آن سال ساخت و سازها در نزدیکی مسجد الاقصی که

هیچ نظری موجود نیست: