۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه


عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، در پیامی سال نو را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: چشم، گوش یا دهانتان را شاید ببندند ولی هرگز اندیشه هایتان را نمی توانند به بند کشند.
به گزارش کلمه، سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته است، روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و در تاریخ ۱۸ دی ماه سال گذشته در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی با سه اتهام روبه رو شد: گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر.
او که به ۱۳ سال حبس در تبعید در شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است، در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ نیز سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.
متن کامل پیام نوروزی این زندانی سیاسی که در فیس‌بوک مائده سلطانی دختر این فعال حقوق بشر منتشر شده، به شرح زیر است:
چشم، گوش یا دهانتان را شاید ببندند ولی هرگز اندیشه هایتان را نمی توانند به بند کشند. پس مرغ آزادی را با اندیشه های ناب و خلاق پرورش دهید تا چنان نیرومند شود که شیشه ی عمر دیو سیاهی و جهل را با قدرت بر زمین کوبد و بند و زنجیر بافته ی شب پرستان را پاره کند.
اندیشه تان خرم و سر سبز؛ روانتان شاد؛ قلبتان پر از مهر و شادی و بازوانتان در ساختن آینده ای بهتر پر توان باد!
نوروز ۱۳۹۲ خجسته باد

هیچ نظری موجود نیست: