۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

خبرگزاری تدبیر نوشت یک مقام نظامی در استان کردستان ۳۰۰ نفر را به‌صورت زنجیره‌ای به قتل رسانده است.

«تدبیر»: قتل ۳۰۰ کرد توسط یک نظامی

«عضو سابق یک نهاد نظامی بر دار مکافات»


دولت پرداخت دیه به خانواده‌های قربانیان این نظامی اعدام شده را برعهده گرفته است اما هنوز برخی از خانواده‌های داغدار خواستار روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و تحویل اجساد عزیزان‌شان هستند.

خبرگزاری تدبیر نوشت یک مقام نظامی در استان کردستان ۳۰۰ نفر را به‌صورت زنجیره‌ای به قتل رسانده است.
این خبرگزاری نوشته که این مقام نظامی تحت پوشش «مبارزه با گروهک‌ها»، این ۳۰۰ نفر را ربوده و به قتل رسانده است.
«تدبیر» در این خصوص نوشته است: «این فرد نظامی تعداد بسیاری از کُردها را با توجه به اطلاع قبلی از وضعیت‌شان مبنی بر اینکه خانواده های شان اغلب روستایی بوده و نمی توانند پیگیر وضعیت شان باشند مورد شناسایی قرار داده به قتل می‌رساند و لباس مخصوص چریکی بر تن قربانیان کرده تحویل می داد تا لیاقت و توانایی اش در مبارزه با تروریست ها در منطقه را به اثبات برساند.»
به نوشته‌ی این خبرگزاری سرهنگ «ه - ب»* با استفاده شهرتی که در این پیوند به هم می‌زند دستی فراخ برای انجام هرگونه فعالیت خلاف قانون از جمله قاچاق کالا و انسان،تجاوز و… پیدا می‌کند.
این رسانه در پایان هم نوشته است که هنوز مقام‌های ارشدتر و مسوولان درباره‌ی ابعاد ماجرا «بنا به دلایل امنیتی و حساسیت منطقه» اظهار نظر رسمی نکرده‌اند و اطلاعات حاصله از برخی خانواده‌ها بدست آمده است. دولت پرداخت دیه به خانواده‌های قربانیان را برعهده گرفته است اما هنوز برخی از خانواده‌های داغدار خواستار روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و تحویل اجساد عزیزان‌شان هستند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
*خودنویس:هیوا تاب، پسر «عبدالله بگ» در سال ۱۳۴۸ در روستای «ولژیر» مریوان متولد شد. او در سنین کم یعنی وقتی تنها ۱۵ سال سن داشت هم‌کاری با سپاه پاسداران را آغاز کرد. در آغاز مسوولیت‌های غیر حساسی را به عهده داشت اما به سرعت اعتماد فرماندهان سپاه را جلب کرد و در چند پایگاه نظامی از جمله در روستای «سیاناو» و «ولژیر» مسئولیت‌هایی را عهده‌دار شد. او در دهه شصت نقش فعالی در درگیری با احزاب کرد و نیز آزار و اذیت مردم منطقه مریوان داشت و  به سرعت در میان مردم منطقه مریوان به فرد بدنامی مبدل شده بود.
در سال‌های پایانی دهه شصت احزاب کومله و دموکرات نیروهای‌شان را به کردستان عراق منتقل کردند. هیوا تاب هم‌چنین متهم به دست داشتن ترور تعدادی از پیش‌مرگ‌های این دو حزب در خاک کردستان عراق است.
اما شهرت هیوا تاب زمانی بیشتر شد که حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک تاسیس شد. یعنی سال ۱۳۸۳. هیوا تاب در آن دوره از فرماندهان مهم سپاه پاسداران و مسوول اطلاعات سپاه منطقه مریوان بود. او از آن دوره به بعد به شکل ویژه‌ای مسئول مقابله با نیروهای پژاک در آن منطقه شد.

هیچ نظری موجود نیست: