۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

.2هزارنفر از کارکنان تايد واتر در آستانه اخراج

7مهر

ايلنا: چمعی از کارکنان شرکت تايدواتر در نامه ای به آقايان طاهری مطلق مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی وکردزنگنه مديرعامل سازمان خصوصي‌سازی از به خطر افتن امنيت شغلی2 هزار نفرازکارکنان اين شرکت ابراز نگرانی کردند.
به گزارش ايلنا در اين نامه با بيان اين که آيا می دانيد با واگذاری شرکت تايدواتر به بخش ظاهرا خصوصی آينده اين شرکت را نابود کرديد، آمده است: آيا می دانيد در طول يک سال که اصل 44 قانون اساسی را ظاهرا اجرا کرديد باعث اخراج و يا ترک کار شايسته‌ترين پرسنل متخصص تايدواترکه در واقع به نوعی سرمايه ملی بودند، شديد؟ زيرا بعد از مدت کوتاهی آنها دريافتند مالک جديد دنبال کار اقتصادی نيست؟ آيا می دانيد اين مشکلات ازکجا ناشی شدند؟
در ادامه نامه فوق با اشاره به دخالت‌های بسيار زياد موسسه مهر اقتصاد ايرانيان دراداره تايدواترخاطرنشان شده است: ورود نيروهای غيرمتخصص با توصيه مديرعامل مهراقتصاد و با حقوق‌های چند ميليونى از آن جمله است. به طور مثال حقوق ماهيانه دفتر مرکزی از 50 ميليون تومان به140 ميليون تومان بعد از واگذاری رسيد، اخراج مديران ارشد شرکت و پرسنل جوان و جايگزين آنها با نيروهای بازنشسته برخى ارگان‌هاى نظامي، کاهش شديد سودآوری شرکت به دليل عدم تجربه کاری مديران ارشد جديدشرکت، نارضايتی شديد شرکت‌های کشتيرانی داخلی و خارجي، نابودی صنعت ترانشيب به دليل اعتصاب‌های گسترده پرسنل در بندر شهيد رجايي، عدم تمايل لانيرهای خارجی برای ورود به بنادر ايران به دليل تاخير زياد در تخليه و بارگيری کشتي‌ها و عدم دريافت خدمات بندر و دريايی از آن جمله است.
در اين نامه تصريح شده است: در حال حاضر متوسط ساعت انتظار برای تخليه يک کشتی دربند شهيد رجايی 35 ساعت است (البته در مواردی تا 70 ساعت ) در حالی که قبل از واگذاری شرکت به ندرت تاخيرگزارش مي‌شده است و همين امر باعث رونق بنادر دبی وعراق شده و در نهايت پرداخت جريمه 80 ميليارد ريالی به آن سازمان که شما نيز قطعا در جريان آن هستيد به علت کاهش شديد سرعت تخليه کشتی های کانتينری در بندر شهيد رجايی تنها نمونه‌های کوچکی از مشکلات عديده‌ای است که شرکت تايدواتردر طول يک سال گذشته با آن دست به گريبان است.
همچنين دراين نامه با بيان اين که برخلاف تعهدات اين شرکت به سازمان خصوصي‌سازی مبنی بر عدم تعديل نيرو تا 2 سال اين مهم انجام نشده، آمده است: برخلاف شما که با خاطری آسوده بستر می رويد، دستور تعديل نيرو در اين شرکت در حال اجرا است و در مرحله اول حکم تسويه حساب تعدادی از پرسنل قديمی شرکت صادر و آسايش و آرامش از2 هزار پرسنل تايدواتر سلب شده است.
در پايان آمده است: با از دست رفتن اعتماد و روحيه پرسنل و عدم اطمينان از آينده کاري، نويد روزهای بحران و سياهی در آينده صنعت دريايی و حمل ونقل کشورخواهد بود

هیچ نظری موجود نیست: