۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

اخراج استادی که به تشییع جنازه رفت!


دکتر عباس کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی به دلیل شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش کلمه، سمیه توحیدلو از فعالان سیاسی و دانشجوی دکترای جامعه شناسی در آخرین نوشته وبلاگ خود این خبر را اعلام کرده و نوشته است:دکتر عباس کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از اساتیدی است که دارای سابقه پژوهش های متعددی در جهاد دانشگاهی و برنده جایزه خوارزمی است. به تازگی کتاب جدیدش به چاپ رسیده است. صریح است و منتقد، به مانند هر جامعه شناسی که در مکتب انتقادی به روابط اجتماعی نظاره می کند. قراردادش با دانشگاه تهران تا اول ماه مهر آینده بوده، که دانشگاه نامه زده و آن را لغو کرده و گفته که از اول بهمن به بعد در قرارداد دانشگاه تهران نیست. این یعنی اخراج!

وی در ادامه در تشریح این اخراج نوشت:در علت این نامه اخراج اینطور آمده است که دکتر عباس کاظمی در تشییع جنازه آیت الله منتظری در بین جمعیت دیده شده و البته ادعا شده است که شعار هم می داده اند. به همین دلیل حکم اخراج یا همان لغو قراردادش را در خانه اش فرستاده اند. و البته بسیارند کسانی که می گویند ایشان کلاس های آزادی برای گفت و گو دارند و به تصور آزادی بیان! مسایلی که مربوط به جامعه و رشته ما می شود، سر کلاس بحث می کنند و ظاهرا برخی از دانشجویان این روزها به جای درس و بحث، به جای استدلال و گفت و گو ترجیح می دهند منبع خبری برای بیرون از دانشگاه باشند!

او در پایان این یادداشت وبلاگ خود آورده است: چه تلخ است اخراج یک استاد بخاطر حضور در تشییع یک مرجع، و چه وحدت حوزه و دانشگاهی !

هیچ نظری موجود نیست: