۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

صدور احکام سنگين و غير انسانی عليه يک مادر و فرزندش

26بهمن.

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران روز دوشنبه 19 بهمن ماه زندانيان سياسی زهرا اسدپور گرجی 51 ساله وفرزندش رضا جوشن 25 ساله به شعبه 1 دادگاه انقلاب برده شدند و توسط فردی بنام عاصف حسينی رئيس اين شعبه به حکم سنگين و غير انسانی 1 سال تبعيد به زندان زنجان و 4 سال تبعيد به روستای قيلار زنجان محکوم شدند.
زندانی سياسی زهرا اسدپور گرجی از ناراحتی حاد قلبی و فشار خون رنج می برد. او قبل از بازداشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود .
خانم زهرا اسدپور گرجی روز 16 آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند 8 وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل گرديد او چندين هفته تحت بازجوئی و شکنجه فردی بنام محبی سربازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت.زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پيش از اين بدليل ديدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگير و 16 ماه در زندان گوهردشت کرج بسر برد و پس از پايان محکوميت غير انسانی خود آزاد شدند.
رضا جوشن 25 ساله فرزند خانم اسد پور گرجی 10 آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه منتقل شد و نزديک به 2 ماه در سلولهای انفرادی بسر برد سپس او را به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.
يورشها در کرج عليه دانشجويان، فعالين سياسی و خانواده ها به فرماندهی فردی بنام محبی صورت می گيرد. او از سر بازجويان وزارت اطلاعات در بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه است.اين بند مانند بند 209 زندان اوين از سلولهای انفرادی تشکيل شده است ودر اختيار بازجويان وزارت اطلاعات است و دارای شرايط قرون وسطائی است. محبی خود بازجوئی و شکنجه زندانيان سياسی در اين بند را به عهده دارد. محبى علاوه بر شكنجه زندانيان اقدام به تهديد و اذيت وآزار خانواده هاى آنها می کند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،صدور احکام سنگين و غير انسانی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و مراجع بين المللی خواستار اقدامات فوری برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت در ايران است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
26 بهمن 1388 برابر با 15 فوريه 2010
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: