۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

کردستان همبسته، پوزه رژیم ولایت فقیه را به خاک مالید

آدینه 24 اردیبهشت

جعفر پویه

همبستگی غرور انگیز مردم کردستان در اعتراض به جنایت و قتل جوانان آزادیخواه مردم، در اعتصاب فراگیر روز گذشته به نمایش درآمد. از تمام شهرهای کردستان خبر می رسد که اعتصاب عمومی با استقبال بی سابقه مردم روبرو شده است. در تمام شهرهای کردنشین، مردم با ماندن در خانه همه امورات شهرها را به حالت تعلیق در آوردند. 99 درصد مغازه ها بسته ماند، تمام بازارها و بازارچه های شهرها سوت و کور بود و دانش آموزان و دانشجویان، مدارس و دانشگاهها را به حالت تعطیل در آوردند. در بیشتر ادارات دولتی اکثریت کارمندان بر سرکار حاضر نشدند و آنهایی که سرکار حاضر شدند، بدون مراجعه کننده و ارباب رجوع بودند.
خاموش کردن چراغ کار و جنب و جوش شهرها با اعتصابی بی سابقه و همبستگی بی مثال باعث شد تا پوزه رژیم جنایتکار و دژخیم ولی فقیه آنچنان به خاک مالیده شود تا درس عبرتی بزرگ برای آن گردد. در اکثر میدانهای شهرها و خیابانهای اصلی نیروهای گارد ضد شورش و پاسداران مسلح مستقر شده بودند که بدون عبور و حضور شهروندان بیشتر به مترسک شبیه بودند تا سرکوبگران و مزدوران دستگاه ظلم و ستم رژیمی جنایتکار.
در سرتاسر شهرهای کشور صحبت از این اعتصاب عمومی بود و گزارشات مخابره شده توسط منابع مستقل و مردمی نشان می دهد که کردستان موفق شده است صدای خود را تا دور ترین نقاط جهان پژواک دهد.
از افغانستان خبر می رسد که زنان و مردان فرهیخته و آزادیخواه افغان در یک اقدام بی مانند با برافراشتن عکسهای اعدام شدگان روز 13 اردیبهشت در جلال آباد به سوی کنسولگری رژیم راهپیمایی کرده و با شعارهایشان همبستگی خویش را با مردم ایران اعلام داشته اند. آنها که یکصدا فریاد برداشته بودند "مرگ بر استبداد – چه کابل چه تهران" کنسولگری رژیم را هدف تخم مرغ و سنگ و چوب قرار داده و عکسهای رهبران ددمنش رژیم را به آتش کشیدند. این برای اولین با است که مردم فرهیخته افغانستان در همبستگی با آزادیخواهان ایرانی دست به راهپیمایی و اعلام حمایت عملی می زنند. این موضوع نشان دهنده افشا شدن موجودیت رژیم ظالم و تبهکاری است که جنایتهای ضد بشری آن صدای مردمی درگیر ناملایماتی سنگین همچون افغانهای بشر دوست را نیز بلند کرده است.
رژیم جمهوری اسلامی که فکر می کرد با اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی و یارانشان می تواند زهر چشم از آزادیخواهان ایران بگیرد و با زدن برچسب تروریست و خرابکار دیگران را وادار به سکوت در این مورد کند، کاملن سرش به سنگ خورده و مشت درشت مردم همبسته در مقابل ظلم و جور، پوزه آن را خونین کرده است.
موفقیت در اعتصاب عمومی و نمایش همبستگی مثال زدنی مردم شهرهای کردنشین در دفاع از فرزندان برومند و آزادیخواه خود را به همه آنانی که دل در گرو آزادی و دموکراسی برای ایرانی آزاد و آباد دارند شادباش می گوییم و تکرار می کنیم که قدرت ما در همبستگی ماست. تنها با یک همبستگی سراسری و متشکل شدن در جبهه وسیع می توانیم پشت استبداد جنایتکار و خونریز ولایت فقیه را به خاک بمالیم. اعتصاب عمومی روز گذشته گواه صادقی بر این مدعاست. باشد که اینگونه نمایشهای قدرت مردم، راه را برای یک جبهه همبستگی وسیع برای مبارزه با استبداد مذهبی حاکم هموار کند.

هیچ نظری موجود نیست: