۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش از عملیاتی شدن تاکتیک زمین مسلح در منطقه وسیعی در جنوب کشور از آبان‌ماه سال جاری خبر داد.


امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای تاکتیک زمین مسلح به عنوان یکی از اقدامات ارتش در مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دشمن، تصریح کرد: ما این تاکتیک را در رزمایش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده تجربیات خوبی نیز کسب کردیم.
وی با بیان اینکه قصد داریم این موضوع را در مقیاس وسیع در آبان‌ماه در منطقه جنوب کشور اجرا کنیم، افزود: تاکتیک و طراحی‌های مورد نیاز این موضوع تدوین شده و نفرات و سلاح‌هایی که باید به‌کار گرفته شوند نیز آماده است.
پوردستان با یادآوری اینکه رزمایش‌های اخیر نیروی زمینی ارتش فرصتی مناسب برای مرور و اجرای موفق این تاکتیک بوده است، افزود: وجود حسگرها و سامانه‌های کنترل دور که در مقابل اخلال و جنگ الکترونیک مقاومت خوبی دارند، از مواردی است که در این تاکتیک مورد توجه بوده است.
وی همچنین در خصوص بکارگیری تجهیزات جدید الکترونیکی در امور مرزبانی کشور با بیان اینکه نه تجهیزات الکترونیکی و نه نیروی انسانی به تنهایی می‌تواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی ما باشد به خبرنگار فارس گفت: همزمان مرزبانی نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و نیروی انسانی خلاق را به‌کار می‌گیرند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

هیچ نظری موجود نیست: