۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

متن نامه خمينی در مورد دلائل پذيرش آتش‌بس


بسم الله الرحمن الرحيم
با ياری خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبياء بزرگوار الهی و ائمه معصومين صلوات عليهم اجعمين حال که مسئولان نظامی ما اعم از ارتش و سپاه که خبرگان جنگ می‌باشند، صريحاً اعتراف می‌کنند که ارتش اسلام به اين زودی‌ها هيچ پيروزی به دست نخواهند آورد و نظر به اين که مسئولان دلسوز نظامی و سياسی نظام جمهوری اسلامی از اين پس جنگ را به هيچ وجه به صلاح کشور نمی‌دانند و با قاطعيت می‌گويند که يک دهم سلاحهايی را که استکبار شرق و غرب در اختيار صدام گذارده‌اند به هيچ وجه و با هيچ قيمتی نمی‌شود در جهان تهيه کرد و با توجه به نامه تکان دهنده فرمانده سپاه پاسداران که يکی از ده‌ها گزارش نظامی سياسی است که بعد از شکست‌های اخير به اينجانب رسيده و به اعتراف جانشينی فرمانده کل نيروهای مسلح،فرمانده سپاه يکی از معدود فرماندهانی است که در صورت تهيه مايحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاحهای شيميايی و نبود وسائل خنثی کننده آن، اينجانب با آتش بس موافقت می‌نمايم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ اين تصميم تلخ به نکاتی از نامه فرمانده سپاه که در تاريخ ۲/۴/۶۷ نگاشته است اشاره می‌شود،

فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزی نداريم، ممکن است در صورت داشتن وسائلی که در طول پنج سال به دست می‌آوريم قدرت عمليات انهدامی و يا مقابله به مثل را داشته‌ باشيم و بعد از پايان سال ۷۱ اگر ما دارای ۳۵۰ تيپ پياده و ۲۵۰۰ تانک و ۳۰۰۰ توپ و ۳۰۰هواپيمای جنگی و ۳۰۰ هليکوپتر و قدرت ساخت مقدار قابل توجهی از سلاحهای ليزر و اتم که از ضرورتهای جنگ در آن موقع است - داشته باشيم می‌توان گفت به اميد خدا بتوانيم عمليات آفندی داشته باشيم.

وی می‌گويد قابل ذکر است که بايد توسعه نيروی سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نيم افزايش پيدا کند، او آورده است البته آمريکا را هم بايد از خليج فارس بيرون کنيم والا موفق نخواهيم بود. اين فرمانده مهمترين قسمت موفقيت طرح خود را تهيه به موقع بودجه و امکانات دانسته است و آورده است که بعيد به نظر می‌رسد دولت و ستاد فرماندهی کل قوا بتوانند به تعهد عمل کنند. البته با ذکر اين مطالب می‌گويد بايد باز هم جنگيد که اين ديگر شعاری بيش نيست.

آقای نخست وزير از قول وزرای اقتصاد و بودجه وضع مالی نظام را زير صفر اعلام کرده‌اند، مسئولان جنگ می‌گويند تنها سلاحهائی را که در شکستهای اخير از دست داده‌ايم به اندازه تمام بودجه‌ای‌ است که برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود. مسئولان سياسی می‌گويند از آنجا که مردم فهميده‌اند پيروزی سريعی به دست نمی‌آيد شوق رفتن به جبهه در آنها کم شده است.

شما عزيزان از هر کس بهتر می‌دانيد که اين تصميم برای من چون زهر کشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم و برای صيانت از دين او و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبروئی داشته باشم خرج می‌کنم، خداوندا ما برای دين تو قيام کرديم و برای دين تو جنگيديم و برای حفظ دين تو آتش بس را قبول می‌کنيم.

خداوندا تو خود شاهدی که ما لحظه‌ای با آمريکا و شوروی و تمام قدرتهای جهان سرسازش نداريم و سازش با ابرقدرتها و قدرتها را پشت کردن به اصول اسلامی خود می‌دانيم خداوندا در جهان شرک و کفر و نفاق در جهان پول و قدرت و حيله و دوروئی ما غريبيم، تو خود ياريمان کن. خداوندا در هميشه تاريخ وقتی انبياء و اوليا و علماء تصميم گرفته اند مصلح جامعه گردند و علم و عمل را در هم آميزند و جامعه‌ای دور از فساد و تباهی تشکيل دهند با مخالفتهای ابوجهل‌ها و ابوسفيان‌‌های زمان خود مواجه شده‌اند.

خداوندا، ما فرزندان اسلام و انقلابمان را برای رضای تو قربانی کرديم غير از تو هيچکس را نداريم ما را برای اجرای فرامين و قوانين خود ياری فرما، خداوند از تو می‌‌خواهم تا هر چه زودتر شهادت را نصيبم فرمائی. گفتم جلسه‌ای تشکيل گردد آتش بس را به مردم تفهيم نمايند. مواظف باشيد ممکن است افراد داغ و تند با شعارهای انقلابی شما را از آنچه صلاح اسلام است دور کنند، صريحا می‌گويم بايد تمام همتتان در توجيه اين کار باشد. قدمی انحرافی حرام است و موجب عکس العمل می‌شود.

شما می‌دانيد که مسئولان رده بالای نظام با چشمی خونبار و قلبی مالامال از عشق به اسلام و ميهن اسلامی‌مان چنين تصميمی گرفته‌اند خدا را در نظر بگيريد و هر چه اتفاق می‌افتد از دوست بدانيد،
و السلام علينا و علی عباد الله الصالحين.
روح‌الله الموسوی الخمينی
شنبه ۲۵/تير/ ۶۷

منبع: ایران 1404



هیچ نظری موجود نیست: