۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

.زندانی سياسی در آستانه مرگ

اسفند

ادامۀ عدم درمان و قرار گرفتن بازاری زندانی در آستانۀ مرگ

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"بازاری زندانی محسن دکمه چی در وضعيت بسيار وخيمی بسر می برد. او ديگر قادر به خوردن غذا نيست و بشدت ضعيف شده و به سختی قادر به حرف زدن است.
روز پنجشنبه 19 اسفند ماه بازاری زندانی محسن دگمه چی با وضعيت وخيمی جسمی و در حالی که بر روی صندلی چرخدار نشسته بود برای ملاقت کابينی با خانواده اش آورده شد. او به سختی قادر به حرف زدن بود و حرفهايش برای خانواده اش به سختی قابل فهم بود حتی قادر به نگه داشتن سرش نبود. شکم وی متورم و وزن او نسبت به هفتۀ گذشته بنابه گفتۀ خانواده اش نصف شده بود. بازاری زندانی از شدت درد جانکاه قادر به استراحت نيست او از مدتی پيش ديگر قادر به غذا خوردن نيست و وضعيت جسمی او بصورت تصاعدی در حال وخيم شدن است.
خانواده اش شاهد مرگ تدريجی عزيز خود هستند ولی قادر به کمک کردن به او نيستند. خانواده آقای دکمه چی بصورت روزانه به مراکز مختلف رژيم ولی فقيه مراجعه می کنند اما آنها اين خانواده را از ارگانی به ارگان ديگری احاله می دهند.خانواده آقای دکمه چی به دفتر صادق لاريجانی مراجعه کردند و وضعيت عزيز خود را با آنها در ميان گذاشتند ولی به آنها جواب داده شد که اين نهايتا به خود دادستان بر می گردد. جعفری دولت آبادی بيش از 5 ماه است که به اين خانواده وعده و وعيدهای دروغين می دهد.
بازاری زندانی محسن دکمه چی در حالی که پزشک قانونی اعلام کرده است که دچار بيماری صعب العلاج است و قادر به تحمل حبس نيست و همچنين پزشک معالج وی بيش از 3 ماه است که کتبا اعلام کرده که بايد به سرعت مورد شيمی درمانی قرار گيرد و نياز به 6 ماه مرخصی استعلاجی دارد با اين وجود بازجويان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از انتقال وی به بيمارستان و شيمی درمانی او همچنان ممانعت به عمل می آورند
يکی از شيوه های ضد بشری و غير انسانی که رژيم ولی فقيه علی خامنه ای از طريق قوۀ قضاييه و وزارت اطلاعات در حال اجرای آن است حذف فيزيکی زندانيان سياسی از طريق عدم درمان آنها است . در حاضر علاوه بر بازاری زندانی محسن دکمه چی زندانيان سياسی هادی عابدی باخدا ، منصور اسالو،سعيد متين پور،شير محمد رضايي،علی عجمي،ماشالله حائری و زندانيان ديگر در شرايط وخيم جسمی بسر می برند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، عدم درمان زندانيان سياسی که در شرايط وخيم جسمی بسر می برند و سوق دادن آنها بسوی مرگ تدريجی توسط رژيم ولی فقيه علی خامنه ای را به عنوان جنايت عليه بشريت محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه علی خامنه ای به شورای امنيت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصميمات لازم اجرا می باشد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
19 اسفند 1389 برابر با 10 مارس 2011
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: