۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

نسرین ستوده در پی تمدید نشدن مرخصی اش به زندان بازگشت.
نسرین ستوده که از از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در زندان به سر می برد برای نخستین بار پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه  به مرخصی آمد.خانم ستوده در شب یلدا سال گذشته  مادرش، صفوری فخریان، را از دست داد. او توانست با حضور ماموران امنیتی در مراسم خاکسپاری مادرش حضور داشته باشد.
نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل شش سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیس بوک خود نوشت:از آنجا که دادستانی به طور قطعی اعلام کرده بود نسرین به مرخصی نمی آید ما قبل از تحویل سال به مسافرت رفتیم. پس از رفتن ما به او مرخصی دادند و او هم با نصف روز تاخیر به ما پیوست. بدون تعارف باید بگویم تا ماندن حتی یک نفر در زندان نه مرخصی و نه حتی آزادی از زندان چندان دلچسب نیست. با این که بیرون آمدن حتی یک نفر برای چند روز خود غنیمتی است.
نسرین با تمدید نشدن مرخصی اش امشب به زندان برگشت. به امید روزی که آخرین نفر از زندان بیرون بیاید و ما دغدغه ی برگشت او را نداشته باشیم.

ارسال نظر جدید

هیچ نظری موجود نیست: