۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه


نسرین ستوده به دنبال تمدید نشدن مرخصی‌اش به زندان بازگشت

تصویر منتشر شده از نسرین ستوده در فیسبوک.


نسرین ستوده همراه با دو تن از فعالان سیاسی و دانشجویسی‌ام اسفندماه به مرخصی آمد.
رضا خندان در مورد مرخصی نسرین ستوده در فیسبوک خود نوشت: «از آن‌جا که دادستانی به طور قطعی اعلام کرده بود نسرین به مرخصی نمی‌آید، ما قبل از تحویل سال به مسافرت رفتیم. پس از رفتن ما به او مرخصی دادند و او هم [با] نصف روز تاخیر به ما پیوست.»

​​صفحه فیسبوکی «تابلو» روزهای پنجم و ششم فروردین‌ماه دو عکس از نسرین ستوده «در دوران مرخصی» وی منتشر کرد که در یک عکس او در کنار همسر و دو فرزندش دیده می‌شود.

نسرین ستوده که بارها به دلیل فعالیت‌های حقوقی‌اش تهدید شده بود، شهریورماه ۱۳۸۹ و در حالی که وکالت شماری از بازداشت‌شدگان پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ را بر عهده داشت، بازداشت شد.

دادگاه انقلاب اسلامی خانم ستوده را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر» به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم کرده است، اتهاماتی که خانم ستوده آنها را رد کرده است.

وی که برنده چندین جایزه حقوق بشری از جمله جایزه حقوق بشری ساخاروف در سال ۲۰۱۲ است، دو بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده است؛ یک‌بار در مهرماه ۱۳۸۹ در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و بار دوم در مهرماه ۱۳۹۱ در اعتراض به ممنوع‌الخروج شدن دخترش.

او همچنین شهریورماه سال ۱۳۹۰ به استفاده از پوشش اجباری چادر در روزهای ملاقات اعتراض کرد که به دنبال آن یک ماه ممنوع الملاقات شد.

سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی بارها به بازداشت نسرین ستوده اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او از زندان شده‌

هیچ نظری موجود نیست: