۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

منتظر الزيدى از زندان آزاد شد




































خبرگزارى شينهوا به نقل از تلويزيون عراق گزارش داد: وكيل منتظر الزيدى خبرنگارى عراقى كه به دليل پرتاب كفش به سمت بوش زندانى شده بود، اعلام كرد كه موكلش امروز از زندان بغداد آزاد شد.

وكيل الزيدى گفت: دادگاه پس از امضاى مدارك لازم،‌ مجوز آزادى الزيدى را صادر كرد.

طرفداران منتظر الزيدى خبرنگار مذكور تدارك ديده‌اند كه از وى استقبالى گرم و پرشورى در زمان آزادي‌اش از زندان مركزى بغداد انجام دهند.

شبكه تلويزيونى كه منتظر الزيدى كارمند آن بود، قول داده به عنوان پاداش به او پول، خودرو و آپارتمان بدهد.

برخى از طرفداران وى نيز هدايايى ناهمگون از مجسمه اسب طلايى (از سوى امير قطر) گرفته تا "زن" براى الزيدى در نظر گرفتند.

پس از اينكه در كنفرانس مشترك مطبوعاتى جورج بوش رييس جمهور سابق آمريكا و نورى مالكى نخست وزير عراق در بغداد منتظر الزيدى به سمت جورج بوش كفش پرتاب كرد، وى تبديل به كانون توجهات رسانه‌هاى جهان شد.

الزيدى پيش از پرتاب اولين كفش به جورج بوش گفت "اين بوسه وداع با توست اى سگ" و پيش از پرتاب دومين كفش نيز گفت "اين از طرف بيوه زنان و يتيمان عراق است".

وى به اتهام توهين به يك مقام ارشد خارجى به سه سال زندان محكوم شد، اما پس از حضور در زندان به خاطر رفتار خوب اين مدت به 9 ماه كاهش يافت.

قرار بود منتظر الزيدى روز دوشنبه آزاد شود، اما بنا به دلايلى اعلام شد كه آزادى وى به تاخير افتاده و به امروز موكول شده است.

برادر الزيدى به همراه سه خواهرش روز دوشنبه مقابل در زندان به انتظار وى بودند تا او را تا آپارتمانش در شهرك صدر همراهى كنند. اين منطقه يكى از محله‌هاى فقير‌نشين حومه بغداد است.

به گزارش روزنامه ديلى تلگراف، هم چنين اقوام و خويشاوندان منتظر الزيدى با در دست داشتن بالن‌هاى رنگى و پلاكارد‌هايى كه بر روى آن نوشته شده بود "به خانه خوش آمدى" منتظر آزادى وى بودند.

الزيدى كه براى ايستگاه تلويزيونى محلى البغداديه فعاليت مي‌كرد، پيش از پرتاب كفش به سمت بوش به خاطر گزارش‌هاى متعدد خود در خصوص آمار كشته شدگان و مجروحان حملات نيروهاى آمريكايى داراى شهرت بود.

وى هم چنين يك بار از سوى گروه‌هاى مسلح ربوده شد و يك بار هم از سوى نيروهاى آمريكايى بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست: