۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

بانک مرکزی: افزايش کسری بودجه دولت طی چهار سال گذشته،

ايلنا

نسبت تراز عملياتی و سرمايه‌ای (کسری کل بودجه) به توليد ناخالص داخلی با ۳/۱ درصد افزايش به ۵ درصد افزايش يافته است که نشان دهنده سياست‌های انبساطی دولت طی سال‌های گذشته است.


14 آبان 1388ايلنا: بانک مرکزی اعلام کرد که کسری بودجه دولت طی چهار سال گذشته روند افزايشی داشته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات اقتصادی سال گذشته، تراز عملياتی و سرمايه‌ای بودجه کل کشور در سال۸۳ معادل منفی ۴/۳ درصد بوده که اين رقم در سال ۸۷ به منفی ۵درصد رسيد. اين شاخص نشان می‌دهد که کسری بودجه دولت طی چهار سال گذشته روندی افزايشی داشته است.

اين گزارش می افزايد: پرداخت‌های هزينه‌ای دولت نيز طی مدت ياد شده به تدريج افزايش يافته است به طوری که براساس گزارش بانک مرکزی پرداخت‌های هزينه‌ای (جاری) دولت در سال ۸۳ معادل ۹/۱۵ درصد بود که اين رقم در سال ۸۵ به ۴/۱۸ درصد رسيد.پرداخت‌های جاری دولت در سال ۸۷ نيز ۵/۱۵ درصد گزارش شده است.

بانک مرکزی همچنين گزارش داده که نسبت کسری تراز عملياتی بودجه کل کشور به توليد ناخالص داخلی از ۳/۴ درصد در سال ۸۶ به ۱/۵ درصد در سال ۸۷ رسيد. همچنين نسبت تراز عملياتی و سرمايه‌ای (کسری کل بودجه) به توليد ناخالص داخلی با ۳/۱ درصد افزايش به به ۵ درصد افزايش يافته است که نشان دهنده سياست‌های انبساطی دولت طی سال‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، گزارش بانک مرکزی از بودجه عمومی دولت در حالی منتشر می‌شود که براساس قانون برنامه چهارم توسعه دولت مکلف بود هرسال نسبت به کاهش هزينه‌های جاری خود اقدام کند.

هیچ نظری موجود نیست: