۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

عليرغم اشغال کامل پارک و پيرامون آن ماداران عزادار اعتراضات خود را برگزار کردند

12دی:

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،نيروهای سرکوبگر پارک لاله و پيرامون آن را بطور کامل در اشغال خود داشتند و با تهديد و توهين اجازه قرار گرفتن مادران در کنار همديگر را نمی دهند.
از ساعت 17:00 روز شنبه 11 دی ماه ، مادران که عازم پارک لاله بودند در شعاع های مختلف بيرون از پارک لاله توسط مامورين مورد تعقيب قرار می گرفتند و برای هر مادر عزادار 2 الی 3 مامور گذاشته بودند و او را بطرو دائم همراهی می کرد. اين مامورين آنها را تهديد به بازداشت می کردند و اجازه ورود به پارک را نمی دادند.
تعدادی از مادران که موفق به ورود به پارک شده بودند از قرار گرفتن آنها در کنار همديگرممانعت کردند. مادران چندين بار از جهت های مختلف قصد تجمع داشتند ولی با يورش مامورين سرکوبگر مواجه شدند.
مادران عليرغم تهديد و تعقيب و همراهی چند مامور با هر مادر آنها تا زمان تعيين شده در پارک و بيرون آن حضور يافتند و بدين طريق به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند.
مامورين سرکوبگر ولی فقيه که بصورت گروهای 4 الی 5 نفره بودند در دربهای ورودی پارک مستقر شده بودند آنها همچنين گروهای 4 الی 5 نفره را در قسمت های مختلف پارک در حال گشت زدن بودند و هر مادری را می ديدند با او برخودر وحشيانه می کردند و او را تهديد به دستگيری و ضرب وشتم می کردند. علاوه بر گروهای پياده نيروی انتظامي،لباس شخصی و بسيج نيروهای موتور سوار خود را در پارک و حوالی پارک مشغول دور زدن بودند. نيروهای سرکوبگر پارک لاله و پيرامون آن را به شعاع چند صد متری در اشغال کامل خود داشتند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
11 دی 1388 برابر با 2 ژانويه 2010

هیچ نظری موجود نیست: