۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

بیانیه کانون نویسندگان ایران محکومیت حمله‌ی اسراییل

• کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای حمله ی اسرائیل به کاروان صلحی را که عازم غزه بود محکوم کرد ...


دیروز، ٣۱ مه ۲۰۱۰، کماندوهای ارتش اسراییل در آب‌های آزاد بین‌المللی به شناورهای حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم محاصره‌شده‌ی غزه حمله کردند. در این حمله‌ی فاجعه‌بار، بنا به آخرین خبرها، ده نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند. مردمی که در انتظار دریافت این کمک‌ها بودند بیش از ۱٨ ماه است که در محاصره‌ی حکومت اسراییل از ابتدایی‌ترین نیازهای غذایی، دارویی، آموزشی و بهداشتی محروم‌اند.
در محاصره‌ی غزه نه‌تنها حکومت نژادپرست اسراییل، که رسماً‌ از این حمله دفاع کرد، بلکه دولت‌های ارتجاعی منطقه نیز هر یک به گونه‌یی مداخله دارند. ارتش سرکوب‌گر اسراییل این اندک کمکی را نیز که بر روی عرشه‌ی بازِ کشتی در آب‌های آزاد حمل می‌شد برنتابید؛ به آن حمله بُرد و با نقض موازین بین‌المللی به کشتار انسان‌دوستانِ حامل این کمک‌ها دست یازید. ابعاد این حمله هنگامی بهتر آشکار می‌شود که شرایط رقت‌باری را پیش چشم آوریم که در یک‌سال‌ونیم گذشته به مردم غزه تحمیل شده است.
کانون نویسندگان ایران، به عنوان نهاد نویسندگان آزادی‌خواه و مستقل، همراه با همه‌ی آزادی‌خواهان جهان این جنایت را محکوم می‌کند و از افکار عمومی و وجدان‌های بیدارِ مردم جهان برای افشا و مجازات آمران و عاملان این جنایت یاری می‌جوید.

کانون نویسندگان ایران

۱۱ خرداد ٨۹

هیچ نظری موجود نیست: