۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

موج جدید سرکوب در دانشگاه بین المللی قزوین: احضار 3 دانشجو به ستاد خبری وزارت اطلاعات و 10 دانشجو به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی دانشگاه بین المللی قزوین در تازه ترین اقدام خود 10 دانشجوی دیگر را به این کمیته احضار کرد.

به گزارش خبرنامه اکیرکبیر در حالی که 4 تن از فعالین دانشجویی این دانشگاه در روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند، مسئولان حراست و کمیته انضباطی دانشگاه نیز ضمن همکاری مستمر با نهادهای امنیتی شهر قزوین، با برخوردها و احضارهای تازه خویش موج جدیدی از سرکوب فعالین دانشجویی این دانشگاه را آغاز کرده اند.

بنابر اخبار رسیده، 10 تن از فعالین دانشجویی که در تحصن های اخیر برای آزادی همکلاسی های در بندشان شرکت داشتند و همچنین وارد رایزنی با اساتید شده و خواستار حمایت آنان شده بودند، به اتهام مشترک "شرکت موثر در اغتشاشات" به کمیته انضباطی فراخوانده شدند و توسط محسن حسینی (دبیر کمیته انضباطی دانشگاه) تفهیم اتهام شدند.

همچنین مسئولین حراست دانشگاه به ریاست حسین سرداغی با فراخواندن چندین تن از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه، آن ها را متهم به شرکت در دیوارنویسی های اخیر این دانشگاه کرده اند.

گفتنی است ساعت 11 شب یکشنبه 21 آذر ماه نیروهای بسیج دانشجویی با هماهنگی حراست وارد دانشگاه شده و اقدام به شعارنویسی روی دیوارهای دانشگاه کرده بودند. در این شعارها از یک سو به بنیانگذار انقلاب توهین و از سوی دیگر شعارهایی در توهین به جنبش سبز و دانشجویان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بیننده ای با یک نگاه متوجه یکسان بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی این شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.

این اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربین های حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد و ورود این افراد در ساعات پایانی شب به دانشگاه از طریق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذیر شده است.

اما صبح روز یکشنبه، هنگامی که دانشجویان پی به نقشه از پیش طراحی شده بسیج بردند، نیروهای بسیجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بیانیه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکوم کردن این عمل اعلام کردند: "این اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسیج دانشجویی" انجام داده اند.

اکنون نیروهای بسیج و حراست دانشگاه با فرار به جلو قصد برخورد با دانشجویان جدیدالورود را دارند. گفتنی است که یکی از مسئولین دانشگاه که خواست نامش فاش نشود شعارنویسی های چند روز اخیر را مستقیما متوجه بسیج دانشجویی دانست.

پروژه جدید سرکوب فعالین دانشجویی دانشگاه بین المللی قزوین توسط نیروهای امنیتی نیز پی گرفته می شود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در آخرین اقدام نیروهای امنیتی، 3 تن از اعضای تشکل اصلاح طلب این دانشگاه به نام های ملیکا امین توکلی (دبیر واحد تشکیلات)، محمد رضا آقایاری ( دبیر واحد فرهنگی ) و حامد هنرخواه به ستاد خبری اطلاعات احضار شدند و چند تن از اساتید نیز با تماس های تلفنی نهادهای امنیتی و با ادبیاتی توهین آمیز مورد تهدید واقع شدند.

همه این اقدامات در حالی صورت می گیرد که تلاش ها ی فعالین دانشجویی دانشگاه برای اطلاع از وضعیت فرزام معینی و آزادی وی ادامه دارد و با جدیت از سوی دوستان و همکلاسی های او دنبال می شود. در جدیدترین اظهار نظرها، مسئولین دانشگاه بویژه عبدالعلی آل بویه (سرپرست دانشگاه) با هماهنگی نیروهای امنیتی، در رابطه با بازداشت این دانشجو از خود سلب مسئولیت کرده اند.

دیده ها و شنیده ها ی مستقیم و غیر مستقیم از آن حکایت دارد که کنترل دانشگاه عملا در اختیار نهادهای امنیتی شهر بویژه سپاه و اطلاعات قزوین قرار گرفته است و این شواهد به ویژه با حضور نیروهای لباس شخصی و تردد آزادانه ی آنان در محوطه دانشگاه و اطراف آن تقویت می شود.


تعداد دانشجویانی که از مهرماه تا کنون به کمیته انضباطی دانشگاه بین المللی قزوین احضار شده اند به بیش از 40 نفر و تعداد دانشجویانی که پس از انتخابات بازداشت یا به اداره اطلاعات شهر قزوین احضار شده اند به بیش از 25 نفر رسیده است.


هیچ نظری موجود نیست: