۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

بهروز سورن: جلاد زندانیان سیاسی و هیاهوی حکومتیان

چنانچه زمانی به قدمت سه دهه نفرت زا سایه جنایت پیشه ای بنام روح اله خمینی بر سر توده متوهم به فرضیات مذهبی و از درون میل به عدالت و رفاه آنان سنگینی انداخته بود اما امروزه میتوان بجرات گفت که این توهم در مواجهه با واقعیت های اجتماعی اما از میان فقر و فلاکت و نابرابری تحمیل شده از سوی جمهوری اسلامی محلی از ارعاب نداشته و جنجال بی پایه حکومتیان بر سر آتش زدن یا پاره کردن عکس این جنایتکار علیه بشریت یاوه سرائی بیش نیست. این هیاهوی بیهوده البته میتواند در صفوف اصلاح طلبانی همچون کروبی و موسوی و هوادارانشان که در دفاع از خمینی از حکومتیان سبقت میگیرند - موثر افتد زیرا که اینان همچنان از هراس عقوبت عصیان مردمی جاری در تلاش حفظ بقایا و یا زنده کردن قداستی هستند که مدتهاست در ذهنیات مردم کشورمان دیگر جائی ندارد.

بهشت برین وعده شده از سوی خمینی که آلوده به خون دهها هزار مخالف و منتقد و اندیشمند کشورمان است تلی از فشارهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی - فلاکت و فساد و بی عدالتی کشتار انسانها و سنگسار برجای نهاده است و این همان حقیقت موجود است که با قداست از میان رفته حاکمان و خمینی جلاد در ارتباطی مستقیم قرار داشته است. چنانچه اهرم عوامفریبی سالها در خدمت جنایتکارانی همچون خمینی و جانشینانش بوده است و از برکت نفوذ و ریشه های مذهبی در میان لایه های اجتماعی متوهم بشدت موثر افتاد اما امروزه بیداری و هشیاری جوانان و فرهیختگان کشورمان مجالی برای خودنمائی این ابزار نمیدهد و قطعا هیاهوی کنونی نیز بزودی فرو کش خواهد کرد. اگرچه میتوان منتظر بود که نه تنها تصاویر گر گرفته خمینی جلاد در جای جای کشورمان بنمایش درآید بلکه دور نیست که مقبره وی نیز مورد هجوم قرار گیرد. اما جار و جنجال کنونی قطعا اهدافی را از سوی حاکمان بدنبال دارد که از آنجمله اند:

تحریک بسیجیان و لباس شخصی ها برای سرکوب بیشتر دانشجویان و تظاهرات خیابانی

فرو بردن تحرکات اصلاح طلبان در موضعی تدافعی

فرو نشاندن پتانسیل فزاینده جنبش دانشجوئی و در امتداد آن ایجاد فاصله در گرایشات متنوع و موجود این جنبش

بازداشت و حصر فعالین سیاسی و دانشجویان و ایجاد محدودیتهای تازه در دانشگاهها و در امتداد آن بالا بردن ضریب جو خفقان و سانسور در کشور

فشار مضاعف بر دستگیر شدگان حوادث اخیر و بطور عام زندانیان سیاسی

در سایه نهادن فشارهای بین المللی در ارتباط با بحران اتمی

صرفنظر از اینکه این هیاهو سناریوئی از پیش تعیین شده یا حقیقتی عریان است اما روشن سازی اذهان و بالاخص جوانانی که دوره حیات جنایتکاری تاریخی بنام روح اله موسوی خمینی را در خاطره ها ندارند از اهمیت وافری برخوردار است. بازسازی و تبیین و تشریح ایندوران سیاه برای مردم کشورمان میتواند در شناخت و شفاف سازی گذشته و تاریخ کشورمان موثر افتد.

هیچ نظری موجود نیست: