۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

تقابل دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با بسیجیان انتقالی










چهارشنبه، ۲۵ آذر، ۱۳۸۸ درپی برگزاری تجمع بسیجیان در اعتراض به پاره کردن عکس آیت الله خمینی، دانشجویان نیز در محکوم کردن سیاه نمایی و سناریوسازی عوامل حکومتی دست به تجمع اعتراضی متقابل زدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز گذشته ۲۴ آذر ماه در پی فراخوان بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه مبنی بر برگزای تجمعی در اعتراض به هتک حرمت نسبت به امام خمینی، دانشجویان این دانشگاه شاهد ورود بی سابقه بسیجیانی شدند که به وسیله اتوبوس به صحن دانشکده فنی این دانشگاه رسانده شده بودند. اکثر این بسیجیان شامل اعضای بسیج پایگاه های سطح شهر، برخی دانش آموزان بسیجی بوده و برخی نیز از بسیجیان دانشگاه پیام نور استان جمع آوری شده و به محل این فرا خوان انتقال داده شده بودند.
در ابتدای این مراسم بسیج، سخنران با بی حرمتی به میرحسین موسوی و به تمسخرگرفتن جنبش سبز خشم دانشجویان را برانگیخت و سبب آن شد تا دانشجویان با در دست گرفتن عکس هایی از آیت الله خمینی و میرحسین موسوی و با بستن روبان های سبز به مخالفت با سخنران این مراسم بپردازند.
در ادامه هنگامی که از بلند گوهای بسیج شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر داده شد دانشجویان یک صدا به سردادن شعارهایی همچون "مرگ بر دیکتاتور" و "بسیجی دروغ گو کارت دانشجوییت کو" پرداختند.. پس از برخی از بسیجیان با خروج از جایگاه خود به سمت دانشجویان دانشگاه رازی حمله ورشدند که در مقابل دانشجویان با شعار "یا حسین میر حسین" به دفاع از خود پرداختند.
درگیری های به وجود آمده باعث شد تا حراست دانشگاه وارد عمل شده و نهایتا دو گروه از هم جدا شدند.
سپس دانشجویان به سمت دانشکده فنی دانشگاه رازی حرکت کرده و شعارهایی چون " خمینی راه سبزت ادامه دارد"،" ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" و "اگر امام زنده بود میرحسین تنها نبود" سر دادند.
در پایان دانشجویان زمان تجمع بعدی خود را روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام کردند
.

هیچ نظری موجود نیست: