۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

مراسم چهلمین روز درگذشت دکتر رامین پوراندرجانی فردا برگزا




خبرگزاری هرانا: رامين پوراندرجانی 26 ساله، پزشک وظیفه بهداری نیروی انتظامی تهران، بامداد روز سه‌شنبه 19 آبان، به طرز مشکوکی در استراحت‌گاه خود در ساختمان فرماندهی بهداری نیروی انتظامی درگذشت، علت فوت وی به خانواده‌اش سکته قلبی (در خواب) اعلام شد. این درحالی است که وی هیچ‌گونه سابقه بیماری نداشته و پیش از دستگیری در سلامت کامل بوده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر دکتر پوراندرجانی که در دوران حوادث بعد از انتخابات به عنوان پزشک به بازداشت‌گاه کهریزک منتقل شده بود، تعدادی از قربانیان شکنجه‌های این زندان از جمله محسن روح الامینی را دو روز قبل ازفوتش ویزیت کرده بود. پس از افشای فوت روح الامینی وی به مدت یک هفته بازداشت شد و برای اعتراف به دست داشتن در مرگ روح الامینی تحت فشار قرار گرفت. ماموران از وی خواسته بودند، اعتراف کند، محسن روح الامینی در اثر قصور پزشکی و تشخیص اشتباه او جان باخته است. با این وجود این پزشک جوان حاضر به اعتراف نشد.. دکتر پوراندرجانی که در نتیجه حضورش در کهریزک آگاهی کاملی از جزییات شکنجه‌ها و عاملین آن داشت علاوه بر مراجع قانونی از طرف افراد و نیروهای ناشناس نیز برای عدم افشای حقایق و دخالت مستقیم سران نظامی و انتظامی کشور در شکنجه‌های بازداشتگاه کهریزک، بارها مورد تهدید و ارعاب قرار گرفت.

پس از مرگ پوراندرجانی فرمانده نیروی انتظامی فرضیه خودکشی را در مورد علت مرگ وی مطرح کرد، با این حال با گذشت بیش از یک ماه از مرگ این پزشک جوان، هیچ سرنخ و یا توضیحی در مورد علل مرگ ناگهانی وی اعلام نشده است..

هیچ نظری موجود نیست: