۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

_ موج سازی توطئه آميز تازه کودتاگران

*در واکنش به ضربه ای که در 16 آذر بر کودتاچيان و دستگاه آبروباخته ولايت مطلقه فقيه وارد آمد, توطئه ای تازه برای بسيج ايادی حکومت راه اندازی شده است که کليد آن را صدا و سيما با پخش تصوير آتش زدن عکس خمينی در جريان اعتراضات 16 آذر زده است......
روشنگری: در کنار تداوم بازداشت و سرکوب فعالين و بويژه فعالين جنبش دانشجويی, در واکنش به ضربه ای که در 16 آذر بر کودتاچيان و دستگاه آبروباخته ولايت مطلقه فقيه وارد آمد, توطئه ای تازه برای بسيج ايادی حکومت راه اندازی شده است که کليد آن را صدا و سيمای کودتاچيان با پخش تصوير آتش زدن عکس خمينی در جريان اعتراضات 16 آذر زده است. موج جديد, ضد حمله رژيم کودتا پس از ضربه 16 آذر است؛ واکنش گرگ زخم خورده ی در محاصره گرفتار آمده ای است که چنگ و دندان نشان می دهد.
به خط کردن دستگاههای تبليغاتی حکومتی که در 16 آذر معلوم شد به طرزی مفتضحانه در برابر جنبش اطلاع رسانی توده ای شهروندی شکست خورده است, و راه اندازی موج تبليغی و فرياد "واماما" سر دادن افرادی که رسما می گويند منتظر دستور "آقا" هستند تا "خرخره" مخالفان را "بجوند" و پيش بردن خط تصفيه در پشت سر اين موج تبليغاتی, شيوه ديرآشنا و شناخته شده رژيم برای دفع فشار سنگين جنبش اعتراضی و حفظ سطح کنونی توازن قوا به سود حکومت است. موج اخير ظاهرا وظيفه دارد:
اولا بخشی از نيروهای معتقد به خمينی را که به هر دليل با معترضان همراه هستند, از آنها جدا کند؛ يعنی جا بياندازد که افرادی چون خاتمی, کروبی و موسوی, که از آنها به عنوان "سران اغتشاشات" نام می برد از اساس با خمينی مخالف هستند و با موجوديت رژيم درافتاده اند و از اين طريق آن بخشی از مخالفان را که علت مخالفت های کنونی شان را با ايده انحراف حاکميت از "خط امام" توجيه می کنند, خلع سلاح سازد. برای دستگاه ولايی و دولت امنيتی/ نظامی که آماج اصلی حمله جنبش اعتراضی قرار دارد و در تنگا افتاده است, هر حدی از تفرقه و تجزيه و جداسازی ميان طيف های مختلف مخالفان اکنون بويژه مفيد و موثر است. ضمن اين که خصلت آشکارا ساختارشکنانه جنبش اعتراضی را وسيله مناسبی برای سرمايه گذاری بر ترديدهای بخش های معينی از همراهان اين جنبش در وضع فعلی می بينند. اگر در اين سياست موفق شوند, صد البته همچنان که هم اکنون در موج تبليغاتی فعلی شان از زبان افرادی چون ملاحسنی می گويند ديگر نه فقط پيشانی کروبی در 13 آبان که "پيشانى تك‌ تك آنها را هدف قرار می دهند" و يا همانطور که يکی ديگر از اين مرتجعان به نام شجونی که گفت:"اگر آقا لب تر کند خرخره اين آقايان را می جويم" حتما خرخره اين آقايان را خواهند جويد. زيرا "آقا"يی که با بی شرمی گفته است, شکنجه و تجاوز و قتل های هولناک در کهريزک موضوعی فرعی است, اگر "آقايان" مورد اشاره به دام وا "اماما"ی اين جماعت رذل و آدمکش و جنايتکار بيافتند و خرخره هايشان را برای جويدن اهدا کنند, چرا ندهد خرخره هايشان را امثال ملاحسنی و شجونی بجوند؟
ثانيا: فرار به جلوست تا بر مبنای ايده بهترين دفاع حمله است, پيشاپيش با ايده بهره برداری از فرصت های نوين اعتراضی در اجتماعات ماه محرم مقابله کنند. و اين مراسم ها را به جای تبديل شدن به ابزاری در خدمت اعتراض به سرکوب و ديکتاتوری, به نمايش ارعاب رژيم عليه مردم تبديل کنند.

ناگفته روشن است ضد حمله رژيم و توطئه تبليغاتی جديدش و خط ادامه تصفيه که پشت سر آن قرار دارد, با ادامه جنبش اعتراضی, تشديد محاصره دستگاه ولايی و ايادی زور و شکنجه و تجاوز جنسی خنثی خواهد شد.







آفتاب يزد از قول رييس مجلس در تيتر اول خود نوشته "عدم نظارت مجلس بر صندوق 50‌هزار ميلياردي‌ خلاف قانون اساسی است"، " نگران واگذاری های شبه دولتی هستينم" عنوان اصلی اسرار است.

"افراطيون دنبال پروژه حذف هاشمی از نظام هستند" عنوان اصلی ابرار است.

دنيای اقتصاد و ابتکار گفته وزير خارجه را با اين تيتر نقل کرده اند " مبادله اورانيوم در کيش"، " آمادگی ايران برای مبادله اورانيوم در کيش" عنوان اول فرهيختگان است و "کيش هسته ای ايران در انتظار پاسخ غرب" در تهران امروز آمده است.

"حوزه و دانشگاه به پاخاست، اعتراض سراسری عليه هتاکان به امام" گزارش اصلی روزنامه ايران است، "خروش ملت عليه فتنه گران" در صدر اخبار جام جم آمده، جوان همين گزارش را با تيتر " خروش حوزه ها و مراجع تقليد عليه هتک حرمت امام " منعکس کرده، رسالت از "واکنش شديد حوزه های علميه و مراجع" خبر داده، کيهان نوشته "اعتراض عليه سران فتنه سراسر کشور را فراگرفت" و اعتماد از تشکيل "کميته تحقيق مجلس برای بررسی هتک حرمت امام" نوشته است.


گزيده مقالات

کشاکش بدفرجام

تهران امروز با اشاره به تظاهرات حوزه های علميه ها و بازارها عليه هتک حرمت از بنيانگذار جمهوری اسامی نوشته ک شاكش بدفرجام گروه‌های تندرو كه آبستن تفرقه و نفاق بود، بالاخره فاجعه زاييد تا حجتی باشد برای اعتدال‌گرايان كه اگر عرصه را به اين اقليت مرموز واگذار كنند دير يا زود نه از ,تاک, نشانی خواهد بود و نه از تاک ‌نشان.

به نوشته اين روزنامه در جغرافيای چنين رخدادی ديگر چه تفاوت مي‌كند چه كسي، چگونه، چرا، چطور و با چه اهدافی اين غائله را طراحي، بزرگ و گسترش داده است، در اين مقام مجال مجادله نيست. چرا كه در افراط خردمعادانديشی پيدا نمي‌شود و هر نتيجه‌ای كه به دست آيد قطعا به سود وحدت، يكپارچگي، توسعه، تعالي، آرامش و اقتدار اين كشور و اين مردم نيست.

در ادامه مقاله تهران امروز توضيه شده زمان آن فرا رسيده كه بر اين افراط‌كاری و حرمت‌شكني‌های پي‌درپی نقطه پايانی نهاده شود و همه جناح‌ها و گروه‌ها، روشن و شفاف با فاصله گذاری با اين جمع مجعول در كنف ولايت و در پناه قانون به تعامل سياسی بپردازند در غير اين صورت بايد اين غارت‌ها را بي‌غيرت به تماشا نشست و خون دل خورد .

پايان کار جنبش

کيهان در سرمقاله خود برای چندمين بار خبر از پايان کار جنبش سبز داده مجموعه اتفاقات روزهای16 و 17آذر حاوی پيام های بسياری در مورد تغيير مشخصات فضای سياسی و اجتماعی ايران پس از انتخابات است، پيام هايی كه اگر به درستی درك شود، قاعدتا بايد ذهنيت و رفتار بسياری از بازيگران را دچار تحولات اساسی كند .

به نظر اين روزنامه برای اصلاح طلبان بسيار حياتی بود كه بتوانند با استفاده از جريان دانشجويی به عنوان فعال ترين بخش بدنه اجتماعی خود، در روز 16آذر حادثه ای بزرگ ايجاد كنند تا ثابت شود حرفهای آنها در مورد زنده و رشد يابنده بودن جريان سبز، صرفا توجيه و دل خوش كنك نبوده است .

در ادامه مقاله کيهان آمده آمريكايی ها اكنون در آستانه يك تصميم گيری دشوار درباره ايران هستند. يك راه پيش پای آنها اين است كه با پذيرش كامل برنامه هسته ای ايران به عنوان يك برنامه تجاری پيشرفته، نگاه امنيتی خود به آن را كنار بگذارند و با خارج كردن برنامه هسته ای ايران از دستور كار مذاكرات آينده، برای جلب مشاركت ايران در حل گرفتاری های منطقه ای خود تلاش كنند.

تقسيم وظايف با اوباما

رسالت روزنامه هوادار دولت در سرمقاله خود اصلاح طلبان را متهم کرده که با حمله به صدا و سيما به جهت پخش فيلم مربوط به پاره کردن تصوير بنيانگذار جمهوری اسلامی نشان داده که به آيت الله خمينی اعتقادی ندارد.

به نوشته اين مقاله صدا و سيمای جمهوری اسلامی نه تنها تقصيری نداشته بلکه برای جريحه دار نشدن احساسات مردم اغلب اخبار مربوط به شرارت فرقه سبز را پخش نمی کند. آنچه در روز16 آذر پخش کرد گوشه ای از اين تبهکاری است که يک موج وسيع نفرت عليه فرقه موسوی را در کشور پديد آورد؟ اگر مردم در جريان ديگر مسائل قرار بگيرند معلوم نيست از بساط اين فرقه چه باقی خواهد ماند .

سردبير روزنامه رسالت در عين حال گزارش ها درباره توقيف روزنامه های منقد را نادرست دانسته و نوشته سانسور هم کشور وجود ندارد برای اينکه همين الان بيش از10 روزنامه در پايتخت و دهها روزنامه در مراکز استانها و شهرستانها متعلق به دوم خردادی هاست . اينها يک تقسيم کار کرده اند برخی از اخبار خود را از طريق بيگانگان پخش می کنند، به خاطر اين است که اوباما آنها را تقديس کند همان طور که درمراسم دريافت جايزه صلح نوبل اين کار را کرد !

خواست از سيد حسن خمينی

يک روز بعد از انتشار نامه قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمينی رسالت نوشته نوشته احمد خاتمی ا مام جمعه موقت تهران با انتقاد شديد از نامه اخير قائم مقام مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمينی از سيد حسن خمينی خواست تا كه ناهمراهان با امام را از اين مؤسسه تصفيه كند.

آيت‌الله سيد احمد خاتمی در آغاز درس خارج خود در مدرسه فيضيه با بيان اينكه در زمان انتخابات بيانيه‌های متعددی صادر شد كه روحانيت آسيب ديده است گفت: متأسفانه در حوادث اخير ديديم كه شخص مقام معظم رهبری مورد هجمه قرار گرفت ولی هيچ محكوميتی و بيانيه‌ای مشاهده نكرديم. استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: آنها كه يقه مي‌دراندند به اين كه به يك روحانی توهين شده است اينجا اين همه اهانت را مي‌شنوند و مي‌بينند اما فرياد بر نمي‌آورند، اين اسمش غربت است .

گزارش رسالت نشان می دهد که اين روحانی هوادار دولت به موسسه تنظيم نشر آثار امام اعتراض کرده که وقتی همه شبكه‌های خارجی اهانت صورت گرفته به حضرت امام را پخش كرده اند و بايد اين مؤسسه در خط مقدم دفاع از امام باشد متأسفانه به جای اين كه هتاكان را محكوم كنند صدا و سيما را محكوم كرده اند.

درد هاشمی بودن

اعتماد در مقاله ای با اشاره به حملات شديد هواداران دولت به رييس مجلس خبرگان نوشته امروز هاشمی بودن با سختی های بيشماری گره خورده است. اگر يک روز جمعی از اصلاح طلبان در نخستين سال های اصلاحات او را به شدت تخريب کرده و اتهامات گوناگونی را به نامش سنجاق کردند، امروز جمعی از اصولگرايانند که دارند چنين می کنند، آن هم اصولگرايانی از آن نوع که بحق دوآتشه اند و کسی را يارای آن نيست که در برابرشان مدعی اصولگرايی شود.

به نوشته اين روزنامه قريب به 10 سال پيش و در بهار اصلاحات بود که هاشمی رفسنجانی وضع خزانی داشت و به شدت طعم محاق می چشيد. او آن زمان هم روزه سکوت گرفته بود و البته می دانست مدافعانی دارد که برای دفاع از او قد علم می کنند. اما آن روز که برخی اصلاح طلبان سوار بر قطار تخريب هاشمی بودند.

رفيعی طالقانی نويسنده مقاله اعتماد تاکيد کرده امروز اما شرايط بار ديگر برای هاشمی تکرار شده است،اين بار اما نه از جانب اصلاح طلبان بلکه از سوی اصولگرايان حاضر در دولت محمود احمدی نژاد و شخص وی. منتقدان هاشمی در سال های نخست اصلاحات او را ضربه زننده و تهديدکننده نظام نمی دانستند و روی سخن شان با او از منظری ديگر بود.

زمينه حذف يک روزنامه

افتاب يزد در سرمقاله خود از نامه تذکر وزارت ارشاد بابت چاپ آگهی يک شبکه تلويزيونی افغان در اين روزنامه خبر داده که برای اولين بار به صورت علنی هم منشتر شده است .

سردبير آفتاب يزد با اشاره به سابقه چاپ اين آگهی که هيچ مقامی هم متعرض آن نشده نتيجه گرفته که به نظر مي‌رسد لحن غيرمطبوعاتی وزارت ارشـاد در تــذكـر اخـيـر نـاشی از اراده‌ای ديــگــرمـي‌بـاشد و دست‌اندركاران حوزه مـطـبـوعـاتی وزارت ارشاد از روش انتقادی اين روزنامه نسبت به دولت به تنگ آمده‌اند و به دنبال بـهـانـه‌هـايـی بـرای حـذف ايـن روزنـامه از جمع مطبوعات كشور است.

تجاوز به چهارده دختر و دو زن

تهران امروز در صفحه اول خود گزارش حادثه ای را داده که بر اساس آن امير مرد 25ساله چشم آبی و موهای جوگندمی ورامينی كه متهم به تجاوز به 14 دختربچه و دو زن جوان است، ديروز در شعبه 74 دادگاه كيفری استان تهران محاكمه شد اما بعد از تقاضای مجازات وی از سوی 11 نفر از شاكيان حاضر در دادگاه،گفت شخصی كه شبيه من بوده اين جنايت‌ها را انجام داده و من به خاطر فشاری كه يك ماه در اداره آگاهی روی من بوده است مجبور به اعتراف به اين جرائم شدم .


به گزارش تهران امروز نماينده دادستان گفته است امير متهم پرونده از سال گذشته جنايات خود را آغاز كرده و پس از تجاوز به 14دختر بچه و دو زن اوايل امسال توسط پليس ورامين بازداشت شده است. متهم قربانيان خود را كه اكثرا از اطفال كم سن و سال تشكيل شده بود را در محيط‌های خلوت به دام مي‌انداخت و در صورتی كه زورش به آنها مي‌رسيد آنها را مورد اذيت و آزار قرار مي‌داد و بعد آنها را رها مي‌كرد .

شرکت های هرمی

يک ماه بعد از آن که روزنامه کيهان گزارش داد که شرکت های هرمی متلاشی شدند و وزارت اطلاعات مديران اين شرکت ها را دستگير کرد رسالت با مدير يک اداره در وزارت اطلاعاتت گفتگو کرده که اداره شرکت های هرمی است وی گفته تا چند ماه ديگر شرکت های هرمی در ايران تعطيل می شوند.

به گزارش رسالت علی تقوی با اشاره به اينکه وزارت اطلاعات ازابتدای امسال برنامه ريزی های جدی برای مقابله با سران اين شرکت ها داشته است، افزود: ‌در آينده ای نزديک خبرهای خوبی از دستگيری برخی سران اين شرکت ها خواهيم داشت . ‌تا کنون چندين شرکت هرمی شناسايی شده و برخورد قاطع دستگاه قضايی با صاحبان اين شرکت ها باعث شده است شاهد کاهش شديد فعاليت اين شرکت ها باشيم .

هیچ نظری موجود نیست: