۱۳۸۷ خرداد ۳, جمعه

شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری


شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری



"شورای همکاری تشکل‌ها و فعالین کارگری" مرکب از "کمیته‌ هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری"، "کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری"، انجمن فرهنگی حمایتی کارگران (آوای کار)"، "اتحاد کمیته‌های کارگری"، "جمعی از فعالان کارگری" و "دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب دانشگاه‌های ایران" در 27 بهمن 1385 اعلام موجودیت کرد. هدف محوری تشکیل شورای همکاری بر بستر یک نیاز عینی، یعنی هرچه گسترده‌تر و عمیق‌تر کردن اتحاد عمل کارگری در مبارزه واحد علیه فشارها و اجحافات دولت سرمایه‌داری بر بدنه کل کارگران، بنا نهاده شده است.
بدیهی است که افتراق و چند دستگی میان ما کارگران نه تنها ما را هر چه بیشتر برای حفظ منافعمان تضغیف می‌کند؛ بلکه به میزان بیشتری دولت سرمایه‌داری را برای اعمال نفوذ بر ما تقویت می‌کند. ما کارگران در مجموع یک نیروی بالقوه تعیین‌کننده و عظیم در جامعه هستیم که چرخ‌های اقتصادی را به گردش در می‌آوریم. این نیروی بزرگ، تنها در یک اتحاد عمل سراسری و بر محور مطالبات مشترک است که می‌تواند به یک نیروی بالفعل قوی مبدل گردد. نیروی قدرتمندی که بتواند از حق خود و سایر زحمتکشان جامعه دفاع کند.
طبیعی است که در میان کارگران، نظرات و دیدگاه‌های متنوعی وجود دارد. این تنوع در دیدگاه‌ها نه تنها مضر نیست که حیات اجتماعی و سیاسی ما کارگران را تضمین می‌کند. از این رو در "شورای همکاری" به تنوع نظریات ارج می‌نهیم و حق تمام کارگران مستقل با هر نظری را محترم می‌شماریم. ما بر این اعتقادیم که یک اتحاد عمل سراسری نباید تنها اختصاص به یک یا چند کمیته و محفل داشته باشد. درست برعکس اتحاد عمل سراسری کارگری باید بستری برای جذب تمامی نظریات متنوع کارگری باشد. اتحاد ما بر محور نظریات و برنامه‌ها نیست؛ بلکه بر سر اتحاد عمل و بر بستر توافقات مطالبات عملی مشترک است. از این رو "شورای همکاری" اعتقاد به اصل "دموکراسی کارگری" دارد. در "شورای همکاری" نظریات و مسایل به شکل دموکراتیک و توافق نظر به اجرا گذاشته شده و استقلال شرکت‌کنندگان به رسمیت شناخته می‌شود.
ما از تمامی نهادها، محافل، کمیته‌ها و فعالین کارگری، که با اهداف "شورای همکاری" در راستای تحقق یک اتحاد عمل سراسری توافق دارند، دعوت به شرکت در مباحثات و از آن فراتر، دعوت به همکاری عملی می‌کنیم.
اتحاد ما ضامن پیروزی ما است.
شورای همکاری تشکل‌ها و فعالین کارگری

هیچ نظری موجود نیست: