۱۳۹۳ تیر ۱۳, جمعه

هزاران فلسطینی در مراسم تشییع جنازه کلیکمحمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی که سه‌شنبه ربوده و کشته شد، شرکت کردند.

مادر عزادار نوجوان فلسطینی
هزاران فلسطینی در مراسم تشییع جنازه کلیکمحمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی که سه‌شنبه ربوده و کشته شد، شرکت کردند.
روی بدن محمد ابوخضیر چفیه انداخته شده و شرکت‌کنندگان در تشییع جنازه نیز پرچم‌های فلسطین در دست دارند و شعارهای میهنی می‌دهند. برخی از شرکت‌کنندگان در این مراسم تیر هوایی شلیک کردند.

ماموران پلیس اسرائیل تنها به زنان، کودکان و مردان میانسال اجازه ورود به محل برگزاری نماز جمعه را دادند.
این مراسم در حالی در بیت‌المقدس شرقی برگزار می‌شود که نیروهای امنیتی اسرائیل اقدامات امنیتی شدیدی را در این شهر به اجرا گذاشته است. ماموران راه‌های منتهی به مسجدالاقصی را تحت نظارت قرار داده و رفت و آمد به این محل را زیر نظر گرفته‌اند.
پلیس اسرائیل امروز در مواردی با معترضان فلسطینی درگیر شد.
فلسطینیان می‌گویند که محمدابوخضیر توسط یهودیان افراطی کشته شده است.
تنش میان اسرائیل و فلسطین پس از آن که کلیکسه نوجوان اسرائیلی در نزدیکی الخلیل گم شدند، بالا گرفته است. ماموران اسرائیلی در جریان جستجوی آنها بیش از ۴۰۰ فلسطینی را بازداشت کردند و ۵ نفر را هم کشتند. جنازه این سه نوجوان روز دوشنبه کلیکپیدا شد.
مقام‌ها و گروه‌هایی از شهروندان اسرائیلی در روزهای اخیر بر کلیک"انتقام" تاکید کرده‌اند.
اسرائیل حماس را به دست داشتن در قتل این سه نوجوان متهم می‌کند و پس از پیدا شدن اجسادشان مناطقی از نوار غزه را بمباران کرده است. اسرائیل گفته است که اهداف بمباران‌شده "پایگاه‌های تروریستی" بوده‌اند.
در عین حال حماس برای آتش‌بس اعلام آمادگی کرده است. مقامات این گروه اعلام کردند که در صورتی که اسرائیل متعهد شود از حمله هوایی به هدف‌هایی در نوار غزه خودداری کند، حماس آماده است موشک‌پرانی به سوی خاک اسرائیل را متوقف کند.

امروز بیت‌المقدس صحنه درگیری‌هایی بود

هیچ نظری موجود نیست: