۱۳۹۳ بهمن ۴, شنبه

معلمان مدارس مریوان به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش اعتراض و با دیگر معلمان متحصن در شهرهای کُردستان همراه شدند.

آژانس کُردپا: معلمان مدارس مریوان به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش اعتراض و با دیگر معلمان متحصن در شهرهای کُردستان همراه شدند.به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در مریوان و مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر بیش از ٢٠٠ معلم کُرد دست به اعتصاب زدند.در اعتراض ظهر روز گذشته، معلمان با نصب پلاکاردهایی با مضمون «کلام خود را ارزان نمی فروشیم»، «آموزش و پرورش مساوی است با تبعیض در سکوت» اعتراض خود را نسبت به وضعیت حقوق و مزایای خود اعلام کردند.معلمان اعتراض خود را صرفا صنفی اعلام کرده‌اند. گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا حاکی از آن است که معلمان هفتاد درصد از دبیرستانهای پسرانه و سی درصد از دبیرستانهای دخترانه و نیمی از مدارس ابتدایی پسرانه در این اعتراضات شرکت کردند.همچنین طبق اخبار انتشار یافته در کُردستان، معلمان شهرهای سنندج، بانه و سقز نیز دست به تجمعات مشابهی زده و نسبت به آنچه وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و فقر معیشتی معلمان عنوان شده، اعتراض و بیانیه صادر کردند.
پیشتر آژانس کُردپا به نقل از خبرنگاران آژانس، تحصن و اعتراض معلمان سقز را پوشش داده بود.
در بیانیه ٩ ماده‌ای معلمان مریوانی، به لغو احکام هیأت‌های تخلفات اداری، تشکیل بیمه مستقل فرهنگیان و برابری حقوق معلمان زن و مرد اشاره شده است.
گفته شده حضور مأموران امنیتی در محل تجمع معلمان در مریوان چشمگیر بوده است.
با استناد به منابع معتبر تا لحظه تنظیم این گزارش هیچیک از معلمان و یا برگزارکنندگان تجمع بازداشت و یا احضار نگردیده است.
24311.jpg
24310.jpg
24309.jpg
24316.jpg
24315.jpg
24312.jpg
24313.jpg

هیچ نظری موجود نیست: