۱۳۹۳ دی ۱۵, دوشنبه

دستآوردهای رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

دستآوردهای رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی در سه دهه ی اخیر
اعتیاد:
وزیرکشور:6 میلیون نفر در کشور متأثر از مواد مخدر هستند
وزیر کشور گفت: اکنون با وجود یک میلیون 325 هزار معتاد در کشور و با احتساب بعد خانوار آنها، حدود شش میلیون نفر متاثر از مواد مخدر هستند.
به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز یکشنبه در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهان انتظامی سراسر کشور گفت: 63درصد از معتادان کشور متاهل هستند.
اقتصاد:
طبق گزارش بانک مرکزی ایران رشد اقتصادی ایران در نیمه امسال ۲.٣ درصد بوده است. کشورهای در حال توسعه اگر رشدی کمتر از ٨ درصد داشته باشند، به معنای رکود مطلق اقتصادی است. طبق همین گزارش نرخ تورم (بسیار خوشبینانه) ۱٨.۵ درصد است و نرخ بیکاری ۱۱.٣ می‌باشد. البته باید در نظر گرفت که زنان در نرخ بیکاری محاسبه نشده‌اند. یعنی نرخ بیکاری از ۲۰ درصد هم بیشتر است. تولید نفت از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه به سه میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه کاهش یافت. تورم به شدت افزایش یافته است و نقدینگی به ۲۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی ۲۱ هزار میلیارد تومان بیشتر وارد گردش پول شده است که همین باعث تورم شده است. از سوی دیگر بودجه نظامی ٣۱ درصد افزایش یافته است و سپاه پاسداران و افراد وابسته به آن توانسته‌اند بخش اعظم مهم‌ترین شاخه‌های اقتصادی جامعه را به تملک خود در بیاورند.
فحشا:
http://www.naslsokhteh.ir/wp-content/uploads/164.jpg
مطابق بررسی‌ها، میانگین سنی دختران بین ۱۲ تا ۲۵ سال تخمین زده شده و در تابستان آمار این زنان افزایش می یابد و کمترین میزان فحشا در اسفند ماه است. دکتر "امان الله قرایی مقدم" ، جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «فردا» گفت: در ایران این پدیده در حال گسترش است. مطالعات نشان می دهد که سن فحشا به ۱۰ سال کاهش یافته و دختران جوان که به تازگی وارد این کار شده اند بیشترین تعداد آنها را تشکیل می دهند. این آسیب شناس در تبیین علل شیوع فحشا در کشور می گوید: مهمترین عامل بروز فحشا فقر و ناتوانی زنان در تامین مایحتاج اولیه زندگی شان است.طلاق و نابسامانیهای خانوادگی، افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت، بی‌سوادی و ناآگاهی و اعتیاد از جمله عوامل افزایش پدیده فحشا است. 
حسین علی زاهدی پور کارشناس ارشد جامعه شناسی و عضو کارگروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی گفت: ۱۱ درصد فاحشه های تهران با اجازه همسرانشان تن فروشی می‌کنند. در همین رابطه سیدکاظم رسول زاده طباطبایی مدیر گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کارگروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب گفته که سن فاحشگی از ٣۰ سال در دهه ۶۰ و ۷۰ به ۱۵ سال رسیده است. لازم به تذکر است که در حال حاضر بزرگترین مراکز فاحشگی رسمی در زیارتگاه معصومه قم و امام رضا در مشهد است که زنان برای مدت کوتاه «صیغه» می‌شوند.
آموزش:
همشهری آنلاین : ۴‌میلیون کودک ایرانی از تحصیل بازمانده‌اند، در حالی که وزارت آموزش و پرورش آماری از این کودکان ندارد. به گفته معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، آماری که معاون نهضت سوادآموزی در باره وجود یک میلیون و ٨۰۰ هزار کودک لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل اعلام کرده اشتباه است. اکنون ۴‌میلیون بازمانده از تحصیل در سن آموزش در کشور حضور دارند. حسن الحسینی در این باره به خبرنگار مهر اعلام کرد: براساس تحقیقاتی که در زمان حضور من در آموزش و پرورش انجام شد، بیش از ٣‌میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود داشت. وی بر این باور است که هم‌اکنون این رقم به مرز ۴‌میلیون نفر در سن تحصیل رسیده و این به معنای تزریق بی‌سوادی به جامعه است. این اظهارات در حالی است که براساس اعلام دفتر آمار وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته ۷۰۹ هزار و ٨۵۴ دانش‌آموز در پایه‌های تحصیلی اول ابتدایی تا اول متوسطه در امتحانات خرداد ماه تجدید و ۲۷۶ هزار و ۴۴۰ دانش آموز نیز مردود شده‌اند.
معاون پیشین حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به فقری که در جامعه وجود دارد حتی اگر هم اعتبارات آموزش در سبد مصرف خانوار ایرانی افزایش یابد باز هم تعداد بازماندگان از تحصیل افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فارس گفت: بیش از ۹ میلیون و ٨۰۰‌هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد.
خودکشی:
سید مهدی حسن‌زاده مسئول کمیته پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت معتقد است: «۷۵ درصد از موارد خودکشی به خاطر مسایل فرهنگی و پیچیدگی‌های اجتماعی اعلام نمی‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر در سال باشد.» (روزنامه سرمایه) حیدر زند، معاون وزارت آموزش و پرورش اعلام داشت که در سال گذشته ۲٨۲ دانش‌آموز تنها در شهر تهران خودکشی کرده‌اند که بیشتر آنان دختر بوده‌اند.
تصادفات رانندگی:
سرتیپ کمال هادیان معاون فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، میزان حوادث جاده‌ای ایران را هفت برابر کشورهای توسعه یافته اعلام کرده است. به گفته آقای هادیان، در کشورهای توسعه یافته در مقابل هر هزار نفر جمعیت، سه نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند در حالی که در ایران در مقابل هر هزار نفر جمعیت، ٣۲ نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند. به طور متوسط در ایران هر سال ۲۵ هزار نفر در جاده‌ها کشته و ۲۰۰ هزار نفر زخمی می‌شوند. به عبارت دقیق‌تر، هر سال «ساکنان» یک شهرک جوان با متوسط سنی ٣۰ سال در ایران محو و نابود می‌شود. اگرچه پلیس این رقم بسیار بالا را مربوط به اتومبیل‌های کهنه و ضعف ایمنی می‌داند ولی یکی از علل اصلی این تصادفات وضعیت روحی مردم است: خشم، عصبیت، استفاده از مواد مخدر، به سیم آخر زدن و کلاً از جان خود سیر بودن، می‌باشد.
فساد مالی:
هر روز ابعاد گسترده‌تر فساد مالی و اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران برملا می‌شود.
دو نماینده‌ی مجلس از کشف پرونده‌ی تازه‌ای از فساد مالی در دولت دهم خبر دادند. بانک مرکزی متهم است که با همکاری ۳ صراف ۷ هزار میلیارد تومان سود مالی کسب کرده است. مجلس می‌گوید مدارک این اختلاس را در دست دارد. محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی دردولت دهم
وزیر نفت ایران در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی درباره پرونده بابک زنجانی نکات تازه‌ای را مطرح کرد. بیژن نامدار زنگنه در این برنامه اظهار داشت که بیش از دو میلیارد دلار پول دولت با مصوبه کارگروه نفت و دولت و امضای رئیس بانک مرکزی و چند وزیر به بابک زنجانی داده شده بود.
بعد از ماجرای فساد مالی بابک زنجانی، دولت ایران با پرونده‌ای روبرو شده‌ که حجم سنگینی بر فسادهای مالی افزوده است.
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به‌تازگی در گفت‌وگو با ماهنامه «صنعت‌ و توسعه» گفته است: «اواخر سال ۱۳۸۹ و اوایل سال ۱۳۹۰، بحران ارزی در کشور شکل گرفت، بانک مرکزی ۲۲ میلیارد دلار ارز مداخله‏‌ای در بازار داشته است».
روزنامه لیبراسیون چاپ پاریس، در گزارشی از دویست هزار سند موجود در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که برخی از آنها به خارج کردن پول و سپرده‌های مجتبی خامنه‌ای از بانک‌های خارجی مربوط می‌شود، خبر داده است.
چندی پیش هیاتی متشکل از ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور وحیدر مصلحی وزیر اطلاعات با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری دیدار می‌کنند و مدارک دخالت و دست داشتن اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را به وی ارائه داده و می‌گویند پرونده وی کامل است و از احمدی‌نژاد می‌خواهند مشائی را برکنار کند تا به اتهام او رسیدگی شود.
احمدی نژاد می گوید: اشکال ندارد، اما باید به همه پرونده‌های اختلاس رسیدگی شود. من اسناد و مدارک موثقی دارم که به موجب آن آقای سید مجتبی خامنه‌ای فرزند محترم مقام معظم رهبری رقم ناقابل (۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ یورو – شانزده با هشت تا صفر) یک و شش دهم میلیارد یورو از بیت المال اختلاس کرده است. اگر متعهد می‌شوید که به هر دو پرونده همزمان رسیدگی کنید من با استعفای مشائی موافقت خواهم کرد.
بیماران روانی:
 دکتر احمد جلیلی، رئیس منتخب انجمن علمی روانپزشکان در ایران، در مصاحبه روز یکشنبه (۴ اسفند / ۲۳ فوریه) با سایت "فرارو" آمار جدید بیماران روانی در ایران را ۲۵ درصد افراد بزرگسال ذکر کرده است.
دکتر جلیلی گفت کسانی که از آنان به عنوان "بیمار روانی" نام برده می‌شود دارای عارضه‌هایی هستند چون اضطراب، افسردگی، وسواس، اختلالات شخصیتی، صرع و اختلالات شدید روانپزشکی چون اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی.
احمد جلیلی بیماری روانی را "مسئله‌ای بیولوژیک" تعریف کرد که شرایط محیطی چون زندگی در کلان‌شهرهای پر رفت و آمد چون تهران، آلودگی هوا و مشکلات اقتصادی آن را افزایش می‌دهد. او افزود که البته نمی‌توان گفت در نتیجه آمار بیماران روانی در روستاهای دورافتاده کمتر است، چون ممکن است روستاییان چنین مناطقی بر اثر محرومیت و کمبود امکانات آمار بیشتری در این عرصه داشته باشند.
بیماری‌های روانی موجب بروز بیماری‌های جسمی چون سرطان، بیماری قلبی و گوارشی، فشار خون و دیابت می‌شود که هم مردم را در رنج نگاه می‌دارند و هم در نهایت به اقتصاد کشور آسیب می‌زنند.منبع:دویچه وله فارسی
چوب هر نخل که منبر نشود، دار کنیم
دولت روحانی رکورد اعدام های 15 سال اخیر را شکسته است!
دولت حسن روحانی با اعدام 687 نفر در یک سال رکورد تازه‌ای از اعدام‌های 15 سال گذشته ایران را به ثبت رسانده است.
"نه"ی بزرگِ خرده بورژوازی به علی خامنه ای و پیروزی جلادی دیگر
قانونِ کارِ ضدِ کارگری
اقدامات فراقانونی،خزنده وضدِ کارگری دولت حسن روحانی؛
علیه زندگی و معیشت کارگران باید متوقف شود
این دولت بلافاصله پس از روی کار آمدن و در راستای تأمین منافع مافیای شرکت های بزرگ پیمانکاری در صنایع بزرگی همچون نفت و فولاد و پتروشیمی و خودروسازی، بخشنامه ای را در لغو مصوبه ی مبنی بر حذف شرکتهای پیمانکاری ابلاغ کرد و با گماردن یک مسئول امنیتی بر صدارت وزارت کار، مهندسی مطالبات و سرکوب اعتراضات کارگری را در دستور گذاشت و در ادامه با دور زدن ماده ی 41 قانون کار و دستگیری 4 نفر ازهماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری کارگران ، حداقل مزد تحقیر آمیز و فلاکتباری را بر ما تحمیل کرد -منبع:اتحادیه آزاد کارگران ایران
-----------------------
تضادِ کار و سرمایه
تا محوِ رژیمِ سرمایه داریِ جمهوری اسلامی،مبارزه ای همه جانبه؛
سیاسی،فرهنگی و نظامی
ترانه ی"دست های خلق"را پیشکش می کنم به کارگران جهان ـ شاد و پیروز باشید
دستهای خلق بزرگ وپُرحرارت است
بدن زخمی رادرقعرسیاه چاله درآغوش خواهد گرفت
درصفحات سفید تاریخ یک باردیگربنویسید
مبارزه،درمان دردهاست
یکی برای همه،همه برای یکی
دستهای بزرگ خلق در بند است،اما؛
گل سرخ اش را تنها نخواهد گذاشت
اورا ازپُشت میله های زندان پس خواهد گرفت
مشت های بزرگ خلق خشمگین است
به نام عدالت ظالمان را خواهد زد
تکثیراز جهانگیر محبی 

هیچ نظری موجود نیست: