۱۳۹۱ دی ۱۵, جمعه

دی: عضو کميسيون امنيت ملی: بايد نگران برهم‌ريخته‌شدن اوضاع کشور باشيم تا نگران انتخابات
آفتاب: عوض حيدرپور شهرضايی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره توجيه سخنگوی دولت که تغييرات کابينه دولت و عزل و نصب مديران را به نظريه حرکت جوهری ملاصدرا ربط داده بود، گفت: الهام با اين سخن خود مغالطه و خلط موضوعات کرده؛ ‌زيرا بي‌کفايتي‌ها و ناکارآمدي‌های دولت دهم ربطی به نظام هستی ندارد.
نماينده شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: اين قياس‌ها، مع‌الفارق است و فلسفه نظام هستی با گستاخي‌ها و بي‌ادبي‌های يک مجموعه که به نام دولت اقداماتی انجام مي‌دهند،‌ شباهتی ندارد و اصلا نياز نيست اين جابجايي‌ها انجام شود.

وی بيان کرد: الهام سخنگوی جريانی شده که در صدد بر هم ريختن نظم و آرامش کشور هستند و او بايد توجه داشته باشد اگر از بابت اين حرف‌ها آسيبی به کشور برسد، شخص وی و رييس جمهور بايد جوابگو باشند.

اين نماينده در مجلس نهم ادامه داد: اين حرف‌ها جزئی از آن بازی خطرناک آتش‌بازی در جامعه است که سران دولت دهم شروع کردند و متاسفانه آقای الهام هم آتش‌بيار اين معرکه شده است.

حيدرپور با بيان اينکه مسئولان بايد تلاش کنند آرامش را در کشورداری حفظ کند، تصريح کرد: از زمان پيروزی انقلاب اسلامي، بنيانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری بر حفظ آرامش تاکيد داشتند؛ بنابراين، تغيير ندادن مديران و وزراء در راستای آرامش است و جابجايي‌ها خلاف فرمان رهبری است که تاکيد بر آرامش دارند.


وی در پاسخ به اين سوال که تغييرات وزرا چقدر در راستای نيت دولت برای انتخاب افراد همسو و همفکر خود است، گفت: البته وضعيتی که اکنون دولت دهم برای کشور رقم زده، اوضاع را به‌هم‌ريخته‌تر از آن کرده که بتوانيم راجع به انتخابات صحبت کنيم و اکنون بايد نگران برهم‌ريخته‌شدن اوضاع کشور باشيم تا نگران انتخابات.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، تاکيد کرد: مردم انتخابات را با قدرت برگزار خواهند کرد و حتما يک رييس جمهور اصولگرای شايسته انتخاب مي‌کنند.

حيدرپور بيان کرد: اگر کارهای دولت در يک فرايند عادی و جلو مي‌رفتند؛ استنباط مي‌کرديم به دنبال تقويت فضا برای خود در انتخابات هستند؛‌ ولی ضعف‌های دولت آرام آرام هويدا شده و به وضوح آثار و نشانه های يک دولت ناکارآمد ديده مي‌شود که اين جابجايي‌ها مزيد بر علت شده و کشور را به بی نظمی مي‌کشاند.

وی گفت: گمان دولتي‌ها اين بود که مجلس شورای اسلامی بحث عدم کفايت سياسی رييس جمهور را به ميدان خواهد کشيد و شروع کننده يک بازی خطرناک خواهد شد؛ ولی مجلس عقلانيت به خرج داد و با خردمندی به فرمان رهبری گوش داد تا کشور در نهايت آرامش به سر ببرد.

عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان افزود: آنها وقتی ديدند برنامه‌ای که برای به آشوب کشيدن دولت چيده بودند، نتيجه نداد و مجلس با اطاعت از رهبري، ايجاد تنش نکرد، رويه ديگری در پيش گرفتند تا کشور را متلاطم کنند.

اخيرا سخنگوی دولت در پاسخ به اين سؤال که آيا تغييرات در مجموعه هيئت دولت ادامه پيدا خواهد کرد يا خير، ‌گفت: بنياد عالم بر تغيير و حرکت است و اين در نظريه حرکت جوهری ملاصدرا نيز به وضوح بيان شده است.
15 دی 1391

هیچ نظری موجود نیست: