۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

گامی بزرگ به سوی انقباض
علی ناظر
شورای ملی مقاومت به تاریخ 17 خرداد 1392 در جلسه فوق العاده میاندوره یی پیرامون استعفای آقایان محمدرضا روحانی و دکتر کریم قصیم، اطلاعیه ای صادر کرده که مزین به اسامی تعدادی از اعضای آن شورا شده است. این متن در پایین این نوشتار آمده است.
شخصا می دانم که آقای کریم قصیم ماه ها پیش به من اطلاع داده بودند که دچار خونریزی چشم هستند و بیمارند. آقای روحانی هم که سالیان درازی است دچار مشکلات عروقی و قلبی هستند، اما با تمام این اوصاف در سرمای شدید برای تظاهرات کنندگان در حمایت از لیبرتی و اشرف سخنرانی می کردند.
متأسفم که شورای ملی مقاومت با صدور چنین اطلاعیه ای یک گام بزرگ به سوی انقباض برداشته است. در نوشتار کوتاه دیروز (چرا با استعفا مخالفم) با ایقان به غیرممکن بودن پیشنهادم نوشته بودم :
« می دانم که کودکانه و ساده لوحانه است، اما شورا باید این استعفا را نپذیرد، و اعلام کند که:
  • اعضای شورا این حق سیاسی و حقوقی و قانونی را دارند که فراکسیون خود را تشکیل دهند.
  • توسعه شورای ملی مقاومت در دستورکار قرار می گیرد.
  • احترام به حقوق شهروندی، فردی و سیاسی دگراندیشان عملا در دستور کار قرار می گیرد.
  • واژه اسلامی، از جمهوری دموکراتیک اسلامی حذف شود
 
آیا این خواست کودکانه، در صحنه سیاست که «بزرگان» حرف آخر را می زنند، عملی است؟ شخصا امیدی به آن ندارم. اما می دانم که رژیم در 34 سال گذشته، و بخاطر اندیشه حاکم بر شورای ملی مقاومت، بهترین سود را برده است. نه آن جنگ عشیره ای که حلاّل هیچ مشکلی نیست، و نه این استعفا که نشانگر لبریز شدن صبر است، به نفع خلق ستمدیده نیست. »
من با نحوه استعفا مخالف بودم، و معتقد بودم که می بایست با ایجاد فراکسیونی مسائل در شورا و بیرون از شورا مورد توجه قرار بگیرد. این اطلاعیه ثابت کرد که چنین امکانی غیر ممکن است. 
اطلاعیه جلسه میاندوره یی شورای ملی مقاومت ایران نه تنها ثابت کرد که آن طرح و پیشنهاد ساده لوحانه است، بلکه بر اندیشه حاکم بر شورا نوری تازه انداخت، چرا که متهم کردن این دو عضو پیشین به نادیده گرفتن «توطئه هایی که مشخصاً جان مسئول شورا را مورد تهدید» می دهد، نه تنها مادون هر انتظاری است، بلکه کمال بی انصافی است. همه می دانند که این دو عضو پیشین کمترین کوتاهی در انعکاس افکار و خطوط سیاسی شورا برنداشته اند.
آیا به راستی این اطلاعیه نمی توانست به چند نکته بسنده کند که این نحوه عمل آنها غلط بوده، مرسوم نبوده و یا هر جمله دیگری، و در نهایت برای آنها سلامت آرزو کنند؟ چرا به دو عزیز و یاری که شورا تا همین یکی دو روز گذشته در تماس تلفنی بوده است، می بایست در این حد برچسب نا چسب زده شود؟ واقعا متاسفم.
 
می خواهم مشخص، روشن و رک بگویم. آقایان روحانی و قصیم همیشه فرزندان خلق بوده و هستند، و رهروان صادق دکتر مصدق. هر گونه برچسبی، ناچسب است.
برای آقایان محمدرضا روحانی و دکتر کریم قصیم که فی الواقع انسانهای شریفی هستند، آرزوی طول عمر و شادی می کنم.
مرگ بر خمینی
18 خرداد 1392
سایت دیدگاه
جهت اطلاع، من این متن اطلاعیه را از سایت آفتابکاران کپی کرده ام، و در لیست پایین این اطلاعیه نام مسعود خدابنده آمده است. آیا این مسعود خدابنده همان مزدور رژیم است؟ آیا فقط تشابه اسمی است؟ در صورت تمایل مسئولین شورا، عکس آن صفحه همراه با نام مسعود خدابنده را می توانم ارسال کنم (در دوسایت همبستگی ملی و آفتابکاران).
http://www.aftabkaran.com/akhbar.php?id=11321 
لینک به همبستگی ملی
 
متن اطلاعیه میان دوره یی شورای ملی مقاومت
 
جلسة فوق العاده میاندوره یی شورای ملی مقاومت در روز جمعه ۱۷خرداد با شرکت اعضای در دسترس شورا برای رسیدگی به استعفای غیر مترقبه آقایان روحانی و قصیم برگزارشد.
 
به گزارش دبیر ارشد شورا، دبیرخانه حدود ساعت۲۲ چهارشنبه ۱۵خرداد ۱۳۹۲به طور ناگهانی متن این استعفانامه را از طریق ایمیل دریافت کرد که حدود سی دقیقه بعد در سایتهای اینترنتی منتشر شد. این درحالی بود که دبیرخانه حدود ۶ ساعت قبل از آن (حوالی ساعت ۱۶) تلفنی با آقای قصیم گفتگو داشت و وی هیچگونه اشاره یی به استعفا یا طرح گلایه یا سئوالی پیرامون موضوعات ذکرشده در استعفانامه نکرد. در همان روز و همچنین روزها و هفته های قبل، دبیرخانه ارتباطات ایمیلی و تلفنی متعددی با آقایان داشت که در آنها هیچ‌کدام از آنان هیچ اشاره‌یی به این موضوعات نکردند. در این تماسها چندبار هم برای جلسات و صحبتهای جاری شورایی به پاریس دعوت شدند، ولی با طرح موضوع بیماری از آمدن عذر خواستند.
 
درچنین وضعیتی، دریافت غیرمترقبة استعفانامه و انتشار بلافاصلة آن در سایتهای اینترنتی و قائل نشدن کمترین فرصتی حتی برای مطلع کردن اعضای شورا، بسیار شک برانگیز است. آنهم در شرایطی که مقاومت در آستانة انتخابات رژیم و تهدیداتی که متوجه ساکنان اشرف و لیبرتی است، برای گردهمایی بزرگ سالانة خود آماده می شود.
 
متأسفانه در استعفانامة آقایان به مسائل تکراری زیادی پرداخته شده، اما به سئوالات اصلی، که ادعای «مرگهای مشکوک» در داخل مجاهدین و «طلاق اجباری» است و دعوت از مدعیان به شکایت قضایی هیچ اشاره‌یی نشده، و مهمتر از آن، همة توطئه هایی که مشخصاً جان مسئول شورا را مورد تهدید رژیم و همدستان و ایادی آن با مشارکت کوبلر قرار داده، عامدانه نادیده گرفته شده است.
 
شرکت کنندگان در جلسة میاندوره یی اصرار کردند که این مراتب در بیانیة جداگانه یی با امضای کلیة اعضای شورا متعاقباً به اطلاع عموم برسد تا در این شرایط، صف دوست و دشمن از یکدیگر به خوبی قابل تمیز باشد.
 
تا زمان صدور و انتشار بیانیة تفصیلی شورای ملی مقاومت، شرکت کنندگان بر موارد زیر تأکید می ورزند:
 
۱-افشا و محکوم کردن سناریویی که از نیمة اردیبهشت گذشته با عناصر نادم و تواب مانند مصداقی و یغمایی شروع شد و با استعفای غیرمترقبة این دو تن که باید طبق آئیننامة داخلی شورا پاسخگوی سکوت و اقدامات پیشین خود در ارتباط با افراد یادشده می بودند، به مرحلة جدیدی رسید که از چنگ انداختن بیش از پیش دشمن ضدبشری بر شورای ملی مقاومت ایران به عنوان تنها جایگزین دموکراتیک پرده برمی دارد.
 
۲-شناعت و شقاوت به حدی رسیده است که معنی سیاسی اقدامهای فوق الذکر به کلی نادیده گرفته شده و دشمن در سربریدن مجاهدان اشرف و لیبرتی و به ویژه در ردیابی و حذف فیزیکی مسئول شورای ملی مقاومت تشجیع می‌شود.
 
۳-ما این اقدام غافلگیرکننده را که با طرح موضوع بیماری طی یکماه گذشته و با بی‌جواب گذاشتن همة دعوتها و تماسهای دبیرخانه صورت گرفته است، حاکی از فقدان اخلاق شورایی و جمعی، خنجر زدن از پشت و خیانت به عالیترین مصالح جنبش مقاومت در برابر رژیم آخوندها می دانیم، به خصوص که جلسات میاندوره یی و جلسات هفتگی اعضای شورا در محل دبیرخانه پیوسته در دسترس آنها برای طرح همة مطالبشان بوده است.
 
· غایبین جلسة میاندوره یی متعاقباً در جریان قرار گرفتند و برگه ها ی امضا شده رأی گیری را برای دبیر‌خانه ارسال کردند.

هیچ نظری موجود نیست: