۱۳۹۳ مرداد ۲۵, شنبه

سر یک سرباز سوری را با شمشیر زد صدور «فتوا»ی ختنه زنان و دختران توسط داعش

عکس/  "دولت اسلامی" (داعش) سر یک سرباز سوری را با شمشیر زد

صدور «فتوا»ی ختنه زنان و دختران توسط داعش

رادیو فرانسه : سازمان ملل متحد چند روز پیش اعلام کرد که گروه اسلام‌گرای افراطی داعش، با صدور «فتوا»ئی، دستور ختنه همه دختران و زنان درون و اطراف شهر موصل را صادر کرده است.

خانم ژاکلین بد کاک- نفر دوم سازمان ملل متحد در عراق، از کردستان این کشور این فتوا را تأئید کرد و گفت داعش خواستار ختنه کردن دختران وزنان 11 تا 46 ساله را صادر کرده است.
این فتوا تنها شامل شهر "موصل" می شود که در روز 10 ژوئن به چنگ نیروهای داعش افتاده است.

با این حال کارشناسان دنیای اسلام ابراز ناباوری می کنند و می گویند که برخلاف مصر که در آن علمای تندرو ختنه کردن زنان را توصیه می کنند، در عراق ودر میان گروه‌های جهادی این کشور توافقی بر سر این موضوع وجود ندارد.
دیگر این که داعش هیچ اطلاعیه‌ای در مورد این «فتوا» صادر نکرده است، در حالی که داعش همه روزه بیانیه صادر می‌کند ویا عکس شهیدان خود را منتشر می سازد.

ژاکلین بدکاک می گوید: «این فتوا شامل 4 میلیون زن و دختر می شود. شهر موصل هم اکنون حدود 2 میلیون جمعیت دارد که بیش از نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند که بسیاری از آنان سرپرست خانوار هستند».

این فتوا در عراق نه تنها نگرانی عمیق شیوع چنین شیوه‌های وحشی گرایانه را درمیان تندروهای مذهبی به وجود می‌آورد، بلکه بار دیگر معضل مثله دختران کوچک و زنان جوان را مطرح می سازد که می بایست با یک چنین ضربه روحی و جسمی بزرگی به زندگی ادامه دهند.


نیروهای "دولت اسلامی" (داعش) سر یک سرباز سوری را در منطقه "رقه" با شمشیر زدند. 


هیچ نظری موجود نیست: