۱۳۹۳ دی ۱۱, پنجشنبه

حمله خشونت آمیز پلیس اسپانیا به نوجوان مهاجر

ویدئویی 15 اکتبر از حمله بسار خشن پلیس اسپانیا به یک نوجوان مراکشی که قصد داشت به صورت غیرقانونی وارد خاک اسپانیا شود، سر و صدای بسیاری را در سطح بین المللی به راه انداخت. نوجوان مراکشی که سعی داشت با استفاده از فنس ها به صورت غیرقانونی وارد خاک اسپانیا شود با ضربه محکم پلیس این کشور به سرش مواجه میشود، این ضربه هوشیاری او را از بین میبرد و این نوجوان به شدت به زمین سقوط میکند.



تیرخلاص در مقابل چشم دوربین

این ویدئو در تاریخ 20 ژوییه در شهرک شجاعیه در نوار غزه و در خلال حمله اسراییل به این منطقه ثبت شده است. یک گروه از داوطلبین فلسطینی که طی زمان آتش بس برای کمک به مردم، به این منطقه رفته بودند به ناگهان هدف تک تیراندازهای اسراییلی قرار میگیرند.
این تیراندازی تا جایی ادامه مییابد که یکی از مردان حاضر در این گروه با وجود نقش زمین شدن با گلوله نهایی میمیرد. به گزارش سازمان های بین المللی، نهایتا بیش از 2000 فلسطینی که اکثر آنها را نیز غیرنظامیان تشکیل میدادند، در حمله اخیر اسراییل به نوار غره کشته شده اند.


زندان جهنمی

زندانیان یک زندان در یونان موفق شدند فیلمی از وضعیت وحشتناک این زندان به خصوص بهداری آن تهیه کنند و برای فرانس24 ارسال کنند. بسیاری از زندانیان مریض در این زندان بارها با خواسته بهبود شرایط بهداری این زندان که به جهنم معروف است، دست به اعتصاب غذا زده اند.


گرسنگی در "دولت اسلامی"

ناظران ما از رقه که به پایتخت داعش معروف شده است تصاویری ارسال کرده اند که نشان دهنده آشپزخانه هایی است که در سطح شهر توسط خیرین ایجاد شده است تا افراد بی بضاعت بتوانند وعده غذایی برای خوردن دست و پا کنند.
به گفته ناظران ما از سوریه، هر روزه بر تعداد فقرایی که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی میکنند، افزوده میشود و مردم بیشتری برای زنده ماندن به این آشپزخانه ها وابسته میشوند. منابع این آشپزخانه ها توسط متمولین محلی تامین میشود.
به گفته ناظران ما ، این در حالی است که اعضای داعش خود علاوه بر دریافت حقوق فراوان، به صورت رایگان در بهترین رستوران های شهر تغذیه میشوند.



توهم ابولا در هواپیما

در خلال یک پرواز بین جمهوری دومنیکن و ایالات متحده امریکا، یکی از مسافران با تصور اینکه مبتلا به ابولا شده است، نظم پرواز را به هم ریخت. این مرد به ناگهان پس از سوار شدن به هواپیما فریاد زده است:"من ابولا دارم من ابولا دارم"این مسیله باعث تاخیر پرواز به مدت دو ساعت شد.
پس از ورود متخصصین پزشکی به هواپیما و تست های پزشکی مشخص شد این مرد تنها مبتلا به یک سرماخوردگی ساده بوده است. ویروس ابولا تا تاریخ 29 دسامبر بیش از هشت هزار کشته بر جای گذاشته بود.


خشونت علیه زنان در ارتش

چندی پیش ویدئویی از رفتار بسیار خشن و توهین آمیز افسران ارتش سریلانکا با سربازان زن این کشور، به موضوعی جنجالی در سریلانکا بدل شد. این ویدئو توسط یک سایت متعلق به گروه های اپوزیسیون این کشور منتشر شده بود.رسانه های سریلانکا به شدت تحت فشار سانسور دولت این کشور قرار دارند. به رغم آنکه ارتش این کشور مدعی شده است که این ویدئو اتفاقی نادر بوده بسیاری از فعالان حقوق زنان در سریلانکا، خشونت علیه زنان را در این کشور امری رایج میدانند که این رویه در ارتش سریلانکا نیز بسیار مرسوم است.


آتش عظیم در عراق

در میانه های ماه های آوریل و می، در پی حملات گروه های شبه نظامی به خط لوله ای در منطقه تکریت در عراق، آتش و ابری از دود بخشی از شمال این کشور را فرا گرفت.


"من نمیتوانم نفس بکشم"

این جمله تبدیل به یک شعار در بین سیاه پوستان و فعالین حقوق سیاه پوستان در امریکا شده است. این جمله ای است که یک سیاه پوست در حین بازداشت خشونت آمیز توسط پلیس امریکا تکرار میکند. بازداشت خشونت آمیزی که نهایتا به مرگ این فرد منتهی شده است. ویدئویی که از این اتفاق منتشر شده، موجی از اعتراض و راهمپیمایی علیه پلیس این کشور را در بسیاری از شهرهای آن در پی داشت.


"بگو منو دوست داری"

ویدئویی به تازگی در شبکه های مجازی در ایران منتشر شده است که در این ویدئو یک مامور نیروی انتظامی ایران در حال آزار و رفتار تحقیرآمیز با مهاجران غیرقانونی افغانستانی است. او بعد از توهین و بشین و پاشو دادن به جمع چند ده نفره مهاجران افغانستانی بازداشت شده، آنها را وادار میکند تا بگویند او را دوست دارند و او با آنها مهربان بوده است.
به تازگی مقامات انتظامی ایران مدعی شده اند مامور خاطی یک سرباز وظیفه بوده و بازداشت شده است.


هیچ نظری موجود نیست: