۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

نیروهای اسرائیلی دو نوجوان فلسطینی را در غزه کشتند

نیروهای اسرائیلی دو نوجوان فلسطینی را در غزه کشتند


Image copyrightReuters
هم‌زمان با شدت گرفتن تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی، امروز شنبه ۱۰ اکتبر، نیروهای امنیتی اسرائیل دو نوجوان ۱۳ و ۱۵ ساله را در نوار غزه به ضرب گلوله کشتند.
در بیت‌المقدس هم به گفته پلیس اسرائیل سه مهاجم فلسطینی که قصد حمله با چاقو به شهروندان اسرائیل را داشتند، به ضرب گلوله از پا درآمدند. در این حملات که در شهر قدیم بیت‌المقدس رخ داده، چند اسرائیلی زخمی شدند.
در درگیری‌ها و تنش‌های ده روز گذشته چهار اسرائیلی و ۱۹ فلسطینی در بیت‌المقدس، مناطق اشغالی کرانه باختری، غزه و شهرهای اسرائیل کشته شده‌اند.
امروز شنبه، سخنگوی پلیس اسرائیل گفت که دو فلسطینی بعد از حمله و زخمی کردن چهار اسرائیلی با چاقو در حملاتی جداگانه، به ضرب گلوله پلیس اسرائیل کشته شدند.
به گفته پلیس اسرائیل یک شبه‌نظامی دیگر فلسطینی هم بعد از تیراندازی به سوی پلیس در جریان درگیری‌های اردوگاه پناهجویان شعفاط در شرق بیت‌المقدس کشته شده است.
جنبش حماس که اداره نوار غزه را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فلسطینی کشته شده در شعفاط از اعضای این گروه بوده است.
در غزه سربازان اسرائیلی دو نوجوان فلسطینی را که در اعتراض‌ها در نزدیکی منطقه مرزبندی شده با اسرائیل شرکت داشتند، به ضرب گلوله کشتند.
تنش‌های اخیر در پی نگرانی‌ فلسطینی‌ها از صدور مجوز برای عبادت گروه‌های یهودی در مجموعه مسجدالاقصی شدت گرفت.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که او اجازه تغییر در قواعد فعلی را نخواهد داد که بر اساس آن یهودیان اجازه بازدید از مجموعه را دارند اما عبادت غیرمسلمانان در آن ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست: