۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

«گزارش» عطف به گذشته رجوی و درخواست گزارش «رو به جلو»
سعید جمالی

"گزارش" عطف به گذشته رجوی و درخواست گزارش "رو به جلو"
سریال فیلم های "جریان حاکم" با مضمون "الغریق یتشبث بکل حشیش" ( کسی که در حال غرق شدن است به هر خس و خاشاکی دست می یازد) به پایان رسید!
وقتی قسمتهای آخر این "نمایشنامه" را میدیدیم بی اختیار بیاد روزهای بعد از تظاهرات سال 88 افتادم که خامنه ای جنایتکار در نماز جمعه با حالتی نزار و بغض آلود و با اشاره به معلولیتی که دارد تلاش میکرد تا با تحریک احساسات هوادارانش، آنها را در پیرامونش حفظ کرده و زمینه سرکوب مردم را فراهم سازد...
شازده ی ما هم!! در آن "فیلم" ها تلاش کرده بود با بافتن آسمان و ریسمان و صحبت های موسی خیابانی در 32 سال پیش برای خودش و اعمال ننگین اش مشروعیتی دست و پا کرده و به تحریک احساسات آدمها بپردازد. صدای بغض آلود گوینده و موزیک های متن، همان روضه خوانیهای فریبکارانه آخوندی را تداعی میکرد....
اما از همه جزئیات این هنر "هفتم" که بگذریم، علت اصلی پیدایش این سریال، فشار سنگینی است که در پرتو روشنگریهای یکسال گذشته بر گُرده این جریان وارد آمده و آنها را مجبور به پاسخگویی کرده است. خامنه ای چون در موضع قدرت است بعد از آن روضه خوانیها دست به کشتار و سرکوب مردم زد، و در اینجا چون دیگر قدرت سرکوب وجود ندارد، توسل به انواع دروغها و سناریوها و مظلوم نمایی های آبروباخته بعنوان تنها امکان موجود مورد استفاده قرار میگیرد. اینها ناشی از ماهیت این جریانات است: یا سرکوب و یا دروغ و فریب. برای آنان حداقل بخاطر شدت اعمال جنایتکارانه شان روزنه ای به سوی راه حلهای صادقانه وجود ندارد. ذره ای صداقت و کلامی راست، کاخهای ساخته شده را بر سرشان آوار میکند.
بهر حال همانطور که اشاره شد این "فیلم"های سریالی، "گزارش" آقای رجوی نسبت به مجموعه اعمال سالهای اخیرش و به بطور خاص زمینه سازی های به کشته دادن نفرات بود. وی احساس میکرد بیش از این جایی برای سکوت و فرار از پاسخگویی وجود ندارد و رطب و یابس هایی را سرهم کرد که جز به افشای ماهیت فریبکارش بویژه در جریان مربوط به مسعود دلیلی به نتیجه دیگری نخواهد رسید.
اما نباید اجازه داد این جرثومه، بیش از این سبب ساز کشتار یاران و سپس  رنگ آمیزی آن شود.
اینک بنظر میرسد شرایط تازه ای فراهم آمده. بعد از تلاش های مختلف سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان  وهشدارهای زیادی که حتی شخص دبیر کل داد، اینک بنظر میرسد سازمان ملل نیز دست شازده را خوانده و فهمیده اند که تلاش او تماما در راستای نگهداری افراد در عراق و به کشته دادن آنهاست، لذا نماینده ای را بمنظور جابجائی نفرات کمپ لیبرتی تعیین کرده که ماموریتش تماما و اختصاصا در این راستا می باشد. نماینده ای که علاوه بر آمریکایی بودن، از موقعیت بالایی نیز برخوردار بوده و لذا می تواند منشاء اثر مهمی در این روند باشد.
اینک حدود سه هفته از تعیین این نماینده میگذرد. شازده و جریان حاکم هم هر روز  بصورتی فریبکارانه  اخباری دال بر حمله مجدد به لیبرتی را منتشر میکنند اگر چه در عمل و در تمام مطالب و درخواستهای منتشره شان، کلامی در جهت انتقال این افراد نمی گویند و تمرکزشان بر بزرگ داشت نفرات کشته شده و تاکید بر آن و همچنین بر فراهم آوردن امکانات بیشتر برای نگهداری افراد در کمپ میباشد. اگر به تیترهای مهمترین اخباری که مدتی است در سایت رسمی شان منتشر میشود توجه کنید، این جهت گیری وقیحانه را بشکلی آشکار در خواهید یافت. به مهمترین آن توجه کنید:
تماس تلفنی ايليانا رزلهتينن با رئيس جمهور برگزيده مقاومت

کنگره ايالات متحده آمريکا
بيانيه اييليانا رزلهتينن رئيس زيرکميته خاورميانه
در پی تماس تلفنی با رئيس جمهور برگزيده مقاومت
سازمان ملل و عراق بايد به تعهداتشان عمل کنند
و
امنيت مناسب را فراهم سازند
ما درباره وضعيت جاری در اشرف و ليبرتی
و نگرانيهای روشنی که نسبت به خطرات جانی
برای ساکنان وجود دارد گفتگو کرديم
صدها تی وال حفاظتی به رغم همه تضمينها هنوز نصب نشده
اين وضعيت غيرقابل قبول است
و تعهد طرفهای امضا کننده يادداشت تفاهم را
زير سؤال می برد
بار ديگر از وزارت خارجه و دولت آمريکا می خواهم
دولت عراق و سازمان ملل را وادار کنند
تا برای
حفاظت از ساکنان ليبرتی از هر حمله يی
و برای برگرداندن گروگانهای اشرفی
قدم بردارند

این حرفها وقتی بیشتر معنا پیدا میکنند که حتی خبر مربوط به انتصاب این خانم  و ماموریت ویژه ای که بر دوشش نهاده شده در سایت رسمی شازده منعکس نشده، در حالیکه بطور طبیعی می بایست در صدر اخبارشان قرار میگرفت.
... در کمپ تیف نیز ارتش آمریکا را مفصلا توجیه کرده بودند که بهترین شق برای رهائی از دست این آدمها، تشویق آنان و فراهم آوردن امکاناتی است که به ایران فرستاده شوند...
....
حال آقای رجوی گزارش دهید که طی سه هفته گذشته که از انتصاب نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بعنوان اصلی ترین طرف حل این معضل میگذرد:
ـ چه تماسها و نامه نگاریهائی با این نماینده داشته اید. متن و سند این تماسها را منتشر کنید.
ـ چه ملاقاتها و یا تقاضائی برای ملاقات با این خانم داشته اید. شما که دنبال هر "ننه قمر" و خاخام و فاشیست و خونخوار بین المللی روان هستید گزارش دهید در این زمینه چه کرده اید؟
ـ چه اقدامات عملی و عینی در راستای خروج افراد داشته اید؟
ـ با کدام پارلمانتر و شخصیت و هزاران وکیلی که در اختیار دارید در زمینه خارج کردن افراد از عراق تماس یا مشاوره  و درخواست کمک کرده اید؟ لطفا آنها را منتشر کنید.
مطمئنا اسناد این تماسها و مکاتبات از اهمیت بیشتری نسبت به گزارشات مکتوب خوابها و رویاهای جنسی فلان مفلوک محصور در کمپ لیبرتی وجود دارد که در گاوصندوقها نگهداری میشود و نسخه ای از آن بلافاصله به خارجه  و اوور مخابره میشود. پس اگر چیزی هست لطفا منتشر کنید!
نمی خواهم وارد سایر امکانات در دست رس شوم. لطفا در همین کادر رسمی و محدود پاسخ دهید.
لطفا گزارش دهید!
24 دی 92(14 ژانوی 14)
هادی افشار                                                                                                        
saeidjamali@yahoo.com

هیچ نظری موجود نیست: