۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

سه شهروند بهایی ترورشده در بیرجند، خطر را پشت سر گذاشته‌اند

سه شهروند بهایی ترورشده در بیرجند، خطر را پشت سر گذاشته‌اند


Azam-Moodi-Bahai-Attacked-in-Birjand
تقاطع: نماینده “جامعه جهانی بهایی” در سازمان ملل متحد با تایید خبر حمله شبانه به سه عضو یک خانواده‌ی بهایی در شهرستان بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، گفت که این افراد به دلیل وخامت حال‌شان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند.
وب‌سایت “هرانا” روز چهارشنبه (۱۶ بهمن-۵ فوریه) گزارش داد که شامگاه دوشنبه (۱۴ بهمن)، «فرد نا‌شناسی» که «سر و صورت خود را پوشانده بود» با «سلاح سرد (چاقوی نوک‌تیز)» وارد منزل خانواده “مودی” شد و هر سه عضو این خانواده بهایی را به شدت مجروح کرد.
این وب‌سایت به نقل از یک “منبع مطلع” نوشت که در این حمله، قدرت‌الله مودی از ناحیه «شکم و پهلو»، همسرش خانم طوبی مودی از ناحیه «گردن نزدیک به شاهرگ»، و اعظم مودی، دختر این خانواده نیز در نزدیکی «ریه‌ها» دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.
به گفته‌ی، ضارب «بدون هیچ عمل خاصی» از جمله «سرقت» و تنها پس از مجروح نمودن این سه شهروند بهایی از منزل آن‌ها خارج شد.
در همین حال، یک منبع نزدیک به خانواده مودی، در خصوص آخرین وضعیت سه عضو مجروح این خانواده، به “تقاطع” گفت که قدرت‌الله مودی و همسرش، که از وضعیت بهتری به نسبت دخترشان برخوردار بودند، به بخش عمومی منتقل شده‌اند و اعظم مودی نیز به دنبال انجام عمل پیوند رگ، خطر را پشت سر گذاشته است.
به گفته‌ی این منبع، آقای مودی تا قبل از تعطیلی تشکیلات بهایی در بیرجند، عضو “هیأت خادمین” یا گروه اداره‌کنندگان امور بهاییان این شهرستان بوده است .
هم‌چنین این منبع خاطرنشان کرده که اعظم مودی، دختر این خانواده، دانشجوی ساکن تهران است و صبح روز حادثه برای دیدار با خانواده‌اش وارد بیرجند شده بود. او بعد از خروج مهاجمان از منزل، با اورژانس تماس گرفته و توانسته خود و پدر و مادرش را از مرگ نجات دهد.
در همین ارتباط، دیان علایی، “نماینده جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل” روز پنج‌شنبه (۱۷ بهمن) در گفتگو با “رادیو فردا” از آقای مودی به عنوان «یکی از افراد شناخته‌شده جامعه نه چندان پرجمعیت بهایی در بیرجند» نام برد و با ابراز بی‌اطلاعی از «انگیزه» حمله به وی و همسر و فرزندش، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا هرچه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی کند و عاملان و آمران آن را مورد مجازات قرار دهد.
وی با اشاره به سایر موارد حمله به بهاییان هم‌چون قتل عطاءالله رضوانی، شهروند بهایی ساکن بندرعباس در شهریورماه گذشته و با تاکید بر این‌که «هیچ اراده‌ای در حکومت ایران برای بررسی این جنایت‌ها و یافتن عاملان و آمران آن‌ها وجود ندارد»، گفت که جمهوری اسلامی باید به «آزار و اذیت بهاییان در ایران پایان دهد».
عطاءالله رضوانی، شامگاه ۲ شهریور (۲۴ آگِست)، پس از خروج از منزل دوستش، توسط افراد مسلح نا‌شناسی که احتمالا در اتومبیل وی کمین کرده بودند، ربوده شد و در محل خلوتی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن در حومه بندرعباس، با شلیک گلوله از پشت سر به قتل رسید.
این شهروند بهایی عضو یک هیات سه نفره موسوم به “خادمان جامعه بهایی” بود و پیش از این چندین بار به خاطر فعالیت‌های اجتماعی و خیریه خود، از سوی نهادهای امنیتی و به ویژه دفتر امام جمعه بندرعباس مورد تهدید قرار گرفته بود.
سعیداله اقدسی، شهروند ۸۳ ساله ساکن شهرستان میاندوآب نیز دیگر بهایی است که جسدش اردیبهشت ماه گذشته در منزل مسکونی‌اش پیدا شد آن هم درحالی‌که بیش از ۷ ضربه چاقو بر بدن وی وارد آمده و دست و پایش با طناب بسته شده بود.
آقای اقدسی، تنها زندگی می‌کرد و به گفته بستگانش، در جریان این جنایت هیچ چیزی از خانه وی سرقت نشد.

مطالب مرتبط

دو شهروند بهایی در تهران و یزد با حکم حبس مواجه شدنددو شهروند بهایی در تهران و یزد با حکم حبس مواجه شدندسه شهروند بهایی به صورت "مشروط" آزاد، و سه بهایی دیگر بازداشت ...سه شهروند بهایی به صورت "مشروط" آزاد، و سه بهایی دیگر بازداشت ...مجموعه اخبار و گزارش‌ها از تداوم فشار بر بهاییان در شهرهای مختلف ...مجموعه اخبار و گزارش‌ها از تداوم فشار بر بهاییان در شهرهای مختلف ...ادامه فشار بر بهاییان ایران: محکومیت سه شهروند بهایی ساکن سمنان به ...ادامه فشار بر بهاییان ایران: محکومیت سه شهروند بهایی ساکن سمنان به ..

هیچ نظری موجود نیست: