۱۳۹۳ آذر ۱۵, شنبه

وزیر اطلاعات ایران: برخی مخالفان جمهوری اسلامی در خارج به تیر غیب گرفتار شدند

وزیر اطلاعات ایران: برخی مخالفان جمهوری اسلامی در خارج به تیر غیب گرفتار شدند

141205124106_alavi_640x360_tasnim.jpg
بی بی سی - محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، با اشاره به برخی اقدامات ماموران این وزارتخانه در خارج از کشور، گفته است برخی چهره‌های مخالف مسلح جمهوری اسلامی "هدف تیر غیب قرار گرفتند."
آقای علوی از جمله گفته است: "چند ماه پیش عبدالرئوف ریگی از عناصر نظامی جیش العدل و برادر زاده وی در پاکستان هدف تیر غیب قرار گرفتند، فردی به نام شیخ ندیم هم که همراه برادرش پانزده شیعه پاکستانی و دو مهندس ایرانی را کشته بودند، هدف تیر غیب قرار گرفتند."
وزیر اطلاعات ایران این سخنان را در مراسمی با عنوان "مراسم رونمایی از طرح جامع مسکن حوزه‌های علمیه"بیان کرده است. این بخش از حرف‌های او توسط واحد مرکزی خبر و خبرگزاری قوه قضاییه پوشش داد شد. البته بعدتر واحد مرکزی خبر این خبر را حذف کرد.
عبدالرئوف ریگی، رهبر گروه جیش‌النصر (منشعب از جیش‌العدل)، که آقای علوی به او اشاره کرده، شهریور امسال در پاکستان کشته شد.
در آن مقطع ایرنا نوشت که او در اختلافی داخلی با دیگر گروه شبه نظامی بلوچ (جیش العدل) کشته شده است. اما منابع خبری عربی به نقل از منابعی نزدیک به جیش‌النصر گزارش کردند رهبر این گروه به دست نیروهای ایران و در شهر کویته پاکستان "ترور" شد.
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، به جز عبدالرئوف ریگی به افراد دیگری نیز اشاره کرده که به گفته او "هدف تیر غیب قرار گرفته‌اند."
او از جمله گفته است: "فردی هم که بیست سال پیش رئیس اطلاعات سیرجان را برای نشان دادن بارانداز قاچاقچیان به کوه برده و در لحظه‌ای غفلت از ارتفاع پرت کرده و کشته و به کراچی فرار کرده بود، شناسایی و قصاص شد."
"فردی به نام محمد بزرگ‌زاده که طی سال‌های ۸۷/۸۸ پانزده نفر از ماموران انتظامی را شهید [کرد] و به تانزانیا گریخته و با رونق اقتصادی‌اش در این کشور به گروه جیش العدل کمک مالی می‌کرد نیز هدف تیر غیب قرار گرفت."
"پنج نفر از گروه جیش العدل هم که قصد داشتند در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، اسکله چابهار را منفجر کنند، شناسایی و دستگیر شدند."
وزارت اطلاعات ایران متهم است که در قتل شماری از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی دست داشته است. قتل شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر پیش از انقلاب ۱۳۵۷، قتل عبدالرحمان قاسملو، رهبر حزب دموکرات کردستان ایران و واقعه میکونوس به وزارت اطلاعات نسبت داده شده، هرچند وزارت اطلاعات دست داشتن در آنها را رد می‌کند.

همچنین حکومت ایران به بمبگذاری در مرکز یهودیان در آرژانتین متهم است. نام شماری از چهره‌های عالی حکومت ایران، از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، علی فلاحیان و محسن رضایی در پرونده‌های مرتبط به عنوان متهم مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست: