۱۳۹۳ آذر ۱۵, شنبه

هزاران میلیارد دلاری که غارت شد کجاست؟

هزاران میلیارد دلاری
که غارت شد کجاست؟


 موسوی لاری، عضو رهبری مجمع روحانیون مبارز و دومین وزیر کشور دولت خاتمی، در کنگره حزب کار اسلامی سخنان صریحی درباره مفاسد و غارت اقتصادی دوران احمدی نژاد گفته


یکی بگوید 3هزار میلیارد، 7هزار میلیارد و2 هزار و ۷۰۰ میلیون یورو کجاست؟ مگر اینها سرمایه مملکت نبوده که در طول عمر دولت هشت ساله غارت شد؟ سازمان های برنامه‌ریزی را از بین بردند و از جمله نتایج آن همین ارقام غارت کشور است.

امروز صدای علما و اندیشمندان بلندتر است یا هتاکان که با صحبت‌های غلوآمیز و توهین پایه‌های اعتقادی نسل آینده ما را سست کرده‌اند؟
شما که هشت سال منتقد دولت های نهم و دهم بودید و نسبت به برنامه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و نوع مدیریت آن زمان نقد داشتید. آیا این نقد تمام شده است؟ آیا امروز نباید گذشته رانقد کرد؟ متاسفانه در جامعه ما برخی مسائل اصلی فرعی شده اند و مسائل فرعی به مسائل اصلی مبدل گردیده اند. در انظار جامعه٬ سوءاستفاده‌های 3 هزار میلیاردی و 7هزار میلیاردی و افرادی مانند بابک زنجانی که 2 هزار و ۷۰۰ میلیون یورو خورده که ما حتی نمی‌دانیم تعداد صفرهای این ارقام چندتاست وجود دارد. یکی بگوید 3هزار میلیارد، 7هزار میلیارد و2 هزار و ۷۰۰ میلیون یورو کجاست؟ مگر اینها سرمایه ملت نیست با این اعداد چقدر می‌توان سد، بندر و نیروگاه ساخت؟ و چقدر می توان این اعداد را در اختیار نهادهایی مانند بهزیستی قرار داد تا به کمک خانواده‌های بی‌بضاعت و در معرض خطر بپردازد.
اگر اموال به یغما رفته را از حلقوم آنان بیرون می‌کشیدیم و به نهادهای اجتماعی می‌پرداختیم٬ چقدر از مشکلات حل می‌شد؟ باید بررسی کرد و به مسئولان گفت که چرا از مفاسد هشت سال گذشته صحبت نمی‌کنند؟ مردم اینها را شنیده‌اند و اگر شما نگویید از انواع و اقسام رسانه‌های دیگر خواهند شنید. پس چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید. در عمق جامعه این مساله درونی شده است که در مقطعی هشت ساله نهادهای برنامه‌ریزی از بین رفته و در آن زمان سوءاستفاده های کلان 3 هزار میلیاردی، 7 هزار میلیاردی و 2 هزار و 700 میلیون یورویی صورت گرفته است. حداقل فایده طرح این مسائل این است که حامیان آن مفاسد با پررویی طلبکار نمی‌شوند و نمی‌گویند که هشت سال آینده برای ماست.

هیچ نظری موجود نیست: