۱۳۹۳ بهمن ۳۰, پنجشنبه

پنجشنبه 30 بهمن 1393

محمدعلی طاهری يک ماه پيش در خانه امن وزارت اطلاعات فوت کرده است، گفتگوی بابک اجلالی با شهناز نيرومنش

در روزهای اخير نگرانی‌ها از وضعيت جسمی محمدعلی طاهری، بنيانگذار عرفان حلقه محبوس در زندان اوين افزايش يافته است، بطوری که برخی از شاگردان وی در شبکه‌های اجتماعی از فوت استادشان در يکی از خانه‌های امن وزارت اطلاعات خبر داده‌اند. شهناز نيرومنش، يکی از شاگردان محمدعلی طاهری می‌گوید حکومت بنا به دلايل متعددی مايل نيست فعلا مرگ وی را علنی کند.

بابک اجلالی - در روزهای اخير نگرانی ها از وضعيت جسمی محمدعلی طاهری، بنيانگذار عرفان حلقه محبوس در زندان اوين افزايش يافته است، بطوريکه که برخی از شاگردان وی در شبکه های اجتماعی از فوت استادشان در يکی از خانه های امن وزارت اطلاعات خبر داده اند. از همين رو گفتگويی را با خانم شهناز نيرومنش، يکی از شاگردان آقای محمدعلی طاهری و مؤسس مرکز غيرانتفاعی اينتريونيورساليسم در امريکا، و همچنين رئيس کمپين بين‌المللی حمايت از آقای طاهری ، انجام داديم تا اطلاعات دقيقی از وضعيت وی کسب کنيم.
طاهری که مريدان و هوادارانش اورا با لفظ استاد خطاب قرار می‌دهند، عليرغم اينکه فعاليت‌هايش در گذشته در ايران آزاد بوده و از آن تقدير شده، از اواخر سال ۱۳۸۹ و پس از گسترده‌تر شدن دامنهٔ مخاطبانش، با محدوديت‌های گسترده‌ای روبرو شد که در نتيجه اعمال اين محدوديت‌ها مجبور به توقف کليه فعاليت‌های خود از تاريخ ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ گرديد. او در تاريخ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ برای سومين مرتبه و بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد و در حال گذراندن پنج سال حبس تعذيری که بدان محکوم شده می‌باشد. نام او به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران به عنوان يکی از ۱۳ نخبه‌ای که حقوقشان در ايران نقض شده‌ روی ميز شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفته‌است.

***
* خانم نيرومنش اخيرا بحث هايی در مورد وضعيت جسمانی اقای محمدعلی طاهری در شبکه های اجتماعی بوجوده آمده که گاها اين اخبار باهم متناقض هستند، در صورتيکه شما از آخرين وضعيت جسمانی ايشان اطلاعی داريد بفرمائيد؟
- با تشکر از فرصتی که در اختيار بنده گذاشته شده است، بايد عرض کنم که آقای طاهری در اعتصاب غذای آخرشان که از اول آبان شروع کردند، اعلام کردند که تا زمانی که اتهام "افساد فی الارض" در پرونده اشان مختومه اعلام نشود و با وکيل شان ديدار نکنند، همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. از آن روز تا به امروز حدود ۴ ماه گذشته است. من از شما و بقيه می پرسم که آيا کسی می تواند نزديک چهارماه در اعتصاب غذا باشد و وضع جسم خوبی داشته باشد و يا اصلا دوام بياورد؟ مگر اينکه ايشان در طی اين مدت دست از اعتصاب غذا کشيده باشند که اين فرض هم با توجه و استناد به گفته های خود ايشان برای احقاق حقوق و خواسته هايشان که در شروع اعتصاب غذا اعلام کرده بودند، غير ممکن به نظر می آيد. بخصوص که ما در مصاحبه ها و برخوردهای اخير سايتهای وابسته به جناح تند روی حکومتی نه تنها هيچ نشانی از نرمش و تغيير رويه در مورد پرونده ايشان نمی بينيم که فرضا دليلی بر قطع اعتصاب باشد،بلکه درهفته های اخير،نسبت به قبل شاهد ايراد اتهامات گستاخانه تر و شديدتر جريان مخالف نسبت به استادطاهری هستيم . در هفته گذسته سايت خبری تسنيم وابسته به بخش امنيتی خبر از محاکمه قريب الوقوع ايشان به جرم« افساد فی الارض» داده و سايت خبری فارس نيوز (خبرگزاری فارس) از صدور حکم ارتداد آقای طاهری توسط سه تن از مراجع تقليد و برگزاری قريب الوقوع دادگاه در رابطه با پرونده مفسد فی الارض، ميدهد؛
پس در نتيجه وقتی که از سوی طرف مقابل، ما شاهد هيچ نرمش و تغيير سويی نبوده ايم، چه دليلی برای شکستن اعتصاب غذای استاد طاهری و يا بهبود حالشان ميتواند وجود داشته باشد؟
متاسفم که بايد بگويم کمپين بين المللی حمايت از آقای طاهری بر اين باور است که، اتفاقات خيلی بدی برايشان رخ داده است و حکومت به دليل «برنامه های پشت پرده ای» که دارد، تمام اهتمام خود را بکار گرفته تا اين اتفاق ناگوار را تا اطلاع ثانوی مخفی نگهدارد.

* لطفا به طور واضح بفرمائيد منظورتان از اتفاق بد چيست؟
- البته سخن گفتن در باره اين موضوع به دو دليل برای من خيلی سخت است ؛ در چند هفته اخير، در صفحه فيس بوکی رسمی خود و نيز در بيانيه های کمپين اطلاع رسانی هايی محدود داشته ايم. دليل اول سنگين بودن بار قضيه است و دليل دوم عدم باور عده ای از همراهان عرفان حلقه که متاسفانه به صحبت های خانواده و وکيل استاد استناد کرده و اطلاعات غلط آنان را مد نظر قرار می دهند. با اطلاعاتی که بنده در اختيار دارم، اقای طاهری بيشتر از چهار هفته است که اتفاقات بدی برايشان رخ داده و شايد ما ديگر هيچ وقت دسترسی به ايشان نداشته باشيم. من مايل نيستم بيش از اين توضيح دهم، ولی می دانم که منظور بنده کاملا واضح است.
حکومت بنا به دلايل متعددی مايل نيست فعلا فقدان ايشان را علنی کند، از جمله اينکه حکومتيان مايل نيستد آقای طاهری، در مجامع بين المللی به عنوان کسی که جانش را در راه اعتقادش از دست داده معرفی شود زيرا که اولا: به اين ترتيب هم ايشان تبديل به يک قهرمان ميشود که خود تبليغی برای اعتقادات و درسهای ايشان است ثانيا: اگر اين قضيه علنی شود، برای حکومت بار قانونی و فشار مجامع بين المللی را در پی خواهد داشت ،آنهم در شرايط کنونی که سردمداران ايران بيشتر از هر زمان در معرض اتهام نقض موارد حقوق بشر هستند؛ بنابراين حکومتيان هم اکنون با تمام توان سعی دارند که با فشاربيشتر بر خانواده و وکيل ايشان و کشاندن بيش از پيش آنان به صحنه و استفاده از آنان برای تاييد خبر دروغ زنده بودن استاد طاهری، از دست رفتن ايشان علنی نشود تا بتواند برای اجرای سناريويی از قبل طراحی شده زمان بخرند.
ادعای برگزاری دادگاه صوری در تاريخ ششم اسفندماه در اصل تظاهر به زنده بودن ايشان است و سناريويی که بدنبال آن شکل خواهد گرفت با توجه به شرايط و هزينه ای که برای آنان در بر دارد، يکی از دو گزينه ی زير است: ۱- در صورتی که تصميم به برخورد شديد و کوبنده بگيرند،حکمی را مبنی بر تاييد ارتداد و افساد فی الارض برای استاد طاهری صادرخواهند کرد که در تاريخ اينطور ثبت شود که ايشان دچار انحرافات عقيدتی و تخلفات مالی و اخلاقی و اقدام عليه امنيت ملی بوده و به عنوان مفسد فی الارض بدست حکومت اسلامی به مجازات رسيده، که در اينصورت شرايط سختی برای شاگردان ايشان در داخل ايران پيش بينی ميشود.
گزينه ديگر اين است که در دادگاه صوری ايشان را بظاهر از اعدام تبرئه کرده و حکم چند سال حبس صادر شود، سپس درطی مدت اين چند سال حبس صوری، با برنامه ای از پيش تعيين شده رابطينی را برای ايشان در نظر بگيرند که صحبت هايی از قول ايشان به بيرون نقل کنندو باين وسيله به اهدافيکه در ماههای اخير تلاش ميکردند با ايجاد فشار بر ايشان بدست آورند، با تظاهر به زنده بودن ايشان و از زبان رابطين که همان شاگرد نماهای نفوزی و خانواده خواهند بود،دست يابند.

* برخی از افراد که گاها از وابستگان و يا شاگردان نزديک استاد طاهری هستند در مقابل اخبار عرفان حلقه به خصوص اخبار مربوط به وضعيت جسمانی استاد طاهری، عمدا يا سهوا موضع گيری می کنند و سعی در نفی اين اخبار دارند. در موردی که اخيرا بنده دنبال می کردم و مربوط به انتشار سندی در سايت حلقه نيوز مبنی بر انتقال اقای طاهری به خارج از زندان اوين بود، عده ای در شبکه های اجتماعی اين سند را جعلی و غير معتبر عنوان کرده اند. به نظر شما انگيزه و هدف اين افراد چيست؟
- حکومتهای استبدادی در برخورد با جرياناتی که همسو با ديدگاههای تنگ نظرانه و تماميت طلب آنان نباشد، معمولا به غير از برخورد مستقيم و مقابله رو در رو، از شيوه برخورد غير مستقيم يا برخوردهای درون گروهی نيز استفاده می کنند. اين اتفاق در مورد عرفان حلقه نيز افتاد و با توجه به اهميت خاص اين عرفان برای حکومتيان بودجه ی بالايی هم به آن اختصاص داد. نيروهای اطلاعاتی با نفوذ دادن عده ای آموزش ديده در بدنه مجموعه عرفان حلقه در قالب افراد به ظاهر باورمند به اين آموزه ها وحتی تا نزديکترين سطوح به آقای طاهری، هدف خود را که عبارت ازدست يابی به دانش و اطلاعات ايشان، ايجاد تحريف در آموزه ها و ايجاد اختلاف و تفرقه و چند دستگی و نيز بيتفاوتی در مقابل حذف فيزيکی استاد بين شاگردان بود را پياده کند. دست يابی به دانش ايشان و تحريف آموزه هابه منظور ناکارامد کردن آنهاو نيز حذف آقای طاهری با ايجاد کمترين تشنج اجتماعی، به قدری برای حکومت اهميت داشته که طرح مقابله،فراتر از قوه قضاييه و در سطح کميسيون امنيت ملی و شورای نگهبان بررسی و پيگيری شده و ميشود
وقتی روش مقابله از درون و بيرون همزمان باشد تشخيص ترفند ها برای اکثريت افراد کار آسانی نيست .درمورد مجموعه ما، اين طرح باينصورت بود که همزمان با جرم تراشی و حبس و شکنجه استاد طاهری و ايجاد فشار بر شاگردانشان و ايجاد محدوديت های جدی برای آنها، در اين چند سال، تعدادی از نيروهای اطلاعاتی آموزش ديده را در بين شاگردان نفوذ دادند، به شکلی که ديگر تشخيص دوست و دشمن مشکل و گاهی غير ممکن ميشود.يکی از وظايف اين افراد نفوذی که با چهره دوست جلو می ايند،اينست که خانواده فرد را نسبت به تحليل هايی که در نظر دارند متقاعد ساخته و باخود همراه کنند؛ در نتيجه خواهند توانست اکثريت مجموعه را که معمولا زود باور و ساده دل بوده و تحليل خاصی از مسائل نداشته و مسائل را ظاهری می بينند ومعمولا دنباله رو هستند را با خود همراه کنند. باين ترتيب اين جريان نفوذ کننده به اهرم نگهدارنده بدنه تبديل شده و قطعا با کسانی که در داخل اين بدنه بخواهند تحليل درستی از مسائل به مردم ارائه دهند با انواع روشهای مختلف به شدت برخورد خواهند کرد و از هر حربه ای بر عليه آنان از جمله صدمه به ابرو يا جان انان فرو گذار نخواهند کرد.
در جريان عرفان حلقه نيز ما هم اکنون شاهد يک همچنين فضايی هستيم. اين کسانی که متوجه نيستند يا کتمان می کنند، در طول اين سه چهار سال ما هر چه گفتيم که نبايد ساکت بشينيم ، بايد صدای اعتراضمان را به هر شکل ممکن برسانيم، بايد فعاليت و حمايت کنيم، مدام مخالف کردند و جز در مواردی محدود در اين اواخر،متاسفانه اعتراضی نبود؛ولی حالا که کار از کار گذشته اعتراضات اوج گرفته ولی اينبار با وجود گسترده شدن اعتراضات،همان نفوذی ها که سرنخ ها را بدست گرفته اند، در عين انتشار اخبار فعاليت ها، مانع از بيان درخواست اصلی شاگردان که همانا رويت استاد طاهری و پاسخ مسئولين به اين سوال مهم که «استاد طاهری کجاست» ميشوند.
اين سندی که اخيرا منتشر شد نشان می دهد که اقای طاهری حدود دو ماه و نيم قبل از زندان اوين در حالت وضع بد جسمی تحويل حفاطت اطلاعات وزارت اطلاعات و امنيت شده است.سوالی که مطرح است اينست که کسی که ۴۵ ماه در دست اطلاعات سپاه، سخت ترين شکنجه ها و دشوار ترين شرايط را از سر گذرانده، در اين مرحله که برای احقاق حقوقش اعتصاب غذا ميکند،چرا تحويل وزارت اطلاعات ميشود؟ ما حدس قريب به يقينمان اين است که وزارت اطلاعات ايشان را برای اقرار و اثبات يک پاپوش امنيتی از دست اطلاعات سپاه خارج کرده که در واقع حکمی که ميخواهند برای حذف ايشان صادر کنند در انظار بين المللی دارای مقبوليت کافی باشد. ولی متاسفانه هواداران ايشان از اين قضيه بی اطلاعند و در مقاطع مختلف بی آنکه متوجه شوند، تحت جو سازی های هدفدار حکومت قرار می گيرند برگه حکم را زير سوال می برند و هزار مشکل درست می کنند که در واقع منشا اين مشکلات ناآگاهی افراد است.

* در اخبار و در شبکه های اجتماعی خبری منتشر شد مبنی براينکه به همسر آقای طاهری گفته اند که در آرامستان بی بی سکينه قبری برای ايشان تهيه کنند، آيا اين خبر صحت دارد؟
- اين سوال شما در واقع دو بخش است. اول اينکه خبر درخواست استاد طاهری از همسرشان گفته اند مورد تاييد است يا نه؟ و دوم اينکه آيا همسر ايشان برای تهيه قبر اقدام کرده اند يا نه ؟
در مورد اول من به هيچوجه خبر را تاييد نمی کنيم. چرا که در زمانی که آنان اين شايعه را درست کردند با توجه به شواهد و دلايل بنده، اصلا استاد در شرايطی نبودند که بتوانند به همسرشان چنين توصيه ای کنند. چرا که بنظر مادر حال حاضر استاد حداقل پنج هفته است که متاسفان اتفاق ناخوشايند فقدان ايشان رخ داده ، بنابراين اين نمی تواند اين مطلب از قول ايشان باشد. ضمن اينکه اين حرف اصلا با آموزه های ايشان سنخيتی ندارد چونکه آدمی که ديدگاه متعالی نسبت به مرگ دارد و بر طبق آموزه هايش تفاوتی نميکند در کجا مدفون شويم، چطور می تواند يک چنين توصيه ای به همسرش کرده باشد؟ پس اين موضوع کلا منتفی است.
دوم اينکه آيا همسرشان چنين کاری کرده اند يا نه؟بايد بگويم با توجه به شواهد و قرائن متاسفانه از زبان همسرشان که تحت فشار نيروهای امنيتی هستند اين خبر را پخش کرده اند وشخصی بنام مرتضی حجت نجفی که از نفوذی های حوزه به مجموعه بوده و خود را بسيار به خانواده ايشان نزديک کرده چنين جوی ايجاد شده.

* با توجه به گفته های شما که فرموديد احتمالا استاد محمد علی طاهری حدود يک ماه پيش رفته اند پس چه دليلی برای اينکار و همراهی خانواده با آنهاميتواند باشد؟
- من فکر ميکنم که اين کار با اهداف خاصی صورت گرفته است؛ با اين کار سعی دارند تا افکار عمومی را نسبت به مرگ استاد آماده کنند.ميخواهند تا جلوی تشنج را به نحوی بگيرند و با طرح اين موضوع به شاگردان ايشان القا کنند که استادتان شخصا برای رفتن آماده بود. کما اينکه در فضای مجازی ما شاهد هستيم که دربرخی سايت ها يا صفحات فيسبوکی منتسب به عرفان حلقه که بدست اطلاعاتی ها اداره ميشود يا ، به طور خيلی زيرکانه و ظريف در يکی دوماه گذشته با گذاشتن عبارتهايی مبنی بر شيرين بودن و رحمت الهی بودن مرگ با استناد به درسهای استاد می خواهند به طور تلويحی اذهان را برای مرگ ايشان آماده کنند.
آنها با اين بازيهای توهين آميز مجموعه را به تمسخر گرفته اند و ضمن محک زدن شرايط برای روبرو شدن با اين واقعيت تلخ به آماده سازی هواداران ايشان هم ميپردازند تا انتشار خبر حذف ايشان در موقع مناسب با کمترين هزينه برای حکومت انجام شود
که بنده شاهد فشاری که آن موقع برای تحميل اين شخص در بين نزديکان استاد به به استاد آوردند بودم را به مجموعه تحميل کرد و در نهايت مجموعه را به حال و روز فعلی رساند

* به نظر شما چرا خانواده ايشان سکوت کرده اند و حتی گاها خبرهای بدی که به گوش ميرسد را نقض می کنند و سعی در کتمان حقيقت دارند؟
- من اعتقادم اين است که ما بايد خانواده را جدا کنيم. برخی از ايشان متاسفانه زير فشار، در حال همکاری آگاهانه يا نا آگاهانه با اطلاعاتی - امنيتی ها هستند. بنده دلايلی دارم که اگر روزی محکمه ای عادل برگزار شود حرفهايم را خواهم زد. هم اکنون جمعيت عرفان حلقه متاسفانه آمادگی شنيدن برخی از حرفها را ندارند چون متوجه قضايا نيستند. از همکاری بعضی افراد خانواده با نيروهای امنيتی تا فعاليت شخصی بنام مرتضی حجت نجفی و چند نفر شاگرد نما و عرفان حلقه ای نما برای متقاعد کردن خانواده در خارج از کشور برای سکوت. اين شخص که در سال ۸۸ طی برنامه ای برای اجرای مقاصد از قبل طراحی شده از جمله ايجاد طرح «عرفان حلقه حکومتی»به مجموعه تحميل شد، مجموعه راتمام اين سالها به سکوت کشاند و خيانتهای زيادی در پشت پرده انجام داده وعده ی زيادی را بدنبال خود کشانده و با ظاهر خدمت باعث و بانی خيانت های فراوانی شده که هنوز هم ادامه دارد و بعد ها معلوم خواهد شد.يکی از مهمترين ماموريت های اين شخص همدستی با بخش فرهنگی اطلاعات و حوزه علميه قم(موسسه بهداشت معنوی) برای تحريف تاريخ عرفان حلقه و نيز مخدوش نمودن محتوای آموزه هاست. ولی مطمئنا خانواده استاد در خارج از کشور يعنی خواهر و مادرش ايشان از اين مسائل بی اطلاع هستند وعليرغم تلاش برای آگاه سازی آنها، متاسفانه بدليل القائات فکری هدايت شده از سوی همين شخص، موفقيت چندانی بدست نيامده و باور دارند که استاد زنده است و با پذيرش خط مشی القا شده، با اين تصور که ميخواهند مشکلی برای استاد طاهری به وجود نيايد سکوت کرده اند.

* با توجه به اينکه وکيل ايشان تاريخ برگزاری دادگاه را ششم اسفندماه اعلام کرده اند، در صورت درست بودن فوت استاد محمد علی طاهری، حکومت چگونه می خواهد اين موضوع را مديريت کند تا مرگ استاد طاهری در روز دادگاه همچنان در پرده ای از ابهام باقی بماند؟
- اينها قبل هم از اين بازيها کرده اند، اولا که اقای طباطبائی سومين وکيل اقای طاهری است و وکلای قبلی ايشان نيز همين بازيها را سر مجموعه آورده اند. وکيل اول ايشان خانم شادی رصدی بود که به همين ترتيب و حتی خيلی بيشتر از بقيه وکلايشان دروغ گفت و با همراهی با همسر استاد که بعدها تنها کانال ارتباطی با ايشان بود، در يکسال اول که استاد با هيچ کسی هيچ ملاقاتی نداشتند و بارها اعتصاب غذا کرده و حتی برای کاهش فشار بر خانواده رگ دستشان را زدند(تمام اين موارد در نامه استاد طاهری گزارشگر ويژه حقوق بشر قيد شده)، همين سناريوی فريب و دروغگويی را يکسال اجرا کردند و مدام گزارشهای دروغ مبنی بر ملاقات با همسر و خوب بودن اوضاعشان از طريق وکيل در مجموعه پخش ميشد، در صورتی که هيچ ملاقاتی با وکيل و همسر ايشان انجام نگرفته بود و همه اينها بازی و دروغ بود.
بنابراين نيروهای امنيتی به خوبی شاگردان عرفان حلقه را شناخته اند و می دانند که چگونه می توان به راحتی اين بچه ها را فريب داد .در آنموقع ها هم نيروهای امنيتی اعلام ميکردند که مثلا فلان روز دادگاه غير حضوری استاد برگزار خواهد شد در حاليکه بعدها استاد در نامه شان به احمد شهيد اعلام کردند که همه اين دادگاهها صوری بوده و هيچ دادگاهی تشکيل نشده است. پس آنها بازی را بلد هستند، وکيل دوم هم به همين ترتيب بازيهايی را سر مجموعه در آوردند وحالا وکيل سوم ايشان در حال همکاری با آنها برای اجرای اين سناريوی آخر است. عوامل حکومت بازی را به خوبی بلد هستند چرا که حدود يک ماه ونيم قبل و بعد از اينکه استاد را پس از ايست قلبی با حال وخيم جسمی از زندان اوين خارج کرده بودند، به من خبر خارج کردن استاد از زندان اوين را دادند ولی هنوز مدارک به دستم نرسيده بود، ايشان نزديک دو هفته در بيمارستان سری وزارت اطلاعات بستری بودند و بعد از آنجا ايشان را به خانه امنيتی ها منتقل کردند و ما می دانستيم که ايشان حال بسيار بسيار بدی دارند و بيهوش می شدند، بهوش می آمدند و دوباره بيهوش می شدند، اينها آمدند و در فضای مجازی اعلام کردند که استاد در دی ماه دادگاه دارند و دقيقا در همان روز هم برای چند نفر از بچه های عرفان حلقه به صورت تلفنی وقت دادگاه تعين کردند و توانستند چند نفر از انان را در آن روز خاص به دادگاه بکشانند. خانم ايشان هم به همراه آخوند مرتضی حجت نجفی درراهرو های دادگاه بودند، چند نفر از اين شاگردان از کسانی بودند که با حکومت همکاری می کنند و چند نفر ديگه کسانی بودند که ازهيچ چيز خبر نداشتند، وقتی اينها به دادگاه رفتند،متوجه شدند دادگاهی در کار نيست و در احضاريه تلفنی (و نه کتبی)به بهانه دادگاه آنهارا به آنجا کشانده اند وبعد در يک تکه کاغذ بدون سربرگ و امضا، تاريخ دادگاهشان را به آنان دادند يعنی به شکلی تمسخر آميز آنان را در اين تاريخ در راهروهای دادگاه انقلاب حاضر کردند! به چه منظور؟ به خاطر اينکه شخصی که خود را منشی وکيل معرفی ميکند با حضور در انجا خبر از آمدن استاد به دادگاه بدهد و اينطور القاء کند که ايشان از سمتی ديگر دارند وارد ميشوند، ولی امکان رويت ايشان نيست چون ايشان حکمشان مفسد فی الارض و ارتداد است و حق هيچ ملاقاتی ندارد.
به اين ترتيب سناريوی خود را اجرا کردند و بعد در فضای مجازی پخش کردند که ما استاد را در روز دادگاه ديديم و استاد حالشان خوب است و توانستند با اين بازی هواداران را مدتی آرام کنند در حاليکه ما می دانستيم که استاد در خانه امن وزارت اطلاعات بيهوش هستند. دفعه قبل ما افشاگری کرديم بنابراين اين دفعه آنان اين بازی را از مرحله بالاتر شروع کرده اند و برای تاريخ ۶ اسفند که اعلام دادگاه کرده اند، پای وکيل را هم وسط کشيده اند، خبرگزاری فارس و سايت امنيتی تسنيم از مدتی قبل با اخبار جعلی فضا را برای اين بازی کثيف آماده کرده اند و در فضای مجازی همزمانی دادگاه مرتضی حجت نجفی را هم شايع کرده اند تا او بيايد بيرون و شهادت دهد که استاد را در دادگاه ديده، و لا بد باز هم خواهند گفت که استاد از در پشتی دادگاه رفتند و باز بچه ها را آرام و سناريوی خود را اجرا خواهند کرد.

* نظرتان در باره تظاهرات ۶ اسفند که گفته ميشود برای حمايت از آقای طاهری سازماندهی شده چيست؟
- قطعاانگيزه شاگردان ايشان از اين گردهمايی ها حمايت از استادشان است ولی عرفان حلقه حکومتی سعی دارد مانع از اعلام خواست حقيقی آنان شود.سوال و خواست همه شاگردان آقای طاهری اينست که «استاد محمد علی طاهری کجاست؟» «آيا او زنده است؟ اگر هست او را به ما نشان دهيد» ولی عرفان حلقه حکومتی و امنيتی ها که سرنخ تظاهرات را از ايران در دست گرفته اند، با پر رنگ کردن درخواستهايی که ديگر تاريخ مصرفشان مدتهاست سر آمده، مثل«تشکيل دادگاه عادلانه» «ازادی استاد طاهری»سعی دارند پتانسيل شاگردان برای حمايت از استادشان را به بيراهه ببرند.
به اعتقاد بنده همه ما فقط يک خواست بايد داشته باشيم«رويت استاد طاهری توسط جمعيت شاگردانشان»همان اتفاقی که در نوروز ۹۲ رخ داد.

هیچ نظری موجود نیست: