۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

فیلم مبادله اجساد 65 ایرانی و افغانی کشته شده در سوریه

به گزارش العربيه اجساد 65 نفر از كشته شدگان سپاه پاسداران و افغانهاى عضو گردان فاطميون پس از چند هفته رايزنی ميان مقامات سپاه پاسداران رژيم اسد از يك سو و ارتش آزاد در استان درعا در جنوب سوريه از سوى ديگر، مقابل آزادى 24 اسير تحويل داده شدند
در اين تبادل صورت گرفته اجساد كشته شدگان ايرانى وافغانى با 11 زن و 13 مرد اسیر در زندان‌های حكومت سوريه مبادله شدند.
اين نظاميان در تاریخ 21 آوریل 2015 طى عمليات گسترده نیروهای سپاه پاسداران و گردان «فاطميون» به همراه ارتش رژيم اسد عليه مناطق تحت کنترل ارتش آزاد در حومه شهر بصر الحرير، ومنطقه اللجاه در شرق استان درعا كشته شدند.
در اين عمليات تقریبا تمامی افراد حاضر در عملیات، كشته شده و اجساد آن‌ها در دست مخالفين مسلح سوري باقي ماند. پس از آن ارتش آزاد در چند نوبت اعلام کرده بود که حاضر است این اجساد را با زنان زندانی مبادله کند.
در ميان كشته شدگان جنازه هاى تعدادى از سرداران ارشد سپاه از جمله هادي كجباف، حسين بادپا، سیدجلال جبیب الله پور و روزبه هليسائي به همراه افغان‌های تیپ فاطمیون تحويل حكومت ايران داده خواهند شد.
هنوز سرنوشت 4 افغان اسیر زنده دیگر (حيدر محمدي، سخي ميرالله قلي، عنايت حسيني و عباس وفايي) كه در میان مبادله‌شدگان نیستند، مشخص نيست و به نظر میرسد طبق معمول ، افغان‌های زنده‌ اسیر شامل مذاکرات آزادسازی نشده‌اند. اين مبادله ميان تيپ عمود حوران كه زيرشاخه ارتش آزاد در جبهه جنوب مى باشد و تيپ 112 ارتش سوريه انجام شده است.
از سوى ديگر رسانه هاى ايران از مراسم تشييع «علیرضا نوروزی» از كشته شدگان درگيريهاى اخير در سوريه خبر داده اند.
بنا به گزارش سايت «دفاع پرس» وابسته به نيروهاى مسلح ايران جنازه نوزرزى ديروز پنجشنبه ساعت 16 از میدان آزادگان سرآسیاب تا سرخیابان سرآسیاب تشییع و سپس از مسجد جامع ملارد تا گلزار شهدای این شهر تشییع ودفن شد.
در اين راستا یادواره موسوم به «شهدای مدافع حرم» براى تجیل از 200 تن از كشته شدگان ايرانى وافغانى در جنگ سوريه ديروز پنج شنبه شب در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیماى ايران، در این مراسم که آیت الله نوری همدانی، علما ، نمایندگان بیوت مراجع، نمایندگان مردم قم در مجلس ايران ، مسئولان استان، طلاب ، فضلا و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند از اين 200 كشته شده در سوريه تجليل شد.

سردار قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه «شهدای مدافع حرم ، جایگاه و عظمت والایی دارند» افزود: «این شهدای والامقام، خارج از محدوده جغرافیایی در دفاع از ارزشهای اسلامی پای در میدان مبارزه گذاشتند و با ایثار و از خودگذشتگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند».

هیچ نظری موجود نیست: