۱۳۹۴ تیر ۱۶, سه‌شنبه

پیرترین زندانی عقیدتی ایران؛ سپری کردن هفتمین سال زندان بدون حق مرخصی

Jamaloddin-Khanjani-saham-newsپیرترین زندانی عقیدتی در جمهوری اسلامی ایران هم اکنون وارد هفتمین سال زندان خود می‌شود، این در حالی‌است که وی در این مدت طولانی به مرخصی نیامده و در حال گذراندن حکم ۲۰ ساله محکومیت خود است.
جمال‌الدین خانجانی که در اردیبهشت‌ماه سال ۸۷ به همراه شش نفر دیگر از دوستان خود بازداشت شد و حکم ۲۰ ساله از قاضی صلواتی دریافت کرد، هم اکنون به عنوان پیرترین زندانی عقیدتی جمهوری اسلامی در زندان رجایی‌شهر به سر می برد.
همسر خانجانی زمانی که وی در زندان بود، از دنیا رفت، اما وی اجازه مرخصی و حضور در مراسم همسرش را نیافت. حالا چهار سال است که این زندانی عقیدتی، سالگرد درگذشت همسرش را در زندان برگزار می‌کند.
گفتنی است در سال ۱۳۸۸ نیز دو نوه این زندانی ۸۲ ساله بازداشت شدند که یکی از آن‌ها دو سال در بند زنان زندان اوین بود و دیگری در حال گذراندن سال آخر چهار سال محکومیت خود در زندان رجایی‌شهر است. این در حالی‌است که در سال گذشته نیز برای مدتی تنها جمال‌الدین خانجانی مدتی در زندان اوین بود. خانجانی شاید یکی از افرادی باشد که به همراه پسر و نوه‌هایش به صورت خانوادگی حکم زندان دریافت کرده‌اند.
جمال‌الدین خانجانی از سال ۶۴ تاکنون درهیات مدیره جامعه بهائیان ایران عضویت داشته است. او در دهه ۶۰ نیز برای چند سالی در زندان بود و سرانجام در سال ۶۷ از زندان آزاد شد.
خانجانی در مدت هشت سالی که در زندان است، امکان رفتن به مرخصی را نداشته و با سختی توانسته نظر مساعد مقامات قضایی را برای درمان بیماری‌های خود در بیمارستان، جلب کند.

هیچ نظری موجود نیست: