۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه



۲۵.۰۲.۱۳۹۲

فروش طلا به ایران از دهم تیرماه ممنوع می شود

مقام های ارشد وزارتخانه های خزانه داری و امور خارجه آمریکا طی سخنان خود در کنگره آمریکا درخصوص ایران، به اثرات عمیق تحریم های اقتصادی علیه ایران بر ارزش ریال و وضعیت اقتصادی آن کشور اشاره کردند.

دیوید کوهن، معاون اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا، طی سخنان خود در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گام بعدی اعمال تحریم های شدیدتر اقتصادی علیه ایران را تشدید فشار بر ارزش ریال خواند، و افزود که این گام شامل ممانعت از فروش طلا به دولت و شهروندان ایرانی نیز می شود.

کوهن به تمایل شدید ایرانیان به خرید طلا برای صیانت از ثروت خود اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این نشانی از سقوط  بیشتر ارزش ریال و موثر بودن تحریم های اقتصادی علیه ایران است.

آقای کوهن اضافه کرد که از روز اول ژوئیه (یک ماه و نیم دیگر)، مطابق قانون تازه آمریکا پیرامون تحریم ایران، واشنگتن به هیچ یک از کشورهایی که با آنها رابطه دارد، اجازه نخواهد داد به دولت یا شهروندان ایران طلا بفروشد، و این شامل فروشندگان طلا در ترکیه و امارات متحده عربی نیز می شود.

وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا نیز طی سخنان خود در سنای آمریکا به ادامه کوشش آمریکا برای مسدود کردن صادرات نفت ایران و اثرگذار بودن این اقدام اشاره کرد.

خانم شرمن اضافه کرد که چین، هند، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، و تایوان میزان قابل توجهی از واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده اند.

معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود در کمیته روابط خارجی سنا افزود که دولت آمریکا به اعمال فشار بر این کشورها برای کاهش بیشتر خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

http://ir.voanews.com/c

هیچ نظری موجود نیست: