۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

پرچم دولت اسلامی، عکس از آرشیو
به گزارش خبرگزاری رویترز "دولت اسلامی" روز پنجشنبه (۱۲ فوریه / ۲۳ بهمن) به شهر بغدادی در استان انبار که در غرب عراق واقع است، حمله کرده و بخش اعظم این شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.
رویترز این خبر را به نقل از ناجی ارک، یکی از مقامات محلی شهر البغدادی منتشر کرده که این خبرگزاری را در گفت‌وگویی تلفنی در جریان تحولات این شهر قرار داده است.
در نزدیکی این شهر یک پایگاه هوایی ارتش عراق قرار دارد که در آن حدود ۳۲۰ تفنگدار دریایی ایالات متحده آمریکا مستقر و به آموزش نیروهای عراقی مشغول هستند.
رویترز همچنین با استناد به منابع امنیتی عراق گزارش داد که ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" در تلاش حمله به این پایگاه بوده‌اند، اما نیروهای عراقی موفق به دفع حملات و عقب راندن آنها شده‌اند.

گروه تروریستی "دولت اسلامی" از تابستان گذشته حملاتی گسترده را در عراق و سوریه آغاز کرده و در حال حاضر نیز بخش‌های زیادی از استان انبار در عراق را تحت کنترل خود دارد.
نگرانی از گسترش فعالیت‌های "دولت اسلامی"
در این میان وزارت دفاع ایالات متحده از خطر گسترش فعالیت‌های "دولت اسلامی" در افغانستان و پاکستان ابراز نگرانی کرده است.
یکی از سخنگویان پنتاگون روز پنجشنبه (۱۲ فوریه) در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تصریح کرد: «گسترش "دولت اسلامی" در منطقه بسیار نگران‌کننده است».
وی افزود: «ما همچنان به اهداف خود پایبند خواهیم ماند و اجازه نخواهیم داد افغانستان و پاکستان به پناهگاه تندروهای خشنونت‌گرایی بدل شود که از آنجا آمریکا و هم‌پیمانان آن را مورد حمله قرار می‌دهند».
جان کیربی، یکی دیگر از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه (۱۰ فوریه / ۲۱ بهمن) از رشد ناچیز حضور "دولت اسلامی" در پاکستان و افغانستان سخن گفته بود. او عنوان کرده بود که وضعیت کنونی را نمی‌توان تهدیدآمیز دانست.
در حال حاضر ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند. ارتش ایالات متحده اما قصد دارد که شمار آنان را تا پایان سال جاری به ۵ هزار نفر برسانند. طبق برنامه‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا شمار سربازان آمریکایی در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به یک هزار نفر خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست: