۱۳۹۳ شهریور ۱, شنبه

فرصت طلبی رژیم منحوس برای مصادره مراسم تشییع جنازه شاعری بزرگ
ایرج شكری


رژیم آزادی کش و شب پرست آخوندی که چیزی از فشار و اختناق علیه نویسندگان ایران کم نکرده و حتی حکم ممنوعیت تشکیل جلسه در خانه اعضا برای  کانون نویسندگان ایران  را صادر می کند*، حالا با فشار بر فرزندان سیمین بهبهانی و با بکار گرفتن بعضی از فرصت طلبان، برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری او را در واقع به نفع خود مصادره کرده است و این مراسم، برخلاف خواست سیمین بهبهانی، قرار شده روز جمعه۳۱ مرداد از برابر تالار رودکی برگزار شود. اگر چه از سوی فرزندانش گفته شده است که برگزار کننده مراسم فرزندان او هستند، اما فریبرز رئیس دانا در مطلبی در فیس بوک خود که سایت گویا آن را درج کرده است، این مراسم را دولتی دانسته و تاکید کرده است در آن مراسم شرکت نخواهد کرد. رئیس دانا در این نوشته خود که سیمین بهبهانی را مخاطب قرار داده، از جمله نوشته است:« سيمين عزيزم. بدرود. با تو در جائی که ديگران هم هستند بدرود می‌گويم. اين بار نمی‌توانم پنهان با تو درد دل کنم.
امروز ساعت ۷ بامداد (۳۰ مرداد۱۳۹۲) با تو حرف آخرم را می‌زنم . کوتاه اما گويا . تو که زبان مرا خوب می‌دانی.اين کرکس‌ها که‌اند که در تدارک رهسپاری تو به بهشت شاعران هر روز خودشان را داخل معرکه می‌کردند و در گوش فرزندانت وزوز می‌کردند و از سوی دو وزارت پيام می‌آوردند و در رسانه‌ها هم ظاهر می‌شدند تا همزادی نام تو و کانون نويسندگان را بزدايند. تو که اين ارقه‌های وابسته به قدرت و مواجب‌بگير و مبتلا به عادات ضد بشری و جبان‌های خودفروخته را می‌شناسی و ده‌ها بار، پيش من دستکم دل شکسته‌ات را از اين آدم‌ها فرياد زده‌ای. آن‌ها آمدند و کار خودشان را کردند و متاسفانه زور ما نرسيد که به فرزندانت يادآور شويم شأن پُرکرامت و آزاده و مستقل تو را»**. در همین زمینه رادیو فراد گفتگویی با فریبرز رئیس دانا انجام داده است که لینک آن در زیر آمده است.
سیمین بهبهانی شاعر مردم و شاعر آرزوهای مردم و شاعر ایراندوست و ارتجاع ستیز بود و به خاطر همین صدایی و پیامی در درگذشت او از مقاماتی که مزوّرانه تظاهر به فرهنگ دوستی می کنند شنیده نشد. امثال آخوند خاتمی البته در تجلیل و بزرگداشت جلاد خونریز منفوری مثل سید اسدالله لاجوردی، بدون تاخیر در ستایش از خدمات او برای اسلام ونظام پیام می فرستند، یا اگر یک شیخ پشم الدینی در گوشه ی انزوای خود، ریق رحمت را سرکشید و به دیار باقی شتافت، در انتشار پیام تسلیت تاخیر نمی کنند و اینها در رادیو تلویزیون هم اعلام می شود، اما سیمین بهبهانی و شاملو و نویسندگان و خادمان فرهنگ و هنر این سرزمین برای رژیمی که دستگاه اطلاعاتی اش در طرحهای مختلفی کمر به قتل و نابودی آنها بست، طبعا هرکدام به درجاتی دشمن حساب می شوند و به خاطر همین نه از «مقام معظم رهبر» که خیلی هم «شعر دوست» تشریف دارند و جمع شاعران در بیت مبارک تشکیل می دهند،- شاعران ریش پشمی و شاعران چادر مشگی-، و دیگر مقامات «فرهنگ دوست» رژیم آخوندی نمی توان انتظار تجلیل و ستایش از کسانی را دید، که با شعرها و نوشته هاشان، زبان اعتراض مردم علیه رژیم مردم ستیز بوده اند. اما با این همه مزوّرانه و با فرصت طلبی سعی می کنند به شکلهای مختلف در مواردی خود را همراه و در کنار مردم نشان بدهند و از محبوبیت فرهنگسازان در نزد مردم، سوء استفاده کنند. تردیدی نیست که گروه کثیری به بدرقه شاعر محبوشان در مراسمی که رژیم اجازه و امکان برگزاری آن را داده خواهند رفت (و رفتند) و این البته نشانه کاهش فاصله و تضاد، مردم با رژیم نیست .
۳۱ مرداد ۱۳۹۳- ۲۲ اوت ۲۰۱۴


هیچ نظری موجود نیست: