۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

حقوق بشر

شکنجه وحشیانه و محکومیت سنگین یکی از هموطنان بلوچ
زندانی سیاسی عباس بادفر آذرماه 1388 در بلوچستان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل می گردد . او چندین ماه در سلولهای انفرادی در بند مخوف 209 زندان اوین تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرد. بدلیل بی نام و نشان بودن این زندانی سیاسی با شیوه های وحشیانه مورد شکنجه قرار گرفته است و مدت طولانی را در سلولهای انفرادی بسر برده است. او همچنین چندین بارتوسط شکنجه گران (بازجویان) تهدید به قتل و اعدام شده است.
آقای بادفر اخیرا از زندان اوین به بند 6 زندان گوهردشت تبعید شده است. او بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود مورد محاکمه قرار گرفته است و بر مبنای اتهام محاربه وداشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق محاکمه و به 10 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.
علیرغم گذشت مدت طولانی از شکنجه های وحشیانه ولی هنوز از آثار شکنجه های جسمی رنجی می برد.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه هشتم خرداد 1389
زندانیان سیاسی بند 6 زندان گوهردشت یورش و حشیانه به آقای بداقی را محکوم می کنند
پیرو روند رو به رشد شکنجه زندانیان رجائی شهر ،سه تن از ماموران این زندان به اسامی شیخ،عقوائی ،قاسم محمدی در ساعت 07:00 صبح روز جاری شنبه 8 خرداد 89 با ورود به سالن دارقرآن بند 6 زندان رجائی شهر ،یکی از فرزندان سرافزاز ملت ایران معلم دلسوز و زندانی سیاسی آقای رسول بداقی را بدون هرگونه دلیل و علتی مورد شدیدترین حملات و شکنجه های جسمی و انواع ضرب و شتم و فحاشی قرار دادند .
بنحوی که از چند ناحیه مجروح و آثار آن برسر و صورت و دست و پای وی مشهود است .همچنین دستهای وی را با دستبند به میله های درب کریدور اصلی بسته و با مشت و لگد او را مورد ضرب و جرح قرار دادند و این امر در مقابل چشم زندانیان دیگر اتفاق افتاده و همه بر آن گواهی میدهند .
این اقدام غیر انسانی مورد اعتراض شدید زندانیان واقع گردید. جای تاسف است در حالی که مسئولین کشور همواره شعار حقوق بشر سر می دهند و خود را مظهر رعایت آن میدانند چنین رفتارهای غیر انسانی با زندانیان ،آن هم در بند به اصطلاح دارقرآن انجام می پذیرد .
ما ضمن محکوم نمودن این قبیل رفتارها ی خشونت آمیز ،توجه سازمانها و فعالان حقوق بشری و تمامی انسانهای غیور را بدین نکته جلب نموده و توجه آنها را به فقدان هر گونه تامین جانی زندانیان سیاسی معطوف می داریم.
ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه هشتم خرداد 1389



یورش و ضرب وجرح وحشیانه معلم زندانی رسول بداقی در زندان گوهردشت کرج
روز شنبه 8 خرداد ماه حوالی ساعت 07:00 صبح زندانی سیاسی رسول بداقی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران بدون هیچ دلیلی مورد یورش وحشیانه 3 پاسدار بند قرار گرفت و بشدت مورد ضرب وشتم و اهانت آنها قرار گرفت.
پاسداربندی به نام قاسم محمدی بدون هیچ دلیلی شروع به فحاشی به آقای بداقی نمود که مورد اعتراض وی قرار گرفت. در این هنگام همراه با افسر پاسدار شیخ و پاسداربند عقوائی بصورت وحشیانه ای بسوی آقای بداقی حمله ور شدند و او را آماج مشت و لگدهای خود که بر سرو صورت و نقاط حساس بدن او فرود می آوردند.آنها همچنین به آقای بداقی و خانواده اش فحش های اخلاقی و بسیار زننده می دادند. پاسدار بند قاسم محمدی در حین ضرب و شتم عربده می کشید و خطاب به آقای بداقی می گفت: تو منافی،تو وطن فروشی ،تو باید محاکمه بشی و تو باید اعدام بشی.
آنها سپس آقای بداقی را با دستبند به میله های کریدور بستند و به ضرب وجرح و توهینهای اخلاقی علیه او ادامه دادند او از ناحیه دندان و سر وصورت دچار صدماتی گردیده است.
وقتی که سایر زندانیان سیاسی از عمل وحشیانه و غیر انسانی آنها مطلع شدند دخالت کردن که از ضرب و شتم واهانت پاسدار بندها جلوگیری کنند آنها هم مورد ضرب و شتم واهانت قرار گرفتند که از جمله آنها آقای دکتر احمد زیادی آبادی بود که مورد ضرب وشتم واهانت پاسداربندها قرار گرفت.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه هشتم خرداد 1389ساعت


با یورش مامورین، پدر و عضو سوم خانواده دستگیر و به زندان اوین منتقل شد
آقای جوشن در جریان جنگ در معرض حمله گاز شیمیایی قرار گرفت و دچار صدمات جبران ناپذیر شد و سلامتی خودش را تا حد زیادی از دست دادو همچنین پای چپ او در اثر اثابت ترکش دچار آسیب جدی گردید.
در حال حاضر دو عضو دیگر این خانواده در زندان گوهردشت کرج زندانی هستند که بیش از 2 ماه است از داشتن ملاقات و هرگونه تماس با خانوادشان محروم هستند و در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بسر می برند. خانم زهرا اسدپور گرجی همسر و فرزندش رضا جوشن که در آذرماه 88 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان بدلیل شرکت در اعتراضات گسترده مردم دستگیر شده بودند. در دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس دادگاه انقلاب محاکمه شدند. آنها به 1 سال زندان و تبعید به زندان زنجان و 5 سال تبعید به روستای قیلیار زنجان محکوم شدند.
خانم زهرا اسد پور گرجی پیش از این به دلیل دیدار خانوادگی با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر و به 16 ماه زندان محکوم شده بود که بعد از پایان محکومیتش آزاد شد.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه هفتم خرداد 1389ساعت

در آستانه سالگرد قیام مردم ایران 5 زندانی در زندان رشت به دار آویخته شدند
روز دوشنبه 3 خرداد ماه حوالی ساعت 05:00 پنج زندانی در پشت بهداری زندان رشت به دار آویخته شدند . یکی از اعدام شدگان روز دوشنبه زن و 4 نفر دیگر مرد می باشد.هنوز از هویت و علت اعدام شدگان خبری در دست نیست. خبر اعدام این 5 نفر در سطح شهر رشت بین مردم انتشار یافته است.
علیرغم اینکه چند روز از اعدام این پنج نفر می گذرد ولی هنوز قوه قضائیه و رسانه های حکومتی سکوت را پیشه کرده اند و از انتشار خبر اعدام این 5 نفر خوداری می کنند.
به نظر می آید که قوه قضائیه بدلیل خشم مردم ایران و اعتراضات گسترده جهانی نسبت به اعدام ها که هدف از آن ایجاد جو رعب و وحشت در آستانه سالگرد قیام مردم ایران شیوه اعدام مخفیانه را در پیش گرفته اند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه پنجم خرداد 1389ساعت

جنایات هولناکی که در سلولهای انفرادی (سگدونی) علیه زندانیان روی میدهد
یکی از ده ها زندانی که دچار چنین شرایط هولناکی در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی شده است آقای بهرام تصویری 30 ساله و 6 سال است که در زندان در حالت بلاتکلیف بسر می برد. او در حدود 6 هفته پیش به دلیل اعتراض به توهینهای خانوادگی پاسداربندی بنام یوسفی برای 5 روز به سلول انفرادی منتقل می شود.آقای تصویری از آنها می خواهد که به او اجازه بدهند که با خانواده اش تماس بگیرد.اما آنها به او اجازه تماس با خانواده اش نمی دهند . حسن آخریان با خانواده این زندانی تماس می گیرد و به مادر آقای تصویری اطلاع میدهد که فرزندش فوت کرده است و جسد او در بیمارستان است و می تواند جسد او را تحویل بگیرید.مادرآقای تصویری وقتی این خبر را می شنود دچار سکته قلبی می شود و به بیمارستان انتقال می یابد.حسن آخریان بعد از اینکه متوجه می شود که مادر آقای تصویری دچار سکته قلبی شده است و در بیمارستا بستری می باشد به بهرام تصویری خبر سکته و بستری شدن ماردش را می دهد. آقای تصویر خواهان تماس با خانواده می شود و از طرفی 5 روز سلول انفرادی او پایان یافته و به روز هفتم کشیده شده است اما از خارج کردن او از سلول انفرادی خوداری می کنند.او خواستار ملاقات با رئیس زندان می شود ولی به حرفهای او گوش فرا داده نمی شود. تا اینکه برای پایان دادن به شرایط سخت و طاقت فرسا اقدام به خودسوزی می کند.پاسداربندها به سلول او یورش می برند به چشمانش گاز فلفل و اشک آور می زنند و با باتون به سر و صورت او می کوبند .
زندانی بهرام تصویری بابدنی سوخته به سلولی که محل شکنجه زندانیان است برده می شود و به او دست بند،پابند و چشم بند می زنند و برای مدت طولانی اورا با باتون شکنجه می کنند در اثر این شکنجه ها دست و پای او را شکستند و سپس لباسهای او را از تنش خارج کردند. افسر کشیک فردی بنام میرزا آقایی و دو پاسداربند به نام های یوسفی و شیرخوانی باتون را به او استعمال می کنند. این زندانی بی دفاع در اثر این شکنجه بیهوش می شود و با ریختن آب بر روی او،وی را دوباره بهوش می آورند و شکنجه جنسی دوبار تکرار می شود.تمامی این شکنجه ها با حضور و شرکت حسن آخریان رئیس بند 1 صورت می گیرد.
سپس زندانی بهرام تصویری به سلول انفرادی بازگردانده می شود.او را عریان می کنند و بدون داشتن پتو و یا هر پوشش دیگری بر روی کف سیمانی سلول رها می کنند و هر از چند گاهی کف سلول آب می ریزند.این زندانی بی دفاع در حالی که پاها و دستانش شکسته شده بود و بدنش مجروح و خونین بود به مدت یک ماه در آن شرایط به حال خود رها شده بود .شکستگی پای او دچار عفونت می شود و او به اغما فرو می رود و ناچارا وی را به بهداری زندان منتقل می کنند. بهداری زندان از تحویل گرفتن او برای مدتی خوداری می کند چونکه در آستانه مرگ قرار داشت و نمی خواست مسئولیت او را بپذیرد. نهایتا فردی بنام دکتر رضوی او را بستری می کند و پس از بهوش آمدن به آنها می گوید باید تحت عمل جراحی فوری قرار گیرد ولی حسن آخریان با عمل جراحی وی مخالفت می کند و او را به سلولهای انفرادی بازمی گرداند که با فشار پزشکان بهداری او بعد از دو روز تحت عمل جراحی قرار می گیرد.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه چهارم خرداد 1389ساعت

اعتراضات گسترده جوانان بعد مسابقه فوتبال با شعار فوتبال بهونه میشه خرداد قیامت میشه
دوشنبه غروب 3 خرداد ماه حوالی ساعت 21:15 تماشاگران مسابقه فوتبال هنگام خروج از استادیوم ورزشی آزادی اقدام به سر دادن شعارهای ضد دولتی نمودند.جوانان در حین خروج از ضلع شرقی استادیوم شعارهایی مانند، خس و خاشاک تویی / دشمن این خاک تویی/ فوتبال بهونه میشه خرداد قیامت میشه / همچنین مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر سر دادند.
همچنین جوانانی که سوار بر اتوبوس های شرکت واحد بودند در طی مسیر اقدام به سر دادن شعار نمودند. همزمان با شعار دادن جوانها خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات جوانان همراهی می کردند.این اعتراضات تا ساعت 10:30 ادامه داشت.
گزارشات تایید نشده ای حاکی از آ است که تعدادی از جوانان دستگیر و به داخل استادیوم ورزشی منتقل شدند.
از طرفی دیگر از ساعت 15:00 نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، نیروی انتظامی و لباس شخصیها بصورت گسترده در درون و بیرون استادیوم مستقر شده بودند. افراد ویژه سپاه پاسداران ( لباس شخصیها) و اطلاعاتیها با در دست داشتن دوربین های فیلم برداری از جوانان برای ایجاد رعب و وحشت فیلم می گرفتند. بیش از چهل خودروی نیروی انتظامی و خودروهای خاص دستگیری در آنجا مستقر بودند.
نیروهای سرکوبگر با جوانان موتورسوار برخورد وحشیانه ای داشتند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه چهارم خرداد 1389ساعت 0:2

بیش از 100 روز بلاتکلیفی فعال دانشجویی علی اعجمی
علی اعجمی دانشجوی حقوق دانشگاه تهران در تاریخ 20 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان در سبزوار دستگیر و پس از مدتی به بند 209 زندان اوین منتقل شد و بیش از 100 روز را در آنجا که اکثرا در سلولهای انفرادی بود بسر برد.
آقای اعجمی در طی مدت بازداشتش در بند 209 زندان اوین مورد بازجویی طولانی و در حین بازجویی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین در حین بازجویی او مورد توهین و تحقیر قرار دادند.این فعال دانشجویی را تحت فشارهای طاقت فرسا قرار دادند تا به اتهاماتی که بازجویان به او نسبت داده بودند اعتراف کند.او سه روز پیش از بند 209 به بند 350 زندان اوین منتقل شد
بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او در طی مدت بازداشت در بند 209 از داشتن هرگونه ارتباطی با خانواده اش محروم بود و خانواده او هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی نداشتند.
پیگیریهای خانواده اعجمی علیرغم اینکه ساکن شهرستان بودند و برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان باید مسافتها راه طولانی و هزینه های زیادی را متحمل می شدند. ولی دادستانی تهران، دادگاه انقلاب و زندان اوین از دادن ملاقات و پاسخ به این خانواده خوداری می کردند.
فعال دانشجویی علی اعجمی همچنان از داشتن وکیل محروم است و در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه سوم خرداد 1389ساعت
تقاضای مفلوکانه دادستان تهران و قاضی کشیک زندان اوین از زندانیان سیاسی برای نوشتن توبه نامه
روز یکشنبه 2 خرداد ماه در حدود 100 نفر از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین را به نزد عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در زندان اوین برده شدند و او طی سخنرانی از موضع ضعف و ناتوانی از زندانیان سیاسی خواست در قبال نوشتن توبه نامه آنها را آزاد خواهند کرد. همچنین دیشب 100 نفر دیگر از زندانیان سیاسی را نزد قاضی کشیک زندان اوین برده شدند و همین درخواست بیشرمانه را از زندانیان سیاسی کردند که با جواب رد اکثریت زندانیان سیاسی مواجه شد.
این اقدام بیشرمانه و غیر انسانی و توهین آمیز علیه زندانیان سیاسی بی گناه که تنها دلیل در اسارت بودنشان اعتراض به استبداد خونین و وحشی حاکم بر کشور است صورت می گیرد. زندانیان سیاسی نسبت به این در خواست وقیحانه جواب رد دادند و خواستار آزادی بی قید وشرط خود شدند.آنها همچنین به خانواده های خود تاکید کردند که از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد.
اعمال توهین آمیز و وقیحانه قوه قضائیه که آلت دست بازجویان و زارت اطلاعات است و در صدور احکام ضد بشری اعدام و حبس های سنگین رکوردار جهان است. عباس جعفری دولت آبادی علنان اعلام میدارد که تنها با تقاضای عفو از علی خامنه ای ولی فقیه می توان جلوی اعدام زندانیان سیاسی را گرفت. اظهارات عباس جعفری دولت آبادی دلیل قاطعی است بر اینکه شخص علی خامنه ای است که تصمیم به صدور واجرای احکام اعدام را می گیرد و قوه قضائیه مجری آنها است. همچنین صادق لاریجانی رئیس منصوب قوۀ قضائیه توسط علی خامنه ای در روزهای اخیر با اظهارات ضمنی خود تاکید کرد که دستگیریها با تایید و نظر خود خامنه ای صورت می گیرد.
از طرفی دیگر ترس از اعتراضات گسترده مردم در خرداد ماه سعی دارند که زندانها را برای دستگیری های خودسرانه و گسترده خود آماده سازند و هدف از تقاضای مایوسانه از زندانیان سیاسی که از روحیه ای بالا برخودار هستند سعی دارند که آن را در بوق و کرنای تبلیغاتی خود نمایند تا شاید مردم را از حقوق قانونی و مشروع خود که در راس آن آزادی است را باز دارند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه سوم خرداد 1389ساعت 15:0 توسط

شکنجه وحشیانه یک زندانی که مبتلا به ناراحتی حاد روحی است
زندانی مهدی عابدینی نژاد 25 ساله به دلیل ناراحتی حاد روحی که می بایست در بیمارستان روانی بستری شود ولی در زندان نگهداری می شود.این زندانی بر اعمال ورفتار خود کنترلی ندارو از طرفی مهربان و بی آزار است.
روز یکشنبه اول خرداد ماه به دلیل شرایط حاد روحی و عدم توانایی کنترل بر کردارش اقدام به در آوردن لباسهایش نمود.فردی بنام شکری رئیس بند 6 زندان گوهردشت کرج اورا به زیر 8 برد و همراه با افسر نگهبان پاسدار شیخی و پاسدار بندی بنام عقوایی با کابل،میله فلزی و باتون برای مدت طولانی او را تحت شکنجه شدید جسمی قرار دادند.این شکنجه ها به حدی شدید بود که همبندیان او از شنیدن زجه ها و فریادهای کمک وی سخت ناراحت خشمگین بودند.هنگامی که زندانی عابدینی نژاد را به سلول خود بازگرداندند قادر به راه رفتن نبود و با کمک سایر زندانیان حرکت می کرد.تن این زندانی بی دفاع زخمی،خونین و کبود بود و از درد قادر به نشستن دراز کشیدن نبود.
علیرغم شرایط حاد جسمی و خونریزی، او را به بهداری زندان منتقل نکردند و با آن شرایط در سلولش رها کردند.
زندان گوهردشت کرج که یکی از زندانهای قرون وسطائی است زندانیان بی دفاع بطور مستمر و با شیوه های مختلف تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند.شکنجه زندانیان امری روزمره شده است و در آستانه خرداد ماه شکنجه و اذیت وآزار زندانیان بی دفاع ابعاد گسترده ای به خود گرفته است.
ادامه مطلب

هیچ نظری موجود نیست: