۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

جسد فرزاد كمانگر هنوز در سردخانه کهریزک است


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۳/۵



شهيد سرفراز فرزاد كمانگر

سحرگاه روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه پنج زندانى سیاسى یعنى شیرین علم هولى، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلى، على حیدریان و مهدى اسلامیان در زندان اوین به دار آویخته شدند.
رهانا:در اعتراض به این اعدام ها بلافاصله در شهرهاى اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا تظاهرات و مراسم یادمان برپا شد که در اکثر آنها یکى از خواسته هاى خانواده هاى اعدام شدگان یعنى تحویل اجساد این پنج تن مطرح شد؛ خواسته اى که تاکنون از سوى دستگاه هاى مسئول جمهورى اسلامى بى پاسخ مانده است.
به گزارش رادیو فردا،از سویى عدم تحویل اجساد این پنج زندانى سیاسى به خانواده هایشان شایعاتى را هم دامن زده است.برخى معتقدند جنازه این افراد در گورستان موسوم به «کافران» به خاک سپرده شده که بعداً به خانواده هایشان اطلاع داده خواهد شد و بعضى مانند طوبى کمانگر، دخترعموى فرزاد کمانگر، می گویند که اجساد همچنان در سردخانه کهریزک نگهدارى مى شود.
طوبى کمانگر در این باره به رادیو فردا مى گوید: جنازه هر پنج نفر هنوز در سردخانه کهریزک است. به رغم تمام تلاش هایى که مادر فرزاد کمانگر انجام داده، هنوز موفق نشده اند جنازه ها را حتى براى یک لحظه ببینند و مادران از بچه هایشان خداحافظى کنند.
وی می افزاید: رژیم جمهورى اسلامى از این موضوع وحشت دارد که اگر جنازه ها به کردستان برگردد با اعتراضات و تظاهرات بزرگى همراه شود چون بعد از شنیدن اعدام این پنج عزیز در کردستان اعتصاب انجام شد. البته ممکن است این بچه ها را آن قدر شکنجه کرده باشند که جرأت نمى کنند براى یک لحظه به خانواده هایشان نشان دهند. فرزاد کمانگر وقتى در زندان کرمانشاه بود تمام بدنش را له کرده بودند و شیرین علم هولى شش ماه تمام با وحشیانه ترین شیوه شکنجه شد.
دختر عموى فرزاد کمانگر که در آلمان زندگى مى کند به رادیو فردا مى گوید: در سه دهه اخیر به این سو ۱۹ تن از خویشاوندانش با نام خانوادگى کمانگر به دلیل فعالیت هاى سیاسى از سوى جمهورى اسلامى ایران کشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: