۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

آقای سارکوزی حالم از تو و دولت فرانسه به هم میخوره

آقای سارکوزی حالم از تو و دولت فرانسه به هم میخوره / مروری بر کل ماجرا

آقای سارکوزی چطور میتوان باور کرد علی وکیلی راد خیلی‌ اتفاقی چند روز بعد از کلوتید رایس آزاد شد. من فکر می‌کردم این معامله‌های کثیف فقط تو فیلم های جنایی بین دولت‌ها اتفاق می‌افته ولی‌ حالا میبینم شما که خیلی‌ هم مدعی اصول انسانی‌ هستید تو روز روشن و خیلی‌ واضح این کار رو انجام دادید.

سپتامبر ۲۰۰۹ (۱ مهر ۸۸) : {رییس جمهور ایران به نحوی به شما پیشنهاد یک معامله را داده است که کلوتید رایس را به پاریس بازگردانند و در ازای آن یک زندانی در فرانسه که به جرم قتل شاهپور بختیار محکومیت خود را طی میکند به ایران بازگردانید. آیا شما چنین معامله‌ای را می پذیرد؟ نیکولا سارکوزی: هیچ معامله‌ای صورت نخواهد گرفت. این دروغ است. یعنی شما تصور میکنید من آدمی هستم که قاتل شاهپور بختیار را با یک دانشجوی جوان فرانسوی مبادله کنم؟ که تنها جرمش اینست که به زبان فارسی حرف می زند؟ } کلوتید رایس هدف مبادله با علی وکیلی راد بود که مسول قتل نخست وزیر ایران شاهپور بختیار بوده است و از سال ۱۹۸۰ در زندان فرانسه است . چناچه دادگاه تصمیم بگیرد، علی وکیلی راد این سه شنبه میتواند آزاد شود. همچنین بر حسب تصادف!، آزادی کلوتید رایس چند روز بعد از آزادی مجید کاکاوند مهندس ایرانی که به درخواست آمریکایی‌ها بازداشت شده بود صورت گرفته است. (لینک فیلم مربوط به سخنان سارکوزی)


———————————————–


هیچ نظری موجود نیست: