۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

درگیری جوانان با نیروهای سرکوبگر در میدان انقلاب


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" درگیری بین جوانان و نیروهای سرکوبگر در میدان انقلاب و دستگیری تعدادی از آنها توسط نیروهای که تحت عنوان طرح سرکوبگرانه بدحجابی برای جوانان و مردم ایجاد مزاحمت می کنند.
روز پنجشنبه 20 خرداد ماه حوالی ساعت 14:40 در میدان انقلاب نیروهای سرکوبگر به بهانه بد حجابی اقدام به برخورد های شدید و وحشیانه با جوانان دختر و پسر عابر نمودند.در این هنگام یکی از دختران جوان توسط نیروهای سرکوبگر متوقف شد واقدام به ضرب و شتم و توهین او نمودند. این دختر جوان بشدت مقاومت می کرد و از خود دفاع می کرد. این مسئله باعث شد تا تعداد زیادی از مردم به حمایت از این دختر جوان برخیزند و تلاش کنند تا او را از دستان نیروهای سرکوبگر رها نمایند.ولی نیروهای سرکوبگر از رها کردند این دختر جوان خوداری می کردند و قصد دستگیر کردن او را داشتند.
همزمان تعداد زیادی از خودروها که در ترافیک ایستاده بودند در اعتراض به عمل وحشیانه و غیر انسانی نیروهای سرکوبگر اقدام به بصدا در آوردن بوق ماشینهای خود نمودند.
نیروهای سرکوبگر که با خشم و مقاومت گسترده مردم مواجه شده بودند کلافه و سرگردان بودند و تقاضای نیرو کمکی بیشتر به منطقه می کردند. بعد از مدتی نیروهای سرکوبگر موتورسوار وارد صحنه شدند که به درگیری و جنگ و گریز با جوانان پرداختند. نیروهای سرکوبگر برای ایجاد جو رعب و وحشت با هرکسی که برخورد می کردند او را دستگیر و با خود به نقطه نامعلومی منتقل می کردند. شاهدان عینی حداقل شاهد 4 دستگیری بودند که در میان آنها یک دختر خانم جوانی به چشم می خورد.
نیروهای سرکوبگر از جوانان به بهانه بدحجابی اقدام به اخاذی می کردند و گاها اخاذی آنها تا مبلغ 800 هزارتومان می رسید.
هدف از این اقدامات سرکوبگرانه ایجاد جو رعب و وحشت در آستانه سالگرد قیام مردم ایران است. نیروهای سرکوبگر که مدعی مبارزه با بدحجابی هستند بعضا الفاظ بسیار رکیکی علیه جوانان دختر و پسر بکار می بردند.

هیچ نظری موجود نیست: