۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

عدام هشت زندانی در زندان کرمان

اعدام هشت زندانی در زندان کرمانخبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا

هشت زندانی متهم به قاچاقچ مواد مخدر در زندان کرمان که به اعدام محکوم شده بودند، به دارد آویخته شدند.

صیاد – ن وجلال – ش به جرم مشارکت در قاچاق مسلحانه ۱۱۶۵ کیلوگرم تریاک و حمل اسلحه و مهمات، داریوش- الف به جرم مشارکت در حمل ۷ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین،

روح الله – ر به جرم شرکت در اقدام علیه امنیت داخلی از طریق خرید، نگهداری، حمل، فروش و توزیع ۴۸۰۰ کیلوگرم تریاک و ۱۵۰ کیلوگرم مرفین، فرهاد- ک به جرم خرید و نگهداری و فروش ۵۸۰ کیلو تریاک، احمد- خ، محمد-گ و محمد -ر به جرم مشارکت در باند قاچاق مواد مخدر و حمل ۲۳۱۷ کیلو تریاک با آراء محاکم انقلاب اسلامی کرمان به مجازات اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش رهانا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان؛ پس از تایید احکام این متهمان در دادستانی کل کشور و مخالفت با درخواست عفو آنان در کمیسیون عفو استان، حکم اعدام این هشت نفر در زندان مرکزی کرمان به اجرا درآمده است.

در شش ماه اول سال ۱۳۸۹ بر اساس گزارش‌های ماهانه خبرگزاری رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران تعداد اجرای احکام اعدام در این به ۱۳۵ مورد رسیده است که با توجه به اعدام‌ها صورت گرفته در مهر ماه، این آمار به بیش از ۱۵۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

ایران بعد از چین دومین کشور جهان از نظر اجرای حکم اعدام است. جرائم مرتبط با مواد مخدر بیش‌ترین موارد اجرای حکم اعدام در ایران است

هیچ نظری موجود نیست: